Poduzetnica koja 28 godina vodi obrt za osiguranje: Moja je misija podizati financijsku pismenost

Andrea Kovač
Biserka Cvijetinović, Foto: Andrea Kovač

Možda nije uobičajeno da nečiji poslovni put započne tuđim tragedijama, no upravo je iz takvih iskustava jedna hrvatska poduzetnica izgradila dugu karijeru. Biserka Cvijetinović već 28 godina vodi Cvijetinović, obrt za zastupanje u osiguranju – gdje se isprepliću iskustvo, suosjećanje i neiscrpna želja za podizanjem financijske pismenosti.

Danas, kada se životne okolnosti mijenjaju brže nego ikada, njezina poruka ostaje ista: “Otvoreno, iskreno i srčano”.

Njezin profesionalni put započeo je 1997. godine, kada je dotadašnju dodatnu djelatnost u osiguranju pretvorila u samostalni obrt. Bio je to iskorak iz sigurnih okvira u još relativno nepoznat svijet poduzetništva. Otvaranje obrta omogućilo joj je veću slobodu – biranje partnera, proširenje broja osiguravatelja koje zastupa i potpunu prilagodbu potrebama svojih klijenata.

Osvrćući se na poslovanje, otkrila nam je i što ju je navelo da izabere baš ovo zanimanje.

“Moram priznati da su odluke, kad ovako pogledam unatrag, rijetko bile hladno promišljene – više su bile vođene srcem, pa i tugom. Davno sam iskusila sile životnih tragedija koje su zadesile ljude do kojih mi je bilo najviše stalo. Gubitak roditelja, nagle bolesti, neočekivani ekonomski udarci – kada su te situacije pogodile, pokazala se, uz sve boli, potpuna financijska nemoć. Tuga je uvijek veća kada čovjek shvati da nije imao zaštitnu mrežu koja čuva korijen obitelji”, ispričala je Cvijetinović, osobna financijska savjetnica, za Financije.hr.

“Sjećam se, kada su prve strane osiguravateljske kuće stigle u Hrvatsku bila sam znatiželjna i spremna učiti. Dopala mi se njihova filozofija – da životno osiguranje nije samo ugovor na papiru, nego i moralna obveza prema obitelji. Prvo sam svoje najbliže uvjeravala kako je važno imati policu, a okolina je, priznat ću, tada bila dosta sumnjičava. Nažalost, nije ni čudo jer su sjećanja na neugodne situacije iz bivših vremena bila svježa. Moja mama je, na primjer, dugi niz godina disciplinirano odvajala novac za životno osiguranje. Kada je došlo vrijeme isplate, zbog inflacije i denominacije, taj kapital bio joj je dovoljan tek za kavu i kolač. Na tim sam lekcijama shvatila da je edukacija ključ i da se povjerenje gradi dugo”, dodala je.

Njene usluge su tijekom godina rasle tako da danas svojim klijentima nudi cijeli spektar proizvoda i rješenja iz svijeta osiguranja i štednje.

Andrea Kovač
Biserka Cvijetinović, Foto: Andrea Kovač

“Programi pokrivaju različite rizike, od jednostavnog životnog ili investicijskog osiguranja do složenih kombinacija za zaštitu zdravlja, imovine, mirovinske štednje i odgovornosti iz djelatnosti. Svaki klijent je priča za sebe, s drugačijim životnim okolnostima, s različitim prioritetima – netko traži sigurnost za mladu obitelj, netko želi dugoročnu štednju ili pripremiti svoju mirovinu, a sve više ljudi prepoznaje i važnost dodatnog zdravstvenog osiguranja. Nažalost, kod nas je financijska pismenost i dalje niska. Osviještenost o vlastitoj budućnosti je mala. Kada pogledamo podatak da prosječan Europljanin za štednju kroz ovakve programe odvaja oko 4.000 eura godišnje, a mi samo 97 eura, jasno je da imamo još puno posla. Često s klijentima krećem od nule, odnosno objasnim svaku stavku, pokušam ih educirati i osnažiti pri donošenju zaista važnih životnih odluka. Vjerujem da tu ljudski pristup čini razliku”, rekla nam je poduzetnica.

Objasnila je da se u Hrvatskoj najviše plaćaju ona osiguranja koja zakon nalaže, a to su auto-odgovornost i osnovna imovinska polica, odnosno sve što mora biti. Ipak, u zadnje vrijeme su sve popularnija i zdravstvena te imovinska osiguranja.

“Životna osiguranja su dugo bila zanemarena, no sada se sve više mladih raspituje za investicijske i tzv. unit-linked police, što me veseli jer mladi tada počinju razmišljati o kombinaciji štednje i zaštite. Ja smatram da ni najmanje ulaganje nije uzalud. Ako krenete na vrijeme, i najmanja redovna uplata će se pretvoriti u opipljivu sigurnost za vas i vaše najmilije. Vrijeme je uvijek najbolji prijatelj štednje i životnog osiguranja”, naglasila je Cvijetinović.

Iako je kroz godine pokušala uključiti mlađe suradnike u svoj posao, priznaje da to nije bilo lako i zato sada sve radi samostalno.

“To mi pruža fleksibilnost da se svakom klijentu posvetim u cijelosti. Kroz godine sam pokušala mladima prenijeti svoje iskustvo, ali nisam imala previše uspjeha. Današnje generacije više naginju digitalnom i nedostaje im strpljenja za dublji razgovor. Svijet se promijenio – svi žele instant rješenje, investiraju u kriptovalute, najnoviju tehnologiju, dok su temeljne financijske navike na čekanju. Voljela bih da se vrijednosti više vrate komunikaciji, strpljenju i odgovornosti”, kazala nam je vlasnica obrta.

Freepik.com/wirestock
Osiguranje, ilustracija, Foto: Freepik.com/wirestock

S obzirom na to da su mladi fokusirani na tehnologiju i da je posljednjih godina digitalizacija postala nužnost, pokrenula je svoj profil na Instagramu, @financijski.biser. Tako nastoji doprijeti do mlađih generacija, približiti im svijet osiguranja i financijskih proizvoda, pružiti besplatne savjete te objasniti zašto je važno učiti planirati i ulagati. Posebno jer je rast životnih troškova u zadnjih nekoliko godina znatno utjecao na mnoge, a Biserka Cvijetinović kaže da je i ona osjetila izazove inflacije.

“Provizije u našoj branši su gotovo nepromijenjene godinama, što znači da za isti prihod treba odraditi puno više posla. Često razgovaram s klijentima o budžetiranju. Vidim koliko se novca troši na brze užitke – odlazak u shopping, tehniku, čak i markiranu odjeću ili skupe mobitele, dok je ulaganje u sigurnost najčešće na čekanju. Peglanje kartica je nacionalni hobi, a broj blokiranih korisnika raste i među onima s pristojnim plaćama. Nama, koji pratimo financijske tokove, to je svojevrsni alarm da moramo još više educirati, pogotovo mlađe generacije”, rekla je.

Otkrila nam je i najveće izazove u njenom poslovanju, a posebno je izdvojila obrazovanje i praćenje bezbrojnih promjena.

“Regulativa i zakonodavstvo stalno se nadograđuju, izvještavanja je sve više, svakodnevno se javljaju novi proizvodi i zahtjevi tržišta. Najviše vremena, ipak, nosi briga o klijentima – svaki upit, svaka promjena, svaka životna situacija. Ljudi danas žive ubrzano, a odluke su im, pogotovo financijske, često impulzivne ili iz straha. Dodatno, Z-generacija djeluje kao da radi za sebe, žive u iluziji trajne sigurnosti, dok su istinske vrijednosti, povezanost i odgovornost prema obitelji često u drugom planu. Iskreno, nada ostaje da će edukacija polako premostiti te rupe i pomoći im da steknu prave navike”, kazala je Cvijetinović.

Zato je, kaže, njena misija povećati financijsku pismenost u Hrvatskoj. Dodala je i što je motivira u toj misiji te što bi željela postići.

“Moja su najveća nagrada zadovoljni klijenti. Uz podizanje financijske pismenosti, moja je misija ojačati pojedince i obitelji te graditi kulturu u kojoj sigurnost nije luksuz, nego osnovno pravo i vrijednost. Svojim djelovanjem želim biti most između sadašnjosti i stabilnije budućnosti. Vjerujem da svatko, kad dobije informaciju iz prve ruke i na razumljiv, ljudski način, može promijeniti svoje navike. Tu sam da pomognem, savjetujem i budem vjetar u leđa svima koji se žele odgovorno brinuti za svoj život i svoje voljene”, istaknula je poduzetnica.

Cvijetinović, obrt za zastupanje u osiguranju, je zbog uspješnog poslovanja na našoj listi najuspješnijih poduzeća u svojoj djelatnosti, prema podacima bonitetne kuće CompanyWall.

Najuspješnije mikro tvrtke u pomoćnim djelatnostima u osiguranju i mirovinskim fondovima
PozicijaIme preduzećaUkupni prihodiRezultat poslovanja
1.RAMA – AGENT TG, OBRT ZA ZASTUPANJE U OSIGURANJU, VL. TOMISLAV GRBEŠ, ZAGREB, KUSTOŠIJANSKA 98354.391,22224.143,44
2.LUKENDA, obrt za zastupanje u osiguranju, vl. Josip Lukenda, Nemetin, Vukovarska cesta 241B123.862,4274.593,58
3.AGENCIJA “SUZI”, SUZANA KUKIĆ, SISAK, ZAGREBAČKA 49 B181.984,4658.827,36
4.OBRT ZA ZASTUPANJE U OSIGURANJU “ORBIS”, VL. BOŽIDAR SKRAČIĆ161.685,0054.503,00
5.ZASTUPANJE U OSIGURANJU “FRAMA”, FRANJO POLANEC, SELNICA, DR. VINKA ŽGANCA 21138.518,1245.697,56
6.“TRI PRO” ZASTUPANJE U OSIGURANJU, DAVOR SANJKOVIĆ, ČAKOVEC, S. RADIĆA 8145.259,7126.728,06
7.CVIJETINOVIĆ, OBRT ZA ZASTUPANJE U OSIGURANJU, VL. BISERKA CVIJETINOVIĆ, ZAGREB, BRUNE BUŠIĆA 2189.479,7424.126,45
8.FILOS, OBRT ZA ZASTUPANJE U OSIGURANJU, VL. NATAŠA VAHTARIĆ VLAKANČIĆ, ZAGREB, OBOJ VI. ODVOJAK 337.553,36492,23
izvor: CompanyWall — podaci za 2024. godinu

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari