Počinje kampanja o sigurnosti hrane “Safe2Eat“

Pixabay.com
Hrana, Foto: Pixabay.com

Edukacija potrošača iz oblasti sigurnosti hrane je potrebna građanima Europske unije a to su pokazali i rezultati posljednjeg Eurobarometra o sigurnosti hrane iz 2022., koji pokazuju da 31 posto građana Hrvatske smatra da su dostupne informacije o sigurnosti hrane previše tehničke i složene, a 34 posto bez provjere smatra da je hrana, koja se prodaje, sigurna.

Na odluke domaćih potrošača pri kupovini hrane najviše utječu cijena (62 posto) i sigurnost hrane (61 posto), a slijede podrijetlo hrane (49 posto) i okus (44 posto). Nutritivnu vrijednost važnom smatra 36 posto potrošača u Hrvatskoj, a tek devet posto njih pri kupovini hrane razmišlja o učinku na okoliš i klimu.

Upravo zato su Europska agencija za sigurnost hrane (EFSA) i Hrvatska agencija za poljoprivredu i hranu (HAPIH) najavile novi ciklus edukativne kampanje “Safe2Eat“ (Sigurno za jelo) koja će se idućih mjeseci provoditi u Hrvatskoj i još 16 država članica EU.

Cilj kampanje, koja se provodi već četvrtu godinu, je povećati informiranost potrošača o sigurnosti hrane i potaknuti ih da kritički promišljaju o onome što jedu te ojačati povjerenje potrošača u EU sustav sigurnosti hrane, koji jamči da je hrana u Hrvatskoj i cijeloj EU sigurna za konzumaciju.

Kampanja će se baviti i temom greenwashinga u industriji hrane, odnosno praksom obmanjujućeg predstavljanja proizvoda kao ekološki prihvatljivijih.

HAPIH će u suradnji s EFSA-om kao najvišim savjetodavnim tijelom Unije u području sigurnosti hrane te uz podršku Ministarstva poljoprivrede i drugih institucionalnih partnera u Hrvatskoj, približiti potrošačima složene i stručne informacije o sigurnosti hrane, informirati ih na jednostavan i lako razumljiv način te im pojasniti znanost koja stoji iza hrane koju konzumiraju.

“Samo oni potrošači koji su dobro informirani mogu donositi ispravne i pouzdane odluke prilikom kupovine, pripreme i konzumacije hrane. Informiranje potrošača o hrani, bilo pretpakiranoj ili nepretpakiranoj, najvažniji je oblik komunikacije subjekta u poslovanju s hranom, kako proizvođača, tako i trgovaca i ugostitelja te je ujedno i jedno od najsloženijih zakonski uređenih područja vezanih uz hranu”, istaknula je ravnateljica HAPIH-a, Darja Sokolić, napominjući kako se potrošače ovom kampanjom želi potaknuli da razmišljaju o sigurnosti hrane, o potencijalnim rizicima, ali i o tome kako njihovi svakodnevni izbori utječu na njihovo zdravlje i okoliš.

Pixabay.com
Sigurnost hrane, Foto: Pixabay.com

Hrvatska, kao i cijela EU, ima jasno uređen sustav u kontekstu označavanja proizvoda, istakla je ravnateljica HAPIH-a, napominjući kako se ponekad na proizvodima primjerice koristi zelena boja ili slike prirode, kako bi se implicirala održivost, želeći stvoriti dojam kod potrošača da su ti proizvodi ekološki održiviji, nego što to oni zapravo jesu. Zato se potrošače želi educirati da pažljivo čitaju deklaracije, kako bi mogli donositi informirane odluke i odabrati istinski održive proizvode.

EU sustav sigurnosti hrane je među najstrožima na svijetu, zbog čega su europski potrošači najbolje zaštićeni, ali i informirani kada je riječ o njihovoj hrani.

“Zbog visokih standarda sigurnosti hrane u EU, potrošači mogu biti sigurni da je, neovisno o njihovim odabirima, hrana koju kupuju i konzumiraju sigurna za jelo”, istaknuo je izvršni direktor EFSA-e Bernhard Url.

U priopćenju se navodi kako će se kampanja “Safe2Eat“ baviti razumijevanjem oznaka na hrani, rukovanjem hranom, bolestima koje se njome prenose, recikliranjem hrane te promicanjem praksi kojima se može smanjiti bacanje hrane. Kampanja će se i dotaknuti pitanja nove hrane, alergena u hrani, kao i dodataka prehrani.

Osim u Hrvatskoj, edukativna kampanja će se istovremeno provoditi u Rumunjskoj, Češkoj, Mađarskoj, Grčkoj, Estoniji, Italiji, Latviji, Cipru, Sloveniji, Španjolskoj, Luksemburgu, Slovačkoj, Austriji, Poljskoj, Portugalu, i Sjevernoj Makedoniji.

19 Odgovora

  1. Šta je- je, EU pa tako i RH doista ima snažne sustave kontrole kvalitete hrane i brzog uzbunjivanja te povlačenja proizvoda sa tržišta.. ali edukacije nikad dosta, pogotovo za nas krajnje korisnike tj potrošače.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari