Udio Tesle na europskom tržištu električnih vozila nastavio se smanjivati u veljači, pokazuju podaci europske udruge proizvođača ACEA objavljeni u utorak, iz kojih se vidi da je već drugi mjesec zaredom pala prodaja Teslinih modela, iako je broj novoregistriranih električnih vozila u Europi porastao.
Kako raste konkurencija, i uslijed usporavanje europskih ekonomija koje usporava prodaju automobila, Tesla bilježi 42,6 nižu prodaju njihovih modela baterijskih električnih vozila (BEV) u Europi od početka godine.
Tesla je u veljači držala 1,8 posto ukupnog tržišta automobila u Europi, i 10,3 posto BEV tržišta. U istom mjesecu prošle godine Na Teslu je otpadalo 2,8 posto ukupnog tržišta i 21,6 posto tržišta BEV vozila. Proteklog mjeseca Tesla je prodala gotovo 17.000 vozila u Europskoj uniji, Velikoj Britaniji I državama EFTA-e, što znači da se prodaja gotovo prepolovila u odnosu na više od 28.000 prodanih vozila u istom mjesecu 2024. godine.
Tesla se trenutno suočava s cijelim nizom problema u Europi, što nezgodno pada baš u vrijeme uoči pokretanja prodaje novog modela Y ovog mjeseca, SUV vozila srednje veličine. Između ostalog, Tesla u usporedbi s drugim proizvođačima ima manji i sve stariji asortiman, dok konkurentni tradicionalni proizvođači i nove kineske marke i dalje predstavljaju nove, i obično jeftinije, modele električnih vozila.
Osim toga, Elon Musk, direktor Tesle, postao je kontroverzna figura zbog otvorenog izražavanja podrške strankama krajnje desnice u Europi, što je također doprinijelo velikom padu prodaje Teslinih vozila.
Prodaja baterijskih električnih vozila (BEV) na istim tim tržištima u veljači je narasla za 26,1 posto u odnosu na godinu ranije, čak i usprkos činjenici da je ukupna prodaja automobila pala za 3,1 posto, navodi ACEA.
Sve veći interes za električne automobile na drugom najvećem svjetskom tržištu uglavnom je rezultat novih ciljanih stopa emisije koje propisuje EU, kao i dolaska jeftinijih EV vozila na tržište – no to još uvijek nije dovoljno da bi se nadoknadila smanjena potražnja za benzinskim i dizelskim vozilima. Analitičari stoga očekuju da će ove godine globalna prodaja svih vrsta vozila biti ista kao i prošle.
Iz javno dostupnih regulatornih dokumenata vidi se da je Tesla prošlog tjedna formirala pool za prodaju tzv. ugljičnih kredita koje onda niz drugih proizvođača koji proizvode automobile na fosilna goriva kupuju od Tesle, u pokušaju da svoju količinu emisija time smanje na najnovije propisane razine, koje su stupile na snagu u siječnju.
Preprodaja ugljičnih kredita je jedan od većih i rastućih izvora prihoda za Teslu, koja je prošle godine samo od toga zaradila 2,7 milijardi dolara. No, da bi se prodaja kredita zadržala potrebno je da sama Tesla i dalje prodaje svoja električna vozila na tržištu. Po brojkama iz 2024. prodaja Teslinih vozila je bila dovoljna za kompenzaciju emisija drugih proizvođača – no to bi se moglo promijeniti ako se nastavi dosadašnji trend drastičnog pada prodaje.
EU je isprva uvela ciljane stope emisija kako bi se time potaknula prodala električnih vozila, no očekuje se da bi u utorak odobriti ublažavanje tih mjera, uvođenjem izračuna emisija koji uzima trogodišnji prosjek. Dok je ukupna registracija novih automobila u EU pala za 3,4 posto u veljači, prodaja BEV vozila je skočila za 23,7 posto. Prodaja hibridnih automobila (HEV) također je porasla, za 19 posto.
Sve vrste električnih vozila – u što spadaju baterijska (BEV), hibridna (HEV) i tzv. plug-in hibridi (PHEV) – u Europskoj uniji su u veljači činila 58,4 posto svih novih osobnih automobila u veljači ove godine, u odnosu na 48,2 posto godinu ranije. Među brendovima sa najvećom prodajom na tržištu EU, EFTA-e i Velike Britanije Volkswagen bilježi rast u veljači od 4 posto godišnje, dok je francuski Renault povećao prodaju za 10,8 posto. Prodaja Stellantisa pala je za 16,2 posto.
Prodaja kineskog proizvođača SAIC porasla je za 26,1 posto u odnosu na godinu dana ranije, unatoč carinama koje je Europska unija prošle godine uvela za kineska električna vozila. Švedski Volvo, koji je u vlasništvu kineskog brenda Geely je pala za 15 posto.
Pročitajte još:
Tržišni udio brendova koje podaci ACEA-e ne objavljuju pojedinačno – što uključuje BYD i sve ostale kineske proizvođače, povećao se s 1,5 posto godišnje na 2,5 posto.
Po državama, prodaja automobila je najviše porasla u Španjolskoj, za 11 posto, dok je pala na drugim glavnim tržištima – registracije novih automobila su pale za 6,4 posto u Njemačkoj, za 6,2 posto u Italiji, i za 0,7 posto u Francuskoj.
U Hrvatskoj je u veljači također prodano manje automobila no u istom mjesecu lani, odnosno 4.245 naspram 4.530 u veljači 2024., što je pad od 6,3 posto. Za usporedbu, u cijeloj EU u veljači je prodano 853.670 novih vozila, što znači da je udio hrvatskog tržišta u EU oko 0,5 posto.
3 Odgovora
Tako je to kada je jedan brand vezan za ekscentricnu licnost
Auti su im i onako precijenjeni
To niš ne valja, užas auto..