Porezne olakšice za EV u SAD-u istječu 30. rujna

Pixabay.com
Električna vozila, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Bliži se kraj poreznim olakšicama za električna vozila (EV) u SAD-u. Kongres je jučer odobrio sveobuhvatni porezni i proračunski zakon prema kojem će 30. rujna 2025. prestati važiti porezne olakšice od 6.368 eura za kupnju ili leasing novih električnih vozila, kao i kredit od 3.396 eura za rabljena električna vozila, koji je posljednjih godina pomogao u povećanju prodaje takvih vozila.

Koalicija za elektrifikaciju, grupa koja potiče kupnju EV, poručila je da električna vozila imaju sve veći udio na globalnom automobilskom tržištu i da je budućnost prijevoza električna. Dodali su da smatraju da SAD ovim zakonom prepušta Kini prvo mjesto u toj industriji.

Kongres je 2008. godine prvi put odobrio porezne olakšice za električna vozila u iznosu od 6.368 eura, ali to je postupno ukinuto nakon što su proizvođači dosegli proizvodnju od 200.000 vozila. U 2022. godini je taj zakon proširen kako bi obuhvatio leasing vozila.

Istovremeno, američki proizvođači automobila ostvarit će značajne koristi od konačnog zakona kojim se ukidaju kazne za neispunjavanje ciljeva u prosječnoj potrošnji goriva. Mjera olakšava proizvođačima automobila proizvodnju vozila na benzinski pogon, prenosi Reuters.

Dan Levy, analitičar tvrtke Barclays Auto, rekao je da će postupno ukidanje poreznih olakšica za manje od tri mjeseca značajno povećati prodaju električnih vozila jer će neki potrošači ubrzati kupnju prije nego što novi zakon stupi na snagu, ali će zbog toga u narednim mjesecima prodaja naglo pasti.

Studija Sveučilišta Harvard objavljena u ožujku 2025. predviđa da će ukidanje poreznih olakšica smanjiti prodor električnih vozila na tržište za oko šest postotnih bodova do 2030. godine. i uštedjeti vladi više od 143,5 milijardi eura tijekom desetljeća.

Prošle godine je Stellantis platio više od 161,92 milijuna eura kazni zbog neispunjavanja američkih propisa o potrošnji goriva za 2019. i 2020. godinu, a od 2016. do 2019. godine platio je 339,64 milijuna eura kazni. General motors je pak platio više od 108,85 milijuna eura kazni za 2016. i 2017. godinu.

U konačnom prijedlogu zakona, Kongres je odustao od planirane godišnje naknade od 212,28 eura za električna vozila kojom bi se plaćalo popravljanje cesta, kao i od zahtjeva da američka poštanska služba proda svoja električna dostavna vozila.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari