Prodaja automobila u Kini u srpnju rasla 6,9 posto godišnje i dosegnula 1,85 milijuna

Ilustracija: billow926 / Unsplash

Rast prodaje automobila u Kini usporio se u srpnju, djelomično zbog slabije potražnje za hibridnim modelima električnih vozila, u isto vrijeme dok kineski regulatori na tom najvećem svjetskom automobilskom tržištu pokušavaju suzbiti cjenovni rata koji sve više šteti toj industriji.

Prodaja vozila je u srpnju rasla 6,9 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, na ukupno 1,85 milijuna, što ukazuje na usporavanje strelovitog rasta. U lipnju je prodaja bila 18,6 posto veća u odnosu na isti mjesec prošle godine, pokazuju podaci sektorske udruge CPCA objavljeni u petak.

Rast prodaje tzv. “novih energetskih” vozila, što uključuje baterijska električna vozila (BEV) i plug-in hibride (PHEV), usporio se s 29,7 posto u lipnju na 12,0 posto u srpnju – iako ali se oni još uvijek prodaju bolje od benzinskih modela, već peti mjesec zaredom.

Potražnja za hibridima i dalje je u padu – prodaja plug-in hibrida i tzv. hibrida proširenog dometa vožnje pala je za 3,6 posto u odnosu na srpanj prošle godine, što se pripisuje razvoju novih i naprednijih baterijskih tehnologija te širenju infrastrukture punionica, čime se kod kupaca smanjuje bojazan zbog dometa baterijskih električnih vozila.

Zbog takvog trenda koristi su imali neki domaći proizvođači, kao što su Leapmotor, Xiaomi i Xpeng, koji su svi u srpnju zabilježili rekordnu prodaju, no istovremeno loše utječe na tvrtke kao što su BYD i Li Auto, čija strategija se više oslanja na hibride, od kojih im dolazi veći dio prodaje i dobiti.

BYD je stoga već treći mjesec zaredom imao pad prodaje u Kini, od 12,0 posto na godišnjoj razini, a tržišni udio te kompanije u segmentu električnih vozila sad se smanjio na 27,8 posto, s ranijih 35,4 posto otprije godinu dana. Međutim, globalne isporuke porasle su u srpnju, zbog naglog rasta potražnje u inozemstvu, na koje je otpalo više od 20 posto ukupne prodaje.

BYD, najveći kineski proizvođač i glavni rival američke Tesle – kao i predvodnik utrke prema sve jeftinijim modelima – u srpnju je imao i prvi pad proizvodnje u posljednjih 17 mjeseci.

Li Auto, uz BYD jedan od rijetkih kineskih proizvođača koji je ostvario dobit prošle godine, u srpnju je imao pad prodaje od 40 posto, u usporedbi s istim mjesecom 2024. Li Auto je bio predvodnik u hibridnim vozilima proširenog dosega, no nedavno je predstavio osvježenu ponudu “čistih” električnih SUV vozila, u koje je uveo premium specifikacije po konkurentnim cijenama.

Automobilska industrija našla se u središtu vladine borbe protiv “prekomjerne konkurencije” u industrijama koje se muče s viškom proizvodnih kapaciteta, i dugotrajnim cjenovnim ratovima. Kina će “poduzeti korake” na stabiliziranju rasta u automobilskom i drugim sektorima, najavili su prošli mjesec iz kineskog ministarstva industrije.

Rast izvoza automobila ubrzao se na 25,0 posto godišnje u srpnju, u odnosu na 23,8 posto u lipnju, pokazuju podaci udruge CPCA. Iz udruge su ranije povisili svoje prognoze za prodaju i izvoz automobila u tekućoj godini, zbog neočekivano velikog rasta isporuka, i na domaćem i na inozemnom tržištu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari