Narudžbe za Xiaomijev novi SUV nadmašile očekivanja i prijete Teslinoj prodaji na kineskom tržištu

Xiaomi YU7 na predstavljanju u Shenzhenu, Kina, 7. lipnja 2025. Foto: Wikimedia Commons

Sjajne brojke inicijalnih narudžbi za novo Xiaomijevo SUV električno vozilo YU7 lansiralo je dionice te kompanije, dosad najpoznatije po mobilnim uređajima i potrošačkoj elektronici, na rekordne razine u petak, i potaknule nagađanja analitičara da bi američka Tesla mogla biti prisiljena dodatno sniziti cijene.

Xiaomi je za tek predstavljeni model YU7 zaprimio 289.000 narudžbi u Kini, u prvih sat vremena prodaje, rekao je prvi čovjek tvrtke Lei Jun. Radi se o tek drugom modelu koje je predstavio Xiaomi, čija početna cijena je 4 posto niža od usporedivog Teslinog Modela Y. 

Interes kineskih kupaca je triput veći od onog za Xiaomijev prvi model, električnu limuzinu SU7, koji je predstavljen u ožujku prošle godine, i koji je s lakoćom premašio prognoze od oko 100.000 narudžbi.

Teslin Model Y, dosad najprodavaniji električni SUV na kineskom tržištu, vjerojatno će dolaskom YU7 izgubiti dio svojeg tržišnog udjela, kažu analitičari.Radi se o još jednoj u nizu loših vijesti za Teslu, koja već neko vrijeme gubi bitku s domaćim kineskim proizvođačima na kineskom tržištu koji kupcima nude atraktivnija vozila. Xiaomijev SU7 se još od prosinca prošle godine svaki mjesec prodao u više primjeraka nego Teslin Model 3. 

Cijena YU7 je 253.500 yuana (35.360 američkih dolara) što je malo ispod cijene Teslinog Modela Y – ali pritom nudi “puno bolje tehničke značajke i performanse,” kazali su analitičari iz investicijske banke Jefferies. Analitičari Citija kažu da će Tesla biti prisiljena dodatno sniziti cijene, besplatno kupcima ponuditi svoj FSD softver za gotovo autonomnu vožnju, i ponuditi povoljnije uvjete kreditiranja ako želi uspješno konkurirati Xiaomiju.

Teslin udio na kineskom tržištu električnih vozila dosegnuo je vrhunac 2020. godine, kad je bio 15 posto. U međuvremenu je pao na 10 posto prošle godine, a zatim na 7,6 posto u prvih nekoliko mjeseci 2025.

Dionice Xiaomija su u jutarnjoj trgovini skočile za 8 posto, na rekordnu razinu, no potom se dobitak istopio, pa je u ostatku dana rast bio tek 3 posto u odnosu na četvrtak. Od početka godine dionice Xiaomija su rasle za 70 posto, pa se tako vrijednost tog proizvođača pametnih telefona i kućanskih uređaja sad procjenjuje na gotovo 200 milijardi dolara – što ju čini najuspješnijom dionicom u Azijsko-pacifičkoj regiji, po podacima koje prikuplja LSEG.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari