Merz otvorio sajam automobila i obećao podršku njemačkoj industriji

Hina/Epa
Njemački kancelar, Friedrich Merz, na otvorenjiu IAA Mobiliti - najvećeg EU sajma automobila, Munchen, Foto: Hina/Epa/C.Bilan

Ispod buke sjajnih novih modela automobila i jarkih svjetala na najvećem europskom sajmu automobila u Njemačkoj, industrijski sektor je zabrinut da je njihova zabava završila. Cijene i profiti na ključnom tržištu Kini padaju, potražnja je slaba, carine SAD-a u su stvorile neizvjesne izglede, stavljajući fokus na smanjenje troškova dok se globalno tržište preoblikuje.

„Zabava koju smo desetljećima slavili u automobilskoj industriji završila je u svom sadašnjem obliku“, rekao je Oliver Blume, izvršni direktor Volkswagena, najvećeg europskog proizvođača automobila, i njegove luksuzne divizije Porsche AG.

Sektor se suočava s ozbiljnim izazovom, dodatno zaoštrenim pritiskom da se prijeđe na električna vozila kako bi se ispunili strogi ciljevi do 2035. u Europi, za koje mnogi smatraju da ih neće moći dostići, dok kineski proizvođači električnih vozila odnose prednost lokalnim markama nudeći jeftinije modele.

To je Volkswagena, Mercedes-Benz, BMW, Porsche i Renault stavilo u defenzivu, navodi Reuters. Na sajmu automobila IAA Mobility u Münchenu, koji je otvorio njemački kancelar Friedrich Merz, predstavljen je čitav spektar modela – od pristupačnih električnih vozila početne razine do luksuznih SUV-ova.

Do 2032. europski proizvođači planiraju lansirati dosad nezapamćenih 350 novih električnih vozila, prema podacima McKinseyja, pripremajući se za nadolazeću zabranu automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem u EU od 2035., što njemački proizvođači snažno osporavaju.

Hina/Epa
Izlagački prostor njemačkog Opela, posjeta kancelara Mertza, Munchen, Foto: Hina/Epa/A.Szilagy

„Nadolazeće godine zasigurno će biti godine istine“, izjavio je Patrick Schaufuss, partner u McKinseyju, dodavši da europskim proizvođačima vozila treba brži i jednostavniji razvoj proizvoda kako bi parirali okretnoj kineskoj konkurenciji.

Porsche, čija je prodaja vozila u Kini u prvoj polovini godine pala za 27,9 posto, prilagođava svoju mrežu prodajnih salona. Izvršni direktor Oliver Blume izrazio je skepsu oko budućih izgleda, privremeno odustajući od dugoročnog cilja profitne marže od 20 posto.

„(Kinesko) tržište luksuza više ne postoji“, rekao je Blume, koji je na čelu i Volkswagena i Porschea, dodavši da Grupa Volkswagen računa na značajna ulaganja u Sjedinjenim Državama, po mogućnosti uz poticaje.

BMW svoje nade polaže u novi model iX3, koji bi trebao donijeti povratak na put rasta u Kini, kazao je direktor prodaje Jochen Goller. Naglasio je da BMW pažljivo prati „brutalni cjenovni rat“ u Kini pri određivanju cijena novog modela, čije je lansiranje planirano za ljeto 2026.

Hina/Epa
Kancelar Mertz na štandu ZF Friedrichshafen AG, Munchen, Foto: Hina/Epa/A.Szilagy

Mercedes-Benz, koji do 2027. planira plasirati oko 40 novih modela, a oslanja se na potpuno električni GLC za povratak tržišnog udjela u Kini, istodobno provodi rezove u troškovima vrijedne više milijardi eura. Izvršni direktor Ola Kaellenius rekao je da će snažna konkurencija u Kini potrajati.

Renault, koji se prije otprilike pet godina povukao s kineskog tržišta, planira uvesti povoljnije baterije za električna vozila te ubrzati razvoj svih modela – upravo one elemente na kojima su kineski proizvođači temeljili svoj prodor.

„Naši kineski konkurenti su najbolji u klasi; koristili smo ih kao mjerilo“, izjavio je izvršni direktor Francois Provost.

Kancelar Merz je u svom obraćanju tijekom otvorenja obećao njemačkoj automobilskoj industriji pomoć kako bi bila kompetitivnija na svjetskom tržištu.

„Jasno je da je automobil stup ljudske mobilnosti. Tako će ostati i u budućnosti. Za Njemačku to znači da će automobilska industrija ostati ključna industrija za prosperitet naše zemlje. Ta je grana gospodarstva generacijama omogućavala rast, prosperitet i zapošljavanje u Njemačkoj. Više od 770 tisuća ljudi trenutačno radi u automobilskoj industriji, i to ne samo u velikim brendovima nego i u manjim dobavljačkim tvrtkama“, rekao je njemački kancelar.

Merz kaže i da se ova najjača grana njemačke ekonomije mora drastično mijenjati, ali nije spominjao potencijalnu zabranu motora s unutarnjim izgaranje koja bi trebala stupiti na snagu za deset godina.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari