Scania će u listopadu otvoriti svoj novi proizvodni pogon u Kini, u nastojanju da smanji troškove na azijskom tržištu i ostane „blizu konkurencije“.
Najmanje polovica kamiona koji će se proizvoditi u novom proizvodnom centru vrijednom dvije milijarde eura u Kini bit će namijenjena izvozu, izjavio je izvršni direktor Scanije, Christian Levin, u intervjuu za Financial Times (FT).
Novi pogon počet će s proizvodnjom u listopadu, a izvoz će se fokusirati na Aziju i Oceaniju. Ovo je dodatak postojećim proizvodnim lokacijama u Švedskoj, Nizozemskoj i Brazilu.
Švedskog proizvođača kamiona Scania AB posjeduje Traton Group, podružnica Volkswagena, koja već ima značajno prisustvo u zemlji, navodi Euronews. Poput Volkswagenovih pogona, i Scanijin novi proizvodni pogon bit će u istočnoj kineskoj provinciji Jiangsu, ali ovaj put u gradu Rugao.
Nakon uspjeha kineskih proizvođača električnih vozila poput BYD-a u europskoj automobilskoj industriji, Scania predviđa slične aktivnosti u industriji kamiona i želi zadržati prednost nad konkurencijom.
„Kineski proizvođači danas su dominantni uglavnom u Kini, ali to je danas Radije se suočavam s konkurencijom i pokušavam ih nadmašiti na njihovom domaćem tržištu. Ako to uspijemo ovdje, znat ćemo da to možemo uspješno napraviti bilo gdje u svijetu“, rekao je Levin za FT.
Gradnja pogona započela je 2022., a završena 2024. godine, dok je proizvodnja u Rugau planirana je za treći kvartal 2025.
Scania je u početku obećala da će pogon biti bez emisija, ističući bioplin proizveden od lokalnog otpadnog mulja, ostataka hrane i drugog biološkog otpada kao glavni izvor energije. Iako konačni status pogona još nije potvrđen, ako postignu cilj izgradnje karbonski neutralnog pogona, bit će to prvi pogon za proizvodnju komercijalnih vozila u Kini s tom oznakom.
Pročitajte još:
Uz Teslu, Scania je jedan od malobrojnih stranih proizvođača kojem je odobrena licenca za potpuno vlasnički pogon u Kini. Novi pogon predviđen je za kapacitet od 50.000 vozila godišnje, a kineska vlada je zamolila Scaniju da što prije postigne puni kapacitet.
Levin je za FT izjavio da će novi pogon u Rugau, dodatak postojećim proizvodnim pogonima u Europi i Brazilu, omogućiti veću fleksibilnost u raspodjeli proizvodnje ovisno o geopolitičkim okolnostima. Također, znatno će smanjiti vrijeme isporuke za kupce u Aziji i Oceaniji.