Švicarski prehrambeni koncern Nestlé najavio je u četvrtak rezanje oko 16.000 radnih mjesta u sklopu plana za povećanje volumena prodaje, rekao je njihov novi predsjednik uprave Philipp Navratil, nakon što je taj najveći svjetski proizviđač gotove hrane izvijestio o neočekivano dobrom rastu prihoda od prodaje zbog rasta cijena kave i slatkiša.
Navratil, bivši prvi čovjek Nespressa, zamijenio je u rujnu Laurenta Freixea, koji je smijenjen zbog ljubavne veze s podređenom zaposlenicom tvrtke. Nestlé je u posljednje vrijeme prošao dosad nezapamćeno razdoblje menadžerskih rošada, što uključuje i predsjednika kompanije Paula Bulckea koji je prijevremeno otišao iz tvrtke da bi dva tjedna kasnije na njegovo mjesto došao bivši šefa Inditexa Pablo Isla.
U trećem tromjesečju godine Nestlé je zabilježio realni interni rast (RIG) od 1,5 posto, daleko iznad očekivanja analitičara koji su prognozirali 0,3 posto. RIG se koristi za mjerenje volumena prodaje, a stručnjaci kažu da bi takve dobre brojke mogle kupiti nešto vremena za Navratila da ostavi svoj trag u kompaniji, nakon naglog promaknuća.
Ipak, Nestlé nastavlja s planom poboljšanja učinkovitosti u proizvodnom i opskrbnom lancu, i u sklopu toga Navratil je najavio otpuštanje oko 12.000 ljudi u administraciji, uz još 4.000 radnika u proizvodnji. Nestle zapošljava oko 277.000 ljudi širom svijeta, pa se stoga radi o gotovo 6 posto njihove radne snage.
Švicarski Nestlé, najpoznatiji po globalno popularnim brendovima poput čokoladica KitKat, instant kave Nespresso ili instant juhi Maggi, već neko vrijeme se muči s poticanjem rasta prodaje i zaustavljanje naglog pada vrijednosti dionica, budući da su i troškovi poslovanja i zaduženost kompanije sve veći, kao i pritisak dioničara.
Navratil je rekao da je poticanje volumena prodaje glavni prioritet tvrtke, te da bi rast omogućio i da se povisi ciljana ušteda troškova, na 3 milijarde švicarskih franaka (3,2 milijardi eura), u odnosu na ranije planiranih 2,5 milijardi franaka do kraja 2027. godine.
Pročitajte još:
Dionice kompanije su ove godine dosegnule vrhunac 21. ožujka, kad je cijena bila 91,68 franaka, dok je na zatvaranju trgovine u srijedu cijena bila 76,13 franaka – ili 17 posto niže. U usporedbi s početkom godine, dionica je rasla tek 1,7 posto.
“Potičemo kompanijsku kulturu kojoj je prioritet učinkovitost, koja ne prihvaća gubitak tržišnog udjela, i u kojem se pobjede nagrađuju. Svijet se mijenja, a Nestlé se mora mijenjati brže,” rekao je Navratil u priopćenju.
Jedan odgovor
Omg tko bi rekao…