Javno poduzeće LNG Hrvatska d.o.o. objavilo je u utorak natječaj za usluge upravljanja i održavanja FSRU broda LNG Croatia, težak 49,5 milijuna eura bez PDV-a. Natječaj predviđa sklapanje višegodišnjeg ugovora koji bi vrijedio do kraja 2029. godine, s opcijom obnavljanja na još tri godine. Ako se računa i potencijalno produljenje, procijenjena vrijednost usluge je 85,5 milijuna eura bez PDV-a.
LNG Hrvatska bavi se upravljanjem terminala za ukapljeni plin (LNG) na Krku. Terminal u Omišlju se gradio od travnja 2019. do prosinca 2020. Terminal se sastoji od nekoliko elemenata, a ključan je tzv. FSRU (Floating Storage Regasification Unit) brod LNG Croatia na kojem se odrađuje prihvat ukapljenog plina i odrađuje uplinjavanje.
Trenutno je kapacitet postojeća tri modula za ukapljivanje 450.000 kubika na sat. Nakon uplinjavanja, plin se plinovodom šalje u hrvatski plinsko-transportni sustav. Kako stoji u tehničkoj specifikaciji priloženoj natječaju, u rujnu i studenom 2025. planira se ugradnja dodatne jedinice za uplinjavanje kapaciteta 250.000 kubika, i da se će potom od studenog 2025. do listopada 2026. najmanje jedna jedinica u svakom trenutku biti redundantna.
Od operatera koji pobijedi na natječaju očekuje se da preuzme upravljanje cijelim FSRU brodom, uključujući i sve module i opremu za uplinjavanje, opremu za proizvodnju električne energije, opremu za pretovar ukapljenog plina, spremnike, i sve druge sustave za upravljanje i kontrolu te mjerenje količina protoka i kvalitete ukapljenog i prirodnog plina.
Dosad je brodom upravljao Golar Viking Management, podružnica multinacionalne tvrtke Golar LNG, od koje je brod i kupljen prije šest godina.
“Ugovor sa njima je sklopljen isto kada i ugovor o kupnji FSRU broda još 2019. godine. Naime kupnji FSRU broda LNG Croatia prethodio je natječaj podijeljen u dvije grupe i to kupnja FSRU broda i njegovo upravljanje i održavanje. U LNG industriji je gotovo standard da ukoliko kupujete brod od nekoga da taj isti onda i pruža uslugu upravljanja i održavanja ukoliko isti ima tu mogućnost, s obzirom da on najbolje poznaje brod, pa samim time može i preuzeti veći rizik njegovog upravljanja i održavanja,” rekli su iz LNG Hrvatska u odgovoru na upit iz Financija.hr.
Po podacima bonitetnog servisa CompanyWall, Golar Viking Management d.o.o., sa sjedištem u Splitu, u 2024. godini imao je 97 zaposlenih i prihode od 15,3 milijuna eura, uz ostvareni gubitak od 128.000 eura, dok je godinu dana ranije imao 98 zaposlenih i 15,5 milijuna eura prihoda te dobit od 1,1 milijun eura.
Pročitajte još:
Ponatječajnoj dokumentaciji, također se očekuje da operater obavlja pretovar ukapljenog plina korisnika terminala, po rasporedu godišnjih i mjesečnih planova dolazaka brodova, skladištenje ukapljenog plina na brodu, te da obavlja sve poslove redovnog održavanja broda i opreme. Očekuje se i da o svom trošku kupi dizelsko gorivo za pogon brodskih sustava, u količini od 300 metričkih tona godišnje.
Planirani datum početka usluge upravljanja i održavanja je 15. kolovoza 2025., a sklapa se na 53 mjeseca, tj. nešto manje od četiri i pol godine, do prosinca 2029. Krajnji rok za predavanje ponuda je 16. srpnja 2025., do 11:00 sati, kada će se dostavljene ponude javno otvarati u prostorijama sjedišta LNG Hrvatska u Zagrebu.