Prodaja kineskih automobila u EU porasla 121 posto na godišnjoj razini

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:BYD_Seagull_001.jpg
BYD Segull, kineski električni automobil, Foto: Wikimedia Commons/JustAnotherCarDesigner

Kineski proizvođači automobila u Europi u kolovozu su prodali više vozila nego Renault i Audi, zahvaljujući ponajprije snažnom rastu prodaje plug-in hibrida, pokazali su podaci kompanije JATO Dynamics.

U kolovozu su kineski proizvođači europskim kupcima prodali više od 43.500 vozila, što je rast od 121 posto na godišnjoj razini.

Audi je, piše Hina, Europljanima u kolovozu prodao 41.300 vozila, a Renault 37.800.

Prodaja plug‑in hibrida porasla je u kolovozu u 28 članica Europske unije za 59 posto, na gotovo 84.000 vozila.

Oko 13 posto tih vozila, njih 11.000, bili su kineski modeli. Kineske kompanije povećale su tako prodaju za čak 14 puta na godišnjoj razini, izračunali su analitičari JATO Dynamicsa.

Prodaja baterijskih električnih vozila u Europi bila je, pak, u plusu 27 posto, nadmašivši ukupni tržišni rast od pet posto.

Najpopularniji model baterijskog električnog vozila u Europi i u kolovozu je bio Teslin Model Y, iako mu je prodaja, čak i u uvjetima snažnog rasta ukupne prodaje baterijskih vozila, pala za 37 posto u odnosu na isti mjesec lani.

Tržišni udio kineskih proizvođača, među kojima su i BYD te Chery, u Europskoj uniji iznosio je 5,5 posto, i bio je najveći otkad se prate podaci, usprkos visokim nametima na uvoz kineskih automobila u EU.

Europska komisija uvela je u listopadu prošle godine dodatne carine na uvoz električnih vozila iz Kine, zbog, kako je navela “nepoštenih subvencija” proizvođačima.

Carine na uvoz električnih automobila proizvedenih u Kini kreću se u rasponu od 7,8 do 35,3 posto, a na snazi bi trebale ostati do raspuštanja sadašnjeg saziva Europskog parlamenta u 2029. Najviše carinske stope predviđene su za električna vozila na baterije.

Kao odgovor na te namete kineski proizvođači automobila intenzivirali su izvoz plug‑ih hibrida i hibridnih električnih vozila u Europu, a planiraju i veći broj modela namijenjenih europskom tržištu proizvoditi u Europi.

Krajem prošle godine BYD je najavio da će započeti s prodajom plug-in hibrida u Europi, a početkom rujna objavili su da će od 2028. sva električna vozila namijenjena prodaji na europskom tržištu proizvoditi u Europi.

Plug-in hibridi, koje pokreće kombinacija goriva i električne energije, sve su popularniji kao povoljna opcija koja premošćuje jaz između automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem i potpuno električnih vozila.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari