Obitelj Silvija Berlusconija gradi europsko medijsko carstvo

Marina i Pier Silvio Berlusconi, Foto: Paolo Giandotti/Quirinale/Wikimedia Commons

O usponima i padovima medijskog tajkuna i bivšeg talijanskog premijera Silvija Berlusconija ispisani su nebrojeni novinski tekstovi te je čak snimljen i biografski film pod nazivom “Loro”.

Njegova smrt u lipnju 2023. godine nakratko je maknula prezime Berlusconi s naslovnica portala, no posljednjih se dana ponovno našlo u središtu medijske pozornosti, i to zahvaljujući poslovnim potezima njegovog sina Piera Silvija.

Grupacija Media for Europe (MFE) u vlasništvu obitelji Berlusconi prošloga je tjedna, naime, postala većinski vlasnik jednog od vodećih televizijskih koncerna u Europi, njemačkog ProSiebenSat.1, nakon što su šest godina postupno povećavali svoj vlasnički udio.

Trenutno tako posjeduju 75,6 posto dionica, što im osigurava potpunu kontrolu nad spomenutom tvrtkom i njenih 14 kanala.

Ovo preuzimanje izazvalo je zabrinutost u Berlinu, gdje je povjerenik za kulturu Wolfram Weimer tražio jamstva vezano za sigurnost radnih mjesta, uredničku neovisnost i stratešku važnost sjedišta ProSiebena u Münchenu.

Stoga su prošli utorak Berlusconi i Weimer održali sastanak u Berlinu, tijekom kojega je MFE ponovno potvrdio svoju snažnu predanost Njemačkoj kao strateškoj lokaciji i očuvanju uredničke neovisnosti, kako su naveli u zajedničkom priopćenju.

“Želimo proizvoditi i nuditi više lokaliziranog sadržaja prilagođenog njemačkoj publici: više vijesti, više zabavnih emisija i više TV serija, a s vremenom manje kupljenih formata, baš kao što to već činimo u Italiji i Španjolskoj”, najavio je Berlusconi.

“Pojava velike paneuropske platforme sa sjedištem u Münchenu dobra je vijest”, smatra, pak, Weimer.

MFE, koji dominira talijanskim tržištem televizijskog oglašavanja vrijednim 4,6 milijardi eura, smatra europsku ekspanziju ključnom za suprotstavljanje američkim streaming divovima poput Netflixa i YouTubea, koji preuzimaju oglašivačku potrošnju i gledatelje.

Potpuna integracija njihovih poslovanja, procjenjuju analitičari, u konačnici bi mogla donijeti do 419 milijuna eura operativne dobiti godišnje do 2029. godine.

Trenutno posjeduju tri glavna TV kanala u Italiji (Canale 5, Italia 1 i Retequattro), jedanaest besplatnih tematskih kanala: Iris, La5, Mediaset Italia2, Mediaset Extra, Top Crime, 20, Cine34, Focus, Boing, Cartoonito i novinski TgCom24, kao i Radio Mediaset, vodeću radijsku grupu u toj zemlji.

MFE u trenutnom obliku postoji od 2021. godine, no taj medijski konglomerat Berlusconijevih potječe iz medijske grupe Mediaset, najveće talijanske privatne radiodifuzne grupe, prisutne još od kraja sedamdesetih godina prošlog stoljeća.

Osim u Njemačkoj, “podružnicu” imaju i u Španjolskoj, gdje se pod njihovom kontrolom nalazi sedam televizijskih kanala i jedna streaming platforma, a u toj zemlji posjeduju i nekoliko produkcijskih studija. Prisutni su također i u Tunisu, zahvaljujući udjelu u vlasništvu televizije Nessma.

Spomenute procjene pretjeranima smatra Thomas Rabe, direktor RTL-a, najvećeg konkurenta Pro7-a na njemačkom tržištu. Usprkos tome, RTL je najavio preuzimanje Sky Deutschlanda, medijske kompanije koja pruža usluge satelitske i kablovske televizije, kao i streaming sadržaja.

Oni se trenutno nalaze u vlasništvu američke tvrtke Comsat, a RTL Grupa je u lipnju potpisala konačan ugovor o kupnji. Integracija Sky Deutschland u RTL Group trebala bi biti okončana iduće godine, pri čemu su je iz uprave tvrtke objasnili istim riječima kao Pier Silvio Berlusconi, odnosno kao strateški potez s ciljem suprostavljanja američkim streaming kompanijama.

2 Odgovora

  1. Obitelj Silvija Berlusconija nastavlja s razvojem svog medijskog carstva u Europi, što dodatno potvrđuje njihovu snažnu prisutnost u svijetu medija i politike.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari