Otvoren natječaj za spojnu obalu u šibenskoj luci težak 14,4 milijuna eura

Ilustracija: ngcanh / Pixabay

Lučka uprava Šibenik u ponedjeljak je raspisala natječaj za izgradnju spojne obale Dobrika-Rogač, jednog od kljuičnih projekata u nizu infrastrukturnih zahvata u sklopu modernizacije i revitalizacije šibenske luke. 

Projekt, vrijedan 14,4 milijuna eura, se sastoji od sanacije zapuštenog i tehnički neadekvatnog obalnog pojasa, te izgradnju nove obale, čime će se omogućiti puni radni kapacitet i sigurnost u dosad neiskorištenoj zoni šibenske luke. 

Operativna obala Rogač, dužine 450 metara i dubine 8-10 metara nalazi se na sjevernom dijelu uvale Klobučac. U uvali Dobrika nalazi se i istoimena obala dužine 230 metara, gdje je dubina mora 10 metara. Ukupna površina zahvata na morskom i kopnenom dijelu je 5.800 četvornih metara.

U sklopu radova planirano je uklanjanje postojećih, dotrajalih, struktura, koje će se zbrinuti u skladu s ekološkim standardima, a izgradnjom spojne obale Dobrika-Rogač trebao bi se stvoriti povezani lučki prostor za servisiranje suvremenog morskog prometa.

Prostor između gata Dobrika i obale Rogač trenutačno se ne koristi i nije uređen, te nije dio operativnog kompleksa šibenske luke. Središnji dio obale je osiguran betonskim blokovima, dok se bočni dijelovi sastoje od nasipa od nasutog kamenog materijala – bez tehničke zaštite od valova i utjecaja mora. Prostor je djelomično i obrastao, visokim i niskim raslinjem.

Zahvatom bi se postojeći obalni rub s obje strane sanirao uklanjanjem dotrajalih struktura na istočnog dijelu gata Dobrika te zapadnog završetka obale Rogač, a onda bi se trebala napraviti nova spojna obala.

Krajnji rok za prijavu na natječaj je 15. rujna ove godine u podne, a planirani početka radova je 1. listopada 2025.

Podsjećamo, Lučka uprava Šibenik je u rujnu oduzela koncesiju tvrtki Luka Šibenik, koja je pak u vlasništvu kutinske Petrokemije i koju je zajedno s Petrokemijom 2023. preuzela turska grupacija Yildirim, aktivna u upravljanju lukama i terminalima za morski prijevoz, sektoru metala i rudarstva, proizvodnji gnojiva i kemikalija, te logistici.

Kad je preuzela Petrokemiju, turska grupacija je, kroz tvrtku Luka Šibenik, preuzela i koncesiju za obavljanje pretovara tereta na tri specijalizirana terminala šibenske luke, do 1. siječnja 2029. godine, te najavila ulaganja od 50 milijuna eura.

No, u rujnu 2024. Luka Šibenik je ostala bez koncesije, a Lučka uprava je u odluci o oduzimanju koncesije kao razlog navela upravo izostanak investicija. Na odluku Lučke uprave uložena je žalba, pa je sad u tijeku spor pri Upravnom sudu u Splitu. Do okončanja spora postupak oduzimanja koncesije nije riješen, pa ni Lučka uprava još ne može raspisati novi natječaj za koncesionara.

7 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari