Kompare.hr, vodeća hrvatska platforma za usporedbu i ugovaranje osiguranja, telekom usluga i kredita, svoje je poslovanje proširila na Sloveniju. To je ujedno i prvi izlazak te tvrtke na neko inozemno tržište, a zašto su se odlučili baš na tu zemlju i što će im biti prvi koraci tamo saznali smo u razgovoru s Bojanom Radlovićem, predsjednikom uprave Kompare.hr-a.
Krenimo od aktualnosti – Kompare.hr se širi na slovensko tržište, što će to donijeti Vašoj tvrtki, a što će sve omogućiti korisnicima u Sloveniji?
Slovenija je naše prvo širenje izvan Hrvatske i na to smo jako ponosni. Prve reakcije su odlične, što nam daje dodatnu motivaciju. Ovo nam je prilika da podijelimo svoje znanje i iskustvo s novim korisnicima, ojačamo regionalnu poziciju i rastemo na novom tržištu.
Za korisnike u Sloveniji to znači potpuno novi, transparentan način usporedbe i ugovaranja osiguranja. Kao što se dogodilo u Hrvatskoj, vjerujemo da će se i ovdje promijeniti način na koji ljudi biraju i ugovaraju police. Korisnici će moći uštedjeti i vrijeme i novac, a na jednom mjestu će imati ponudu više osiguravajućih društava i podršku stručnjaka kroz cijeli proces, bez dodatne naknade.
U početku ćemo se fokusirati na auto osiguranje, ali planiramo vrlo brzo proširiti ponudu na sve vrste osiguranja, kao i na telekomunikacije i kredite. Želimo da korisnici na kompare.si mogu jednostavno pronaći i ugovoriti sve što im treba, na jednom mjestu.
Zašto ste se odlučili baš za Sloveniju?
Slovenija nam je bila prirodan izbor za prvi iskorak van Hrvatske. Blizu nam je, mentalitet je sličan, a jezična barijera gotovo da i ne postoji. Osim toga, godinama surađujemo s osiguravajućim kućama koje tamo posluju, pa nam tržište i nije u potpunosti strano. Samim time, širenje na slovensko tržište kroz Kompare.si bio je logičan i očekivan korak koji smo napravili, a i prvo širenje Komparea na strano tržište.
Što će biti Vaši prvi koraci u Sloveniji, jeste li već formirali tamošnji tim i koja će biti njihova zaduženja?
Prvi korak bio je oformiti tim stručnjaka koji će uspješno voditi novo tržište. Jedna od prvih osoba koju smo zaposlili je upravo General Manager za Sloveniju – iskusan lokalni lider oko kojeg gradimo ostatak tima. Sljedeće pozicije vezane su uz marketing, prodaju te administraciju.
Svakako je prednost i činjenica da veliki dio znanja dolazi upravo iz središnjice, odnosno iz Hrvatske (product, marketing, sales i “know-how”), što uvelike olakšava formiranje slovenskog tima, ali i kasnije uhodavanje u posao.
Tome je prethodila i akvizicija od strane Invera Private Equity Funda. Koliko se Vaše poslovanje promijenilo nakon ulaska Invere?
Podrška koju smo dobili od Invera Equity Partners fonda puno nam je značila jer je otvorila nove mogućnosti u daljnjim planovima i razvoju. Omogućila nam je da još više ubrzamo rast, povećamo ponudu i počnemo širenje na nova tržišta. Temelj našeg poslovanja zapravo je ostao isti – misija, vizija i cilj kojem težimo, ništa se nije promijenilo, ali smo dobili zamah i vjetar u leđa da sve ideje i zamisli koje imamo puno lakše i ostvarimo.

Sad bih se posvetio samom Kompare.hr – koji su trenutno najtraženiji proizvodi na vašoj platformi, jesu li to osiguranja, telekom usluge ili nešto treće?
Auto osiguranje je i dalje najtraženiji proizvod, što nije iznenađenje jer ga ljudi moraju ugovarati svake godine. No, u zadnje vrijeme vidimo i veliki rast interesa za telekom uslugama. Mnogi korisnici nam se javljaju kada žele promijeniti internet ili mobilnog operatera, ali im je taj proces često zbunjujuć i kompliciran. Naša uloga je da im sve objasnimo, usporedimo ponude i pomognemo da bez stresa izaberu ono što im zaista treba. U telekom segmentu posebno je teško usporediti što je najbolje jer ponude ovise o tehnologiji, dostupnosti i detaljima koje nije lako pronaći na jednom mjestu. Tu uskačemo mi – naš tim demistificira cijeli proces i vodi korisnika kroz sve korake.
Potražnja za kreditnim posredovanjem je također velika, posebno kod stambenih kredita. Ljudi nam se najčešće obraćaju kada žele kupiti nekretninu ili riješiti stambeno pitanje, a žele znati gdje mogu i pod kojim uvjetima dobiti kredit.
Koliko godišnje imate korisnika i kako se ta brojka mijenjala posljednjih godina?
Godišnje ugovaramo više od 150 tisuća usluga. Dio tih usluga odnosi se na korisnike koji se iz godine u godinu vraćaju, a dio su novi – oni koji tek otkrivaju sve prednosti koje kompare.hr nudi. U posljednje tri godine smo udvostručili broj jedinstvenih korisnika koji su putem kompare.hr ugovorili barem jednu uslugu. Jako smo ponosni na te brojke jer iz godine u godinu ostvarujemo rast, što je samo potvrda da smo na dobrom putu.
Na koji način osiguravate kvalitetu i ažurnost informacija koje nudite korisnicima u usporedbama?
Mi ne nudimo samo usporedbu usluga i cijena. Korisnicima pomažemo i kod ugovaranja te im pružamo podršku kroz cijeli proces. Da bismo to mogli, povezani smo s partnerima i imamo pristup svim važnim informacijama u stvarnom vremenu. To znači da uvijek imamo uvid u aktualne cijene, uvjete ugovora i što sve pojedina usluga uključuje.
Ovaj dio je tehnički jako izazovan i zahtijeva kontinuirano održavanje jer se sustavi partnera stalno mijenjaju i nadograđuju, ali zato imamo interni tim developera koji se brinu da sve uvijek prođe u najboljem redu. Osim održavanja sustava, njihov zadatak je i kontinuirano unaprjeđenje.
U zadnje vrijeme smo jako puno radili na tome da našim agentima-stručnjacima dodatno pojednostavimo pregled i pronalazak najboljih ponuda. Ovdje smo prepoznali veliki potencijal umjetne inteligencije koja nam je pomogla u tome da naši agenti-stručnjaci sada još brže dolaze do najboljih ponuda svih partnera.
Koliko imate zaposlenih i planirate li širenje i hrvatskog tima?
Trenutno imamo oko 300 zaposlenih i kontinuirano rastemo. U Hrvatskoj stalno zapošljavamo jer brzo rastemo, posebno agente, ali i u drugim odjelima. Kako se širimo kroz sve naše vertikale, očekujemo da će i broj zaposlenih rasti zajedno s nama.
Općenito, koji su planovi za dalje? Hoćete li se, nakon Slovenije, širiti i na druga tržišta i, ako je odgovor potvrdan, kada bi se to moglo dogoditi?
Pročitajte još:
Stalno pratimo i procjenjujemo prilike na drugim tržištima unutar Europske unije, posebno tamo gdje su nam mentalitet i navike bliski, kao što je bio slučaj sa Slovenijom. Do kraja 2025. ne planiramo otvarati nova tržišta, ali za 2026. već gledamo ulazak na još jedno ili dva tržišta. Kod odabira gledamo veličinu tržišta, potencijal i konkurenciju, kao i s kojom uslugom ćemo prvo krenuti.
Velika prednost nam je što kroz passporting model možemo puno lakše i brže ući na druga EU tržišta. To nam daje fleksibilnost i ubrzava cijeli proces širenja. Uz to, trenutno smo u završnim pregovorima za još jednu akviziciju u Hrvatskoj, za koju vjerujemo da će se odlično uklopiti u naš postojeći model poslovanja.