Treći najveći japanski proizvođač automobila Nissan Motor trenutno je u pregovorima kojim bi se omogućilo tajvanskom Foxconnu da koristi jednu od Nissanovih japanskih tvornica za proizvodnju vlastitih električnih vozila (EV) što bi moglo spasiti tu tvornicu od zatvaranja.
Reuters je u svibnju izvijestio da Nissan razmišlja o zatvaranju svoje tvornice Oppama, u lučkom gradu Yokosuka južno od Tokija. Novi direktor Nissana Ivan Espinosa najavio je opsežne planove restrukturiranja koji bi trebali dovesti do zaokreta u kompaniji koju muče brojni problemi.
Plan uključuje i zatvaranje sedam od ukupno 17 globalnih tvornica Nissana, kao i smanjenje radne snage za oko 15 posto. Dogovor kojim bi se omogućilo proizvođaču elektronike Foxconnu da proizvodi vlastiti EV u tvornici Oppama moglo bi spriječiti zatvaranje tog postrojenja u kojem ima 3.900 zaposleni.
Poslovni dnevnik Nikkei izvijestio je u nedjelju navečer o pregovorima Nissana i Foxconna, no vijest nisu potvrdili iz Nissana, a iz Foxconna nisu odgovarali na medijske upite. Novinska agencija Kyodo News izvijestila je odvojeno da Foxconn razmišlja plan za kupnju dijela tvornice Oppama.
U svibnju je Nissanov partner Mitsubishi Motors potpisao memorandum o razumijevanju s podružnicom Foxconna koja bi trebala Mitsubishiju isporučiti novi model električnog vozila.
Također u ponedjeljak je iz Nissana došla vijest da namjeravaju izdati korporativne obveznice denominirane u eurima i dolarima ukupne vrijednosti 4 milijarde dolara. Najava stiže tjedan dana nakon što je Reuters izvijestio da je Nissan tražio od nekih dobavljača da mu omoguće odgodu plaćanja.
Nissan namjerava tržištu ponuditi obveznice od sa dospijećem od pet, sedam i deset godina, i prikupiti najmanje 750 milijuna dolara u svakoj tranši. Nissan također planira i četverogodišnje i osmogodišnje obveznice u eurima, u minimalnom iznosu od 500 milijuna eura u svakoj pojedinoj tranši, kao i šestogodišnju obveznicu u jenu, u iznosu od 150 milijardi jena (1.04 milijardi dolara).
Nissan želi iskoristiti prikupljeni novac za refinanciranje dugovanja. Prošle godine Nissan je prikupio 300 milijuna dolara izdavanjem petogodišnje obveznice s prinosom od 5,55 posto. 2021. godine je kompanija izdala petogodišnju obveznicu u vrijednosti od 800 milijuna dolara, koja je imala kupon od 2 posto i kojom se sada trguje sa 6 posto.
Pročitajte još:
Nissanu je u posljednje vrijeme naglo pala prodaja, koja se pripisuje između ostalog i zastarjelom asortimanu vozila. Financijsku godinu koja je završila u ožujku Nissan je završio s neto gubitkom od 4,5 milijardi dolara. Za iduću fiskalnu godinu, do ožujka 2026. godine, iz kompanije odbijaju dati bilo kakvu prognozu.
Nissan ove godine mora isplatiti oko 700 milijardi jena dugovanja, a sve tri najveće agencije za kreditni rejting snizile su ocjenu za Nissanova zaduženja na tzv. junk. Fitch je u izvješću objavljenom u ponedjeljak kazao kako je Nissanov kreditni profil slabiji od slično ocijenjenih proizvođača automobila kao što su General Motors, Ford, ili Stellantis.