Meta najavila novo partnerstvo s Oakleyem u utrci s rivalima Snapom i Googleom za tržište pametnih naočala

Ilustracija: Walter Frehner / Unsplash

Iz kompanije Meta, vlasnika popularnih platformi kao što su Facebook, Instagram i WhatsApp, u petak su priopćili da su potpisali partnerski sporazum s proizvođačem sunčanih naočala Oakleyem, s kojim će raditi na razvoju novih pametnih naočala koje pokreće umjetna inteligencija (AI), čime će proširiti svoja ulaganja u nosivu tehnologiju, nakon uspjeha već postojećih Metinih Ray-Ban naočala.

Meta kaže da širi partnerstvo s EssilorLuxotticom, globalnim koncernom koji u vlasništvu ima brendove Ray-Ban i Oakley, zbog navodno sve većeg interesa potrošača za nosivim AI uređajima. 

Po podacima iz veljače, EssilorLuxottica je od pokretanja prodaje druge generacije Metinih Ray-ban naočala u listopadu 2023. prodala oko 2 milijuna primjeraka, te planira do 2026. godine proizvoditi oko 10 milijuna komada godišnje. Početna cijena za bazični model je trenutno 299 dolara u Americi, a u travnju je Bloomberg izvijestio da Meta priprema i luksuzniju verziju naočala, radnog naziva Hypernova, koje će koštati negdje između 1.000 i 1.4000 dolara. 

Meta je najavila da će novi model koji se priprema, nazvan Oakley Meta HSTN, imati hands-free kameru visoke rezolucije, otvorene slušalice, da će biti vodootporne, kao i da će biti opremljene Meta AI mogućnostima. Naočale će se prodavati u ograničenoj seriji, a predprodaja kreće 11. srpnja, po cijeni od 499 dolara na američkom tržištu (434 eura), dok bi drugi proizvodi iz te serije trebali krenuti u prodaju kasnije tijekom ljeta, po cijeni od 399 dolara.

Iz Mete su najavili da će se njihova Oakley linija prodavati u Sjevernoj Americi, Australiji, i u 12 europskih zemalja (Austrija, Belgija, Danska, Finska, Francuska, Irska, Italija, Njemačka, Norveška, Španjolska, Švedska, Velika Britanija), a postoje planovi za kasnije širenje i na tržišta Meksika, Indije i Ujedinjenih Arapskih Emirata, do kraja ove godine. Naočale Oakley Meta HSTN bit će prezentirane već ovog mjeseca na nekoliko velikih sportskih događanja, kao što je UFC-ov Internationl Fight Week.

Metina najava stiže manje od dva tjedna nakon što je rival Snap, kompanija koja stoji iza servisa Snapchat, najavila da će iduće godine staviti na tržište vlastiti model naočala. Njihov model, nazvan Specs, trebao bi biti logičan nastavak Snapovog okretanja prema tehnologiji proširene stvarnosti (AR), koja omogućava da se digitalni efekti prikazuju preko slika ili video snimki, unutar same kamere.

Smatra se da bi integracija tehnologije u nosive proizvode moglo otvoriti nova tržišta za kompanije poput Snapa, koje su izložene nesigurnosti zbog prevtrljivog tržišta oglašavanja i američkih carina koje pogađaju svjetsku trgovinu. U rujnu prošle godine Snap je proizveo petu generaciju svojih naočala nazvanih Spectacles – no one su bile dostupne samo developerima. Snap je u posljednjih 11 godina uložio 3 milijarde dolara u razvoj svojih naočala.

Prije mjesec dana i Google je na svojoj godišnjoj konferenciji za developere u američkom Mountain Viewu predstavio niz inovacija, gotovo svih vezanih za AI aplikacije – među kojima su bile i Googleove pametne naočale. 

Google se prije nekoliko godina vratio radu na pametnim naočalama, nakon neuspjeha Google Glassa koji je pušten u javnost sad već daleke 2014. godine. Google je na konferenciji prezentirao naočale sa svojim novim Android XR softverom. Na pozornici su dva Googleova zaposlenika razgovarali na različitim jezicima, dok su naočale za njih u stvarnom vremenu tipkale prijevode projicirane na unutrašnjost naočala. 

U drugoj prezentaciji, Googleov AI asistent Gemini je odgovarao na upite o okolini nositeljice naočala dok je šetala po Googleovoj konferencijskoj dvorani. Naočale XR Google razvija u suradnji sa Samsungom i trebale bi stići na tržište “kasnije ove godine,” a najavili su i partnerstva s dizajnerima naočala kao što su Warby Parker i Gentle Monster, s kojima rade na novim modelima naočala sa sustavom Androidom XR.

2 Odgovora

  1. Pametne naočale već najavljuju cijelo desetljeće kao nesto revolucionarno a još nisu zaživile u masovnoj upotrebi nego samo kod entuzijasta

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari