Njemački automobilski gigant Mercedes-Benz najavio je otpuštanja u Kini kako bi se postigao cilj rezanja troškova radne snage na tom globalno najvećem tržištu, za 25 posto do 2027. godine.
Iz kompanije su utorak najavili da kreću u globalna rezanja troškova, nakon što su prošlog tjedna iznijeli prognoze o oštrom padu zarade u 2025. godini. Nakon drastičnog pada zarade od prodaje automobila od čak 40 posto 2024. godine, projekcije predviđaju daljnji pad ove godine.
Analitičari slabe rezultate pripisuju jeftinoj kineskoj konkurenciji u segmentu električnih vozila, kao i sve veće trgovinske napetosti i nesigurnosti uslijed američkih najava o uvođenju carina na europski uvoz.
Iz uprave su obavijestili osoblje u kineskim podružnicama koje se bave prodajom i financijama da će morati otpustiti 10-15 posto zaposlenika, navodi Reuters koji se poziva na izvore bliske kompaniji.
Otpuštanja u sličnom opsegu se očekuju kasnije ove godine i u drugim odjelima, primjerice u IT službi i pravnim poslovima, navodi isti izvor. Mercedes u Kini zapošljava oko 5.000 ljudi, među kojima je i 2.000 radnika u odjelu za istraživanje i razvoj, koji neće biti pogođen rezanjima.
Uslijed loših prognoza iz kompanije su prošli tjedan najavili i veći fokus na razvoj benzinskih modela, nakon što se prodaja njihovih električnih vozila drastično smanjila . u sljedeće dvije i pol godine Mercedes planira predstaviti čak 19 novih benzinskih i dizel modela, i tek 17 električnih.
Pročitajte još:
No, otpuštanja ne znače i odustajanje od tržišta, već upravo suprotno – Mercedes je odlučio još više ulagati u prisutnost u Kini, i najavio proširenje suradnje s lokalnim dobavljačima kao i premještanje nekih dijelova proizvodnje u Kinu, kako bi njena vozila bila konkurentnija.
Kao i niz drugih renomiranih proizvođača Mercedes je u posljednjih nekoliko godina imao slabe rezultate jer im je teško nositi se s lokalnim markama poput BYD, osobito u konkurentnom segmentu električnih i hibridnih vozila.
4 Odgovora
Kako to? Uvijek je merđo bio na glasu…..
Stvarno su u problemu ako im je zarada pala 40%
Hmmm, jel to Mercedes u problemu
Ova odluka o otpuštanjima može biti rezultat smanjenja proizvodnje ili restrukturiranja, što je uobičajeno kada kompanije prilagođavaju svoje operacije tržišnim uvjetima. Mercedes, kao i mnogi drugi proizvođači, suočava se s izazovima digitalizacije, elektrifikacije flote i konkurencijom iz drugih sektora, kao što su električni automobili, čime je potrebna veća učinkovitost i fleksibilnost u poslovanju. Otpuštanje mogu imati negativan utjecaj na moral zaposlenika, a i na reputaciju brenda, posebno u Kini, koja ima specifične poslovne i kulturne dinamike. Mercedes će morati pažljivo upravljati tim promjenama kako bi osigurao dugoročnu stabilnost na tržištu i minimizirao negativne posljedice po svoj imidž i poslovanje.