Predstavnici HŽ Infrastrukture i izvođač radova tvrtka Strabag potpisali su ugovor vrijedan 55 milijuna eura o obnovi dionice željezničke pruge duge 50 kilometara od državne granice preko Buzeta do Svetog Petra u Šumi.
Pruge u Istri su dugačke 144 kilometra, pa ovo predstavlja obnovu otprilike trećine željezničke infrastrukture.
“Kada govorimo o obnovi željeznice i izgradnji infrastrukture na najvažnijim koridorima te nabavi novih vlakova, nalazimo se u investicijskome ciklusu u vrijednosti većoj od 1,5 milijardi eura. Najviše se financira iz europskih fondova, ali i iz kredita Europske investicijske banke (EIB), iz čega se financira i ovaj projekt jer ne možemo sve lokalne i regionalne pruge financirati iz fondova”, kazao je na svečanosti potpisivanja ugovora u Svetom Petru u Šumi ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.
Kako je istaknuo, u izradi su dvije studije što se ulaganja u željezničku infrastrukturu u Istri tiče. Jedna se odnosi na elektrifikaciju postojeće infrastrukture, a druga na spajanje s Primorsko-goranskom županijom što uključuje novi tunel. Željeznica u Istri trenutačno nije izravno povezana s ostatkom Hrvatske već jedino postoji pravac preko Slovenije.
“Nalazimo se u velikom investicijskom ciklusu, obišli smo lokaciju početka radova na pruzi Varaždin-Koprivnica, projekt vrijedan 190 milijuna eura, a danas smo u istri. Ti veliki radovi na željezničkoj infrastrukturi su krenuli, bit će ih još, a ovo je deseti ugovor koji potpisujemo od ukupno 14 kada govorimo o EIB-ovom krediti, odnosno obnovi lokalnih i regionalnih pruga”, navodi Hina riječi Butkovića.
Govoreći detaljnije o projektu za koji je ugovor potpisan sa Strabagom, predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić je rekao da će se obnoviti kompletan gornji pružni ustroj, odnosno tračnice i pragove, skretnice, odvodnju, mostove i propuste, signalno-sigurnosni i prometno-upravljački podsustav te podlogu na 21 željezničko-cestovnome prijelazu.
Pročitajte još:
Radovi počinju za mjesec dana, a trajat će tri godine. HŽ Infrastruktura u Istri modernizira i 16 željezničko-cestovnih prijelaza od kojih je sedam već pušteno u rad.
Kršić je dodao da bi u travnju trebao biti objavljen natječaj za izradu studijske dokumentacije za izravno povezivanje istarske željeznice s ostatkom mreže u Hrvatskoj.
2 Odgovora
Ajde super, ta Istra je bas lose povezana
Napokon su i oni dosli na red.. Istra izdrzi!