Prilagodite postavke pristanka

Koristimo kolačiće kako bismo vam pomogli u učinkovitoj navigaciji i izvršavanju određenih funkcija. U nastavku ćete pronaći detaljne informacije o svim kolačićima pod svakom kategorijom pristanka.

Kolačići koji su kategorizirani kao "Potrebni" pohranjuju se u vašem pregledniku jer su neophodni za omogućavanje osnovnih funkcija stranice.... 

Uvek Aktivan

Neophodni su kolačići kako bi se omogućile osnovne značajke ove stranice, kao što je pružanje sigurne prijave ili prilagođavanje vaših postavki pristanka. Ovi kolačići ne pohranjuju nikakve osobne podatke.

Funkcionalni kolačići pomažu u obavljanju određenih funkcija poput dijeljenja sadržaja web stranice na platformama društvenih medija, prikupljanja povratnih informacija i drugih značajki trećih strana.

Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji stupaju u interakciju s web stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju informacija o metrikama kao što su broj posjetitelja, stopa napuštanja stranice, izvor prometa itd.

Kolačići izvedbe koriste se za razumijevanje i analizu ključnih indeksa učinkovitosti web stranice što pomaže u pružanju boljeg korisničkog iskustva za posjetitelje.

Oglašavački kolačići koriste se za pružanje prilagođenih oglasa posjetiteljima na temelju stranica koje ste prethodno posjetili i za analizu učinkovitosti oglasnih kampanja.

ITAS-PRVOMAJSKA d.d. IVANEC	78997564994

Počinje kampanja o sigurnosti hrane “Safe2Eat“

Pixabay.com
Hrana, Foto: Pixabay.com

Edukacija potrošača iz oblasti sigurnosti hrane je potrebna građanima Europske unije a to su pokazali i rezultati posljednjeg Eurobarometra o sigurnosti hrane iz 2022., koji pokazuju da 31 posto građana Hrvatske smatra da su dostupne informacije o sigurnosti hrane previše tehničke i složene, a 34 posto bez provjere smatra da je hrana, koja se prodaje, sigurna.

Na odluke domaćih potrošača pri kupovini hrane najviše utječu cijena (62 posto) i sigurnost hrane (61 posto), a slijede podrijetlo hrane (49 posto) i okus (44 posto). Nutritivnu vrijednost važnom smatra 36 posto potrošača u Hrvatskoj, a tek devet posto njih pri kupovini hrane razmišlja o učinku na okoliš i klimu.

TIVOLI d. o. o.-44480552734

Upravo zato su Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) najavile novi ciklus edukativne kampanje “Safe2Eat“ (Sigurno za jelo) koja će se idućih mjeseci provoditi u Hrvatskoj i još 16 država članica EU.

Cilj kampanje, koja se provodi već četvrtu godinu, je povećati informiranost potrošača o sigurnosti hrane i potaknuti ih da kritički promišljaju o onome što jedu te ojačati povjerenje potrošača u EU sustav sigurnosti hrane, koji jamči da je hrana u Hrvatskoj i cijeloj EU sigurna za konzumaciju.

Kampanja će se baviti i temom greenwashinga u industriji hrane, odnosno praksom obmanjujućeg predstavljanja proizvoda kao ekološki prihvatljivijih.

HAPIH će u suradnji s EFSA-om kao najvišim savjetodavnim tijelom Unije u području sigurnosti hrane te uz podršku Ministarstva poljoprivrede i drugih institucionalnih partnera u Hrvatskoj, približiti potrošačima složene i stručne informacije o sigurnosti hrane, informirati ih na jednostavan i lako razumljiv način te im pojasniti znanost koja stoji iza hrane koju konzumiraju.

“Samo oni potrošači koji su dobro informirani mogu donositi ispravne i pouzdane odluke prilikom kupovine, pripreme i konzumacije hrane. Informiranje potrošača o hrani, bilo pretpakiranoj ili nepretpakiranoj, najvažniji je oblik komunikacije subjekta u poslovanju s hranom, kako proizvođača, tako i trgovaca i ugostitelja te je ujedno i jedno od najsloženijih zakonski uređenih područja vezanih uz hranu”, istaknula je ravnateljica HAPIH-a, Darja Sokolić, napominjući kako se potrošače ovom kampanjom želi potaknuli da razmišljaju o sigurnosti hrane, o potencijalnim rizicima, ali i o tome kako njihovi svakodnevni izbori utječu na njihovo zdravlje i okoliš.

Pixabay.com
Sigurnost hrane, Foto: Pixabay.com

Hrvatska, kao i cijela EU, ima jasno uređen sustav u kontekstu označavanja proizvoda, istakla je ravnateljica HAPIH-a, napominjući kako se ponekad na proizvodima primjerice koristi zelena boja ili slike prirode, kako bi se implicirala održivost, želeći stvoriti dojam kod potrošača da su ti proizvodi ekološki održiviji, nego što to oni zapravo jesu. Zato se potrošače želi educirati da pažljivo čitaju deklaracije, kako bi mogli donositi informirane odluke i odabrati istinski održive proizvode.

EU sustav sigurnosti hrane je među najstrožima na svijetu, zbog čega su europski potrošači najbolje zaštićeni, ali i informirani kada je riječ o njihovoj hrani.

“Zbog visokih standarda sigurnosti hrane u EU, potrošači mogu biti sigurni da je, neovisno o njihovim odabirima, hrana koju kupuju i konzumiraju sigurna za jelo”, istaknuo je izvršni direktor EFSA-e Bernhard Url.

U priopćenju se navodi kako će se kampanja “Safe2Eat“ baviti razumijevanjem oznaka na hrani, rukovanjem hranom, bolestima koje se njome prenose, recikliranjem hrane te promicanjem praksi kojima se može smanjiti bacanje hrane. Kampanja će se i dotaknuti pitanja nove hrane, alergena u hrani, kao i dodataka prehrani.

Osim u Hrvatskoj, edukativna kampanja će se istovremeno provoditi u Rumunjskoj, Češkoj, Mađarskoj, Grčkoj, Estoniji, Italiji, Latviji, Cipru, Sloveniji, Španjolskoj, Luksemburgu, Slovačkoj, Austriji, Poljskoj, Portugalu, i Sjevernoj Makedoniji.

LAPOR, obrt za građevinarstvo, vl. Božidar Mitrović	61709436872

19 Odgovora

  1. Šta je- je, EU pa tako i RH doista ima snažne sustave kontrole kvalitete hrane i brzog uzbunjivanja te povlačenja proizvoda sa tržišta.. ali edukacije nikad dosta, pogotovo za nas krajnje korisnike tj potrošače.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

ART-COLOR, soboslikarski obrt, vl. Jurešić Mirko	71543546141

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…
DMD Uđbinac j.d.o.o.-00923486756

Komentari

PIRAKO INFORMATIKA d.o.o.	39897141039