Mišel Sirotić, Aura: Stalno si postavljamo nove izazove, samo tako se može ići naprijed

Mišel Sirotić, Foto: Promo

Poput mnogih uspješnih priča, ona o tvrtki Aura iz Buzeta krenula je prilično slučajno, kada je obitelj Sirotić, vlasnici galerije u Humu, krenula proizvoditi tradicionalne istarske rakije u malim količinama. Ubrzo se pokazalo da bi to moglo prerasti u ozbiljan posao pa tako danas imaju više od dvadeset trgovina u Hrvatskoj i Sloveniji te seriju proizvoda među kojima je svakako najpoznatiji Teranino.

Više o tome, kao i o nagradama, novostima i planovima za Financije.hr otkrio je Mišel Sirotić, direktor i vlasnik Aure.

Kako je krenula i kako se razvijala priča o Auri? Ako se ne varam, sve je počelo kao hobi?

Naša priča je započela u Humu gdje je moja obitelj imala galeriju slika, tamo smo uvidjeli interes turista za lokalnim proizvodima i rakijama te tako došli na ideju da proizvedemo male količine tradicionalnih istarskih rakija za prodaju u toj trgovini. Dobivali smo pohvale od strane kupaca i počele su nam se javljati razne trgovine i suvenirnice u drugim gradovima Istre da li bi i njima ponudili naše proizvode. U početku smo imali tih nekoliko kupaca i to je bio više kao hobi, tek nakon što smo se supruga i ja vratili s fakulteta krenuli smo se ozbiljno posvećivati poslu i iz godine u godinu stvarati našu obiteljsku priču.

U kojem trenutku ste shvatili da bi lokalni proizvodi poput teranina i rakija mogli prerasti u nešto više, u ozbiljan biznis?

U tim godinama kada sam se vratio s fakulteta i kada sam sve resurse kojima sam raspolagao posvetio poslu, jako sam se trudio i rezultati su bili vidljivi. Malo po malo sam uvidio da ima prostora za stalno napredovanje i razvijanje ozbiljnijeg posla.

Kakva je situacija danas, koliko imate zaposlenih i koliko trgovina?

Trenutno imamo 22 Aura Distillery shopa u Hrvatskoj i četiri u Sloveniji, s ukupno oko 160 zaposlenika (zajedno sa slovenskom firmom). Danas je situacija takva da se i dalje moramo truditi , boriti i raditi kao prvog dana, sami sebi moramo konstantno podizati ljestvice i postavljati nove izazove jer samo se tako može ići naprijed. Iako se puno toga odradilo do sada, nema stajanja i dalje svakog dana dajemo sve od sebe.

Odakle nabavljate sirovine za svoje proizvode?

Što se tiče sirovine, naš najvažniji dobavljač je priroda jer iz prirode dobivamo glavne sastojke za svoje proizvode. Nekada smo sve ubirali sami, ali sada ne stižemo pa imamo svoje berače, lokalne stanovnike koji dobro poznaju područje i plodove te od njih otkupljujemo bilje i voće, naravno i od raznih OPG-ova i firmi koji se time bave… Jedino naranče i limune uvozimo sa Sicilije jer su eko certificirani, a kako se Limoncello i Orancello rade od korica, bilo nam je bitno da nabavimo nešpricane i netretirane plodove.

Destilerija Aura, Foto: Promo

Prošle ste godine svoje poslovanje proširili i na Sloveniju. Kako je pao izbor baš na tu zemlju?

Nazvala me zamjenica gradonačelnica Kopra i rekla da su oni naši stalni gosti u destileriji u Buzetu te da bi voljeli da dođemo i u njihov grad. Ponudila je da obiđemo prostore u Kopru koje bi grad mogao dati u najam ako smo zainteresirani i tako je sve krenulo. U Istri imamo puno slovenskih gostiju koji poznaju naš brend pa nam se činilo da bi izlazak na to tržište bio dobro prihvaćen, što se u konačnici i pokazalo.

Ljetos ste na prigodnoj svečanosti u Sarajevu proglašeni europskim najmenadžerom, a Aura proizvodi najkompanijom i najbrendom. I ranije ste često nagrađivani, primjerice Zlatnom kunom HGK ili zlatnom medaljom na natjecanju “World Spirits Award“. Koja od tih nagrada Vam je najviše značila u smislu referenci za neke buduće poslove?

Sve nagrade su nam jednako važne i sa svima smo iznimno počašćeni, niti jednu ne bih mogao izdvojiti kao posebnu. Ponosni smo na sva priznanja i nagrade, dobar je osjećaj kada netko prepoznaje vaš rad, to služi i kao dodatna motivacija da u budućnosti budemo još bolji.

Prije nekoliko godina otvorili ste i muzej u Humu. Kako ste se odlučili na taj iskorak u poslovanju?

U vrijeme korone kada nam je osnovni posao u lockdownu doslovno stao, došao sam do vremena, mira i inspiracije da se posvetim jednom takvom projektu. Želja mi je bila da oživimo nekadašnji život najmanjeg grada na svijetu, da turistima prikažemo prošlost i tradiciju našeg kraja.

Vratimo se aktualnostima – pročitao sam da pripremate i novu seriju proizvoda. O čemu je riječ?

Ove zime smo izašli sa novom linijom čajeva – šest biljnih i šest voćnih vrsta. To nam je isto dugogodišnja želja i sada smo je realizirali. Nedavno smo izašli i s Teranino Cremom, krem likerom od Teranina, inače našeg najpoznatijeg proizvoda.

Općenito, koji su planovi za dalje?

Planova je puno, želja nam je otvoriti još novih trgovina u Hrvatskoj , ali i susjednim zemljama, izaći s još novih proizvoda. Prije svega, najbitnije je sačuvati stabilnost, likvidnost i kontrolu kvalitete, što bolju organizaciju te i dalje njegovati tržište. Planiramo ići istim putem naprijed, umjerenim i sigurnim investicijama i svu dobit koju ostvarimo reinvestirati. I dalje ćemo biti sto posto posvećeni našoj obiteljskoj destileriji, kao i do sada.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari