Američki lanci restorana brzom hranom već neko vrijeme su u problemima pa je tako McDonald’s bilježio slabe rezultate prodaje dok se nije okrenuo “vrijednosti za novac” prije nešto više od godinu dana, u lipnju 2024.
Većina lanaca brze prehrane ubrzo je predstavila vlastite akcije, no promet je i dalje bio slab u cijeloj industriji, a mnogi su brendovi bilježili razočaravajuće rezultate. McDonald’s je početkom ove godine predstavio novu, širu platformu McValue, no prodaja na istim lokacijama u prvom je kvartalu pala. Drugi kvartal donio je pozitivan pomak, ali glavni izvršni direktor Chris Kempczinski upozorio je na poteškoće s potrošačima nižih prihoda, koji čine velik dio McDonald’sove baze i šireg QSR segmenta.
Tvrtka se zato vraća provjerenom receptu. Ovaj mjesec ponovno uvodi Extra Value Meals, s doručkom po pet dolara i Big Mac menijem za osam dolara.
Konkurencija je snažna. Samo proteklog tjedna White Castle, Denny’s, Taco Cabana, Long John Silver’s, Little Caesars, Fat Brands, Piada Italian Street Food, Domino’s, Chipotle i drugi najavili su razne akcije – od besplatnih proizvoda do kombiniranih ponuda i jeftinijih menija.
Takve promocije već mjesecima preplavljuju tržište, a nakon relativno slabog drugog kvartala nameće se pitanje donose li one rezultate. Prema ključnom pokazatelju, prometu, odgovor je potvrdan.
Prema novim podacima tvrtke Circana, akcijske ponude uspješno potiču rast prometa u američkim restoranima brzom prehranom. U drugom tromjesečju 2025. promet povezan s potrošačima koji paze na cijenu porastao je za jedan posto u cijeloj industriji, nadovezujući se na rast od dva posto u prethodnoj godini. Istodobno je ukupan promet u industriji pao.
Analiza pokazuje da potrošače motiviraju niže cijene. Polovica ispitanih koji u posljednje vrijeme nisu jeli izvan kuće izjavila je da bi ih niže cijene potaknule na odlazak u restoran. Među kućanstvima s prihodima ispod 75 tisuća dolara, čak 54 posto ispitanih reklo je da bi češće posjećivali restorane kada bi cijene bile niže.
Pročitajte još:
Podaci dodatno pokazuju da su kupci osjetljivi na cijenu 33 posto skloniji naručivanju artikala s value menija u usporedbi s ostalim gostima, što znači da aktivno traže povoljne ponude kod različitih brendova. No to stvara i novi izazov. Kako ponuda postaje sve glasnija i konkurentnija, marketinška jasnoća i operativna učinkovitost postaju ključne.
“Važno je da restorani shvate kako se vrijednost rijetko definira samo cijenom. Operativna izvrsnost u pružanju kvalitete, pristupačnosti, dobrog iskustva i praktičnosti ono je što razlikuje pobjednike i njihove partnere u opskrbnom lancu,” poručio je u priopćenju David Portalatin, viši potpredsjednik i savjetnik za prehrambenu industriju u Circani.