Samo 15 od 129 tvrtki koje trenutačno prodaju električna i hibridna vozila u Kini ostat će financijski isplativo do kraja ovog desetljeća budući da izrazito snažna konkurencija potiče konsolidaciju ili napuštanje tog tržišta, objavila je konzultantska tvrtka AlixPartners.
Tih 15 tvrtki bi trebali na kraju zauzeti 75 posto kineskog tržišta, a svaki bi mogao imati godišnju prodaju od oko milijun automobila. AlixPartners nije objavio imena brendova za koje misli da će činiti tu skupinu.
Ipak, ocjenjuje se u analizi koju prenosi Reuters, konsolidacija na kineskom tržištu električnih automobila bi mogla ići zapravo sporije no što je slučaj na nekim drugim tržištima jednostavno zbog toga što će vlasti na lokalnim razinama vjerojatno nastaviti poticati neodržive tvrtke zbog njihove važnosti za lokalno gospodarstvo u smislu održanja radnih mjesta i dobavnih lanaca.
Kinesko automobilsko tržište je najveće na svijetu i trenutačno je suočeno s pravim cjenovnim ratom i značajnom prekapacitiranošću pogona što sve djeluje na smanjenje profitabilnosti. Osim BYD-a i tvrtke Li Auto nijedan drugi izlistani proizvođač električnih automobila nije ostvario godišnji profit u zadnjem izvještajnom razdoblju.
Pročitajte još:
Kineski regulatori pozvali su automobilske proizvođače da zaustave cjenovni rat, no iz AlixPartnersa poručuju kako se to vjerojatno neće dogoditi, odnosno da će se rat nastaviti manje izravnim metodama kao što su beskamatno financiranje ili subvencioniranje osiguranja.
Stopa iskorištenosti kapaciteta u kineskim tvornicama automobila pala je prošle godine na prosječnih 50 posto što je najmanja razina u zadnjih 10 godina.