Porsche u trećem kvartalu zabilježio gubitak od 966 milijuna eura

Ilustracija: Alvaro Polo / Unsplash

Porsche je u petak izvijestio o poslovanju u trećem tromjesečju, koji uključuje u gubitak veći od očekivanja analitičara. Čini se da taj prestižni njemački proizvođač automobila ulazi sve dublje u krizu, u trenutku dok usporava i prijelaz na električna vozila i gubi borbu s kineskim tržištem, gdje bilježi sve slabiju prodaju.

Najnoviji rezultati također ističu kako se taj proizvođač, koji se opisivao kao sinonim za njemačka inženjerska dostignuća prilikom uvrštenja na burzu 2022., u posljednjih nekoliko mjeseci našao u velikim problemima, prije svega zbog američkih carina i bespoštednog cjenovnog rata u Kini.

Porsche grupacija je tako zabilježila gubitak od 966 milijuna eura u trećem kvartalu godine, u usporedbi s dobiti od 974 milijuna eura u istom razdoblju prošle godine. Dio gubitka je i zbog troškova nastalih zbog odgode nova električnih modela najavljene u rujnu.

Analitičari iz ankete investicijske platforme Visible Alpha očekivali su operativni gubitak od 611 milijuna eura za razdoblje od srpnja do rujna, što znači da je ostvareni gubitak bio 58 posto veći od prognoza.

Porsche za 2026. očekuje popravljanje profitne marže, na “visok jednoznamenkasti postotak” (6-9 posto), rekao je njihov direktor financija Jochen Breckner, u usporedbi s 2,0 posto koliko bi po najoptimističnijim prognozama trebala biti ove godine. “Očekujemo da će 2025. godina biti dno, koje prethodi budućem poboljšanju za Porsche, od 2026. nadalje,” dodaje Breckner, upozorivši pritom da su potrebna opsežna rješenja u trenutnim pregovorima o restrukturiranju s predstavnicima zaposlenika.

Breckner predviđa da će uvozne carine SAD-a ove godine dovesti do udarca od 700 milijuna eura za Porsche, te da će zbog toga Porsche ove godine predložiti znatno manju dividendu za 2025. godinu, nego što je bila prošle godine, kad se isplatilo 2,31 eura po dionici.

Breckner je rekao i da će se cijene Porscheovih vozila u narednim mjesecima dodatno povećati na američkom tržištu, jer će kompanija postupno prebaciti trošak carina na kupce.

Predsjednik uprave Porschea, Oliver Blume, koji također predsjedava upravom Porscheovog vlasnika Volkswagena, bi trebao početkom sljedeće godine predati palicu bivšem šefu McLarena Michaelu Leitersu. Odluka je priopćena prošli tjedan, nakon dugotrajnih kritika investitora zbog Blumeove dvostruke funkcije.

Blume je vodio Porsche već deset godina, a posljednje tri ima istu poziciju i u Volkswagenu. Budući da obje tvrtke prolaze kroz osjetljivo razdoblje restrukturiranja, ulagači već duže vrijeme prigovaraju zbog njegove dvostruke funkcije.

Leiters je od 2000. do 2013. radio u Porscheu, pa je zatim bio šef za tehnologiju u Ferrariju između 2014. i 2019., te u McLarenu od srpnja 2022. do travnja 2025. Pred njim je zahtjevan zadatak rješavanja jedne od najvećih kriza u cijeloj europskoj automobilskoj industriji.

Kada se radi o Kini, nekoć ključnim generatorom profita za Porsche i Volkswagen, Breckner kaže da se očekuje nastavak pada prodaje u u 2026. godini. “Moramo pretpostaviti da se opće tržišne okolnosti neće popraviti u dogledno vrijeme.”

Porsche je već najavio rezanje 1.900 radnih mjesta u narednim nekoliko godina, povrh rezanja oko 2.000 otpuštanja privremenih radnika. Drugi paket mjera štednje očekuje se do kraja ove godine. Upitan o drugom paketu mjera štednje o kojima se trenutno vode pregovari, Breckner je kazao da je Porsche usmjeren na “značajne mjere” koje će se više baviti strukturom plaća i rezanjem povlastica, umjesto na gašenje radnih mjesta.

Nakon niza pesimističnih prognoza o zaradi ove godine, Porsche je u petak zadržao svoje smjernice za 2025. godinu. Tako se predviđa da će profitna marža dosegnuti 2 posto, u odnosu na prošlogodišnjih 14 posto.

Porsche za cijelu ovu godinu očekuje udarac od 3,1 milijarde eura zbog troškova izmjene svoje strategije za električna vozila, odluke o gašenju samostalne proizvodnje baterija, te restrukturiranja.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari