Netflix krivi porezni spor u Brazilu za smanjenje zarade

Pixabay.com
Netflix, Foto: Pixabay.com

Netflix je promašio cilj zarade koji su postavili analitičari burze tijekom posljednjeg tromjesečja, što je tvrtka pripisala poreznom sporu u Brazilu. Vrijednost dionica Netflixa niže su za više od šest posto u produženom trgovanju.

Zvanični rezultati, objavljeni u utorak prekinuli su Netflixov niz od šest kvartala u kojem je ostvarivao dobit, što je nadmašilo projekcije analitičara. Kalifornijska tvrtka navela je neočekivani trošak od 619 milijuna dolara (533 milijuna eura) povezan s brazilskim poreznim sporom kao razlog za manjak zarade.

Istovremeno je pohvalila svoju ponudu prepoznatljivih TV serija i filmova zbog održavanja angažmana publike te pružanja kombinacije pretplata i povećane prodaje oglasa što joj je pomoglo ostvariti prihod koji je odgovarao predviđanjima analitičara.

Analitičar Investing.coma Thomas Monteiro zabrinut je da Netflix koristi brazilski porezni udar kako bi prikrio znakove usporavanja rasta pretplatnika i oglašavanja usred ekonomske neizvjesnosti.

„Istina je da tvrtka nije uspjela ostvariti rast na koji smo navikli u posljednjih nekoliko godina“, rekao je Monteiro.

No analitičar Zacksa, Jeremy Mullin, rekao je da ne vidi mnogo razloga za zabrinutost, prenosi Euronews, tvrdeći da Netflixova „temeljna priča ostaje čvrsta“.

Netflix je u tromjesečju od srpnja do rujna zaradio 2,5 milijarde dolara (2,15 milijardi eura), odnosno 5,87 dolara po dionici, što je porast od osam posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine.

Prihod je porastao za 17 posto u odnosu na prošlu godinu na 11,5 milijardi dolara (9,90 milijardi eura). Analitičari koje je anketirao FactSet Research predviđali su da će tvrtka zaraditi 6,96 dolara po dionici uz prihod od 11,5 milijardi dolara.

Ostvarivanje solidnog financijskog rasta postalo je važnije nego ikad za Netflix jer je uprava odvratila investitore od fiksiranja na broj pretplatnika koje njegova usluga dobiva iz jednog tromjesečja u drugo. Kao dio tog procesa, Netflix je prestao otkrivati svoje pretplatnike krajem prošle godine.

Promjena se do sada isplatila, s porastom cijene dionica Netflixa za oko 40 posto do sada ove godine, iako je smanjenje u produženom trgovanju signaliziralo da će neki od tih dobitaka uskoro ispariti.

Pixabay.com
Netflix gumb na daljinskom upravljaču, Foto: Pixabay.com

Iako Netflix više ne otkriva broj pretplatnika, ovogodišnji rast prihoda sugerira da se broj korisnika diljem svijeta povećao s otprilike 302 milijuna, koliko ih je imao krajem prošle godine. To je daleko najviše među streamerima video sadržaja, čak i dok konkurenti s većim budžetom poput Amazona i Applea proširuju svoj izbor programa.

U tromjesečnom konferencijskom pozivu tvrtke, suizvršni direktor Netflixa Ted Sarandos rekao je da se ukupna svjetska publika streaming servisa – uključujući više ljudi koji žive u istom pretplatničkom kućanstvu – približava milijardu.

„Bolje razumijemo streaming posao od bilo kojeg našeg konkurenta“, pohvalio se tijekom poziva Greg Peters, drugi suizvršni direktor Netflixa.

Netflix je zadržao vodstvo dodavanjem više prijenosa sportskih događaja uživo i videoigara kako bi nadopunio svoj široki raspon scenarističkih programa, što je napor diverzifikacije koji će se sljedeće godine proširiti na video podcaste sa Spotifyja.

A sada Netflix možda ima još jednu priliku dodati još više privlačnih programa, jer Warner Bros. Discovery najavljuje da bi mogao prodati sve ili dio svojih udjela. To uključuje HBO, DC Studios i CNN. Analitičari već nagađaju da bi se Netflix mogao pridružiti ponuđačima koji žele preuzeti dio Warner Bros. Discoveryja.

Kao odgovor na pitanje o Netflixovoj strategiji akvizicije, Sarandos je napomenuo da je tvrtka tradicionalno bila „više graditelji nego kupci“, ne isključujući potencijalnu ponudu za neke od Warner Bros. Discoveryjevih dijelova.

Tvrtka je također ostvarila novi izvor prihoda prodajom reklama kao dijela jeftine opcije svoje usluge koju je uvela prije tri godine.

Iako oglašivački posao još uvijek nije dovoljno velik da bi se od tvrtke zahtijevalo da otkrije svoju prodaju, uprava očekuje da će se prihod više nego udvostručiti u odnosu na prošlu godinu. Nedavna analiza S&P-a predviđa 1,1 milijardu dolara (947,14 milijardi eura) prodaje oglasa za Netflix ove godine – brojka koja bi predstavljala oko dva posto projiciranih ukupnih prihoda.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari