McDonald’su raste prodaja akcijskih menija, dok pada promet čitave industrije brze prehrane

Restoran McDonald's Hrvatska, ilustracija. FOTO: McDonald's Hrvatska

Američki lanci restorana brzom hranom već neko vrijeme su u problemima pa je tako McDonald’s bilježio slabe rezultate prodaje dok se nije okrenuo “vrijednosti za novac” prije nešto više od godinu dana, u lipnju 2024.

Većina lanaca brze prehrane ubrzo je predstavila vlastite akcije, no promet je i dalje bio slab u cijeloj industriji, a mnogi su brendovi bilježili razočaravajuće rezultate. McDonald’s je početkom ove godine predstavio novu, širu platformu McValue, no prodaja na istim lokacijama u prvom je kvartalu pala. Drugi kvartal donio je pozitivan pomak, ali glavni izvršni direktor Chris Kempczinski upozorio je na poteškoće s potrošačima nižih prihoda, koji čine velik dio McDonald’sove baze i šireg QSR segmenta.

Tvrtka se zato vraća provjerenom receptu. Ovaj mjesec ponovno uvodi Extra Value Meals, s doručkom po pet dolara i Big Mac menijem za osam dolara.

Konkurencija je snažna. Samo proteklog tjedna White Castle, Denny’s, Taco Cabana, Long John Silver’s, Little Caesars, Fat Brands, Piada Italian Street Food, Domino’s, Chipotle i drugi najavili su razne akcije – od besplatnih proizvoda do kombiniranih ponuda i jeftinijih menija.

Takve promocije već mjesecima preplavljuju tržište, a nakon relativno slabog drugog kvartala nameće se pitanje donose li one rezultate. Prema ključnom pokazatelju, prometu, odgovor je potvrdan.

Prema novim podacima tvrtke Circana, akcijske ponude uspješno potiču rast prometa u američkim restoranima brzom prehranom. U drugom tromjesečju 2025. promet povezan s potrošačima koji paze na cijenu porastao je za jedan posto u cijeloj industriji, nadovezujući se na rast od dva posto u prethodnoj godini. Istodobno je ukupan promet u industriji pao.

Analiza pokazuje da potrošače motiviraju niže cijene. Polovica ispitanih koji u posljednje vrijeme nisu jeli izvan kuće izjavila je da bi ih niže cijene potaknule na odlazak u restoran. Među kućanstvima s prihodima ispod 75 tisuća dolara, čak 54 posto ispitanih reklo je da bi češće posjećivali restorane kada bi cijene bile niže.

Podaci dodatno pokazuju da su kupci osjetljivi na cijenu 33 posto skloniji naručivanju artikala s value menija u usporedbi s ostalim gostima, što znači da aktivno traže povoljne ponude kod različitih brendova. No to stvara i novi izazov. Kako ponuda postaje sve glasnija i konkurentnija, marketinška jasnoća i operativna učinkovitost postaju ključne.

“Važno je da restorani shvate kako se vrijednost rijetko definira samo cijenom. Operativna izvrsnost u pružanju kvalitete, pristupačnosti, dobrog iskustva i praktičnosti ono je što razlikuje pobjednike i njihove partnere u opskrbnom lancu,” poručio je u priopćenju David Portalatin, viši potpredsjednik i savjetnik za prehrambenu industriju u Circani.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari