Nestlé najavljuje otpuštanje 16.000 ljudi i mjere za poticanje rasta prodaje

Nestle logo na zgradi tvrtke u Kopenhagenu, Danska; 22. svibnja 2009. Foto: Dornum72 / Wikimedia Commons

Švicarski prehrambeni koncern Nestlé najavio je u četvrtak rezanje oko 16.000 radnih mjesta u sklopu plana za povećanje volumena prodaje, rekao je njihov novi predsjednik uprave Philipp Navratil, nakon što je taj najveći svjetski proizviđač gotove hrane izvijestio o neočekivano dobrom rastu prihoda od prodaje zbog rasta cijena kave i slatkiša.

Navratil, bivši prvi čovjek Nespressa, zamijenio je u rujnu Laurenta Freixea, koji je smijenjen zbog ljubavne veze s podređenom zaposlenicom tvrtke. Nestlé je u posljednje vrijeme prošao dosad nezapamćeno razdoblje menadžerskih rošada, što uključuje i predsjednika kompanije Paula Bulckea koji je prijevremeno otišao iz tvrtke da bi dva tjedna kasnije na njegovo mjesto došao bivši šefa Inditexa Pablo Isla.

U trećem tromjesečju godine Nestlé je zabilježio realni interni rast (RIG) od 1,5 posto, daleko iznad očekivanja analitičara koji su prognozirali 0,3 posto. RIG se koristi za mjerenje volumena prodaje, a stručnjaci kažu da bi takve dobre brojke mogle kupiti nešto vremena za Navratila da ostavi svoj trag u kompaniji, nakon naglog promaknuća.

Ipak, Nestlé nastavlja s planom poboljšanja učinkovitosti u proizvodnom i opskrbnom lancu, i u sklopu toga Navratil je najavio otpuštanje oko 12.000 ljudi u administraciji, uz još 4.000 radnika u proizvodnji. Nestle zapošljava oko 277.000 ljudi širom svijeta, pa se stoga radi o gotovo 6 posto njihove radne snage.

Švicarski Nestlé, najpoznatiji po globalno popularnim brendovima poput čokoladica KitKat, instant kave Nespresso ili instant juhi Maggi, već neko vrijeme se muči s poticanjem rasta prodaje i zaustavljanje naglog pada vrijednosti dionica, budući da su i troškovi poslovanja i zaduženost kompanije sve veći, kao i pritisak dioničara.

Navratil je rekao da je poticanje volumena prodaje glavni prioritet tvrtke, te da bi rast omogućio i da se povisi ciljana ušteda troškova, na 3 milijarde švicarskih franaka (3,2 milijardi eura), u odnosu na ranije planiranih 2,5 milijardi franaka do kraja 2027. godine.

Dionice kompanije su ove godine dosegnule vrhunac 21. ožujka, kad je cijena bila 91,68 franaka, dok je na zatvaranju trgovine u srijedu cijena bila 76,13 franaka – ili 17 posto niže. U usporedbi s početkom godine, dionica je rasla tek 1,7 posto.

“Potičemo kompanijsku kulturu kojoj je prioritet učinkovitost, koja ne prihvaća gubitak tržišnog udjela, i u kojem se pobjede nagrađuju. Svijet se mijenja, a Nestlé se mora mijenjati brže,” rekao je Navratil u priopćenju.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari