Njemačka autoindustrija pregovara s Washingtonom o kompenzaciji carinskih stopa izvozom iz SAD-a

Ilustracija: VariousPhotography / Pixabay

Vodeći njemački proizvođači automobila samostalno pregovaraju s Washingtonom o mogućem sporazumu oko američkih carina, u pokušaju da iskoristiti svoja postojeća američka ulaganja i izvoz vozila iz SAD-a kao argument za ublažavanje carinskog udara na uvoz vozila u SAD, izvijestio je u četvrtak Reuters.

BMW, Mercedes-Benz i Volkswagen se, po navodima izvora bliskih materiji, nadaju da bi razgovori s američkim ministarstvom trgovine mogli dovesti do kompromisnog sporazuma u lipnju, no čini se da će i to uvelike ovisiti obećanjima za daljnja “značajna” ulaganja u SAD, kako bi se američku vladu uvjerilo da popusti. Neki proizvođači već su najavili planove za širenje u SAD-u nakon što je predsjednik Donald Trump počeo prijetiti carinama nakon stupanja na dužnost u siječnju.

Mercedes-Benz će tako uvrstiti svoj najprodavaniji SUV, model GLC, među modele koji se sastavljaju u Mercedesovoj tvornici u Alabami od 2027. godine, BMW razmišlja o povećanju kapacitete i dodavanju novih radnih smjena u svojoj tvornici u Spartanburgu u Južnoj Karolini, dok Volkswagenov ogranak Audi planira početi s proizvodnjom nekih modela u SAD-u – iako iz kompanije kažu da se radi o planu koji je postojao i prije Trumpovog dolaska na vlast.

BMW, koji je pozvao Europsku uniju da smanji carine na uvoz vozila iz SAD-a na 2,5 posto, sa sadašnjih 10 posto, najveći je američki izvoznik automobila po broju vozila. Mercedes-Benz također izvozi velike količine automobila proizvedenih u pogonu u Alabami, gdje je njihov proizvodni centar za SUV vozila.

Po prijedlozima o kojima se trenutno razgovara, o kojima je izvijestio njemački list Handelsblatt, njemački proizvođači bi mogli dobiti mogućnost da se za vozila koja izvoze iz SAD-a računaju krediti koji bi se onda koristili za umanjivanje carinskih stopa za uvoz u SAD.

Volkswagen, Mercedes-Benz i BMW odbili su komentirati navode o razgovorima s američkom vladom, iako su ranije rekli da su u kontaktu s Washingtonom glede američkih carina. Prema podacima Eurostata, SAD je peti najveći izvor automobila koji se uvoze u Europsku uniju, nakon Kine, Japana, Velike Britanije i Turske.

Europska komisija, zadužena za trgovinsku politiku cijele EU, u posljednnih nekoliko dana pojačava rad na sklapanju sporazuma s Washingtonom o ukidanju uvoznih carina na robu iz EU, ili barem sprečavanju novih povećanja carinskih stopa. Bruxelles je u utorak zatražio od vodećih europskih tvrtki i kompanijskih uprava pojedinosti o planovima za investicije u SAD-u, što EU želi iskoristiti kao argument za pregovore.

No, Komisija se priprema i za mjere odmazde u slučaju neuspjeha pregovora – a motorna vozila i proizvodi za motornih vozila su među najvrednijim vrstama robe uvrštene na popis proizvoda koji bi mogli biti pogođeni europskim protumjerama, i kojeg je Komisija objavila ranije ovog mjeseca.

Nakon što je Handelsblatt izvijestio o pregovorima proizvođača i američke vlade, burze su pozitivno reagirale – dionice BMW-a porasle su za 3,3 posto, a Mercedesa za 2,6 posto. Dionice Volkswagena u početku porasle 2,2 posto, no ubrzo su se vratile na prethodnu vrijednost. Trumpovo uvođenje carina i stalno nove prijetnje novim nametima povećavaju pritiske na njemačku automobilsku industriju koja se već muči sa slabom prodajom u Europi i oštrom konkurencijom kineskih proizvođača.

7 Odgovora

  1. Odlično za njemačke proizvođače automobila koji samostalno pregovaraju s Washingtonom o mogućem sporazumu oko američkih carina 👏👏👏

  2. Kad se veliki igrači sukobe, obični kupci plaćaju cijenu. Nadamo se da će pregovori donijeti olakšanje

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari