KPMG: Hrvatske tvrtke još uvijek koriste zastarjele modele analize podataka

Stockcake.com
Maloprodaja, Foto: Stockcake.com

Mnoge hrvatske tvrtke se još uvijek oslanjaju na zastarjele operativne modele analize podataka i ne koriste puni potencijal koji analiza podataka može donijeti unaprjeđenju poslovanja, ustvrdio je menadžer u Odjelu poslovnog savjetovanja u KPMG Hrvatska Matej Samardžić.

Istodobno je KPMG objavio rezultate globalne analize koja je pokazala da maloprodajni lideri koji uspješno koriste vlastite i vanjske podatke te sustavno provode analizu podataka ostvaruju do 15 posto veći rast prihoda i do 12 posto veću profitabilnost u odnosu na konkurente.

“Iako su podaci izuzetno vrijedan resurs, njihova primjena u praksi često je otežana zbog nepovezanih sustava, različitih izvora informacija i nedostatka jedinstvene strategije upravljanja. Naše iskustvo pokazuje da mnoge tvrtke još uvijek ručno analiziraju podatke, često isključivo kroz MS Excel ili ih koriste samo fragmentirano, bez jasne povezanosti s poslovnim ciljevima. Takav pristup ograničava donošenje strateških odluka i umanjuje potencijal podataka za stvaranje konkurentske prednosti”, kazao je Samardžić u objavi iz KPMG Hrvatska koji je dio klastera KPMG Adria zajedno s KPMG u Sloveniji i Bosni i Hercegovini.

Studija KPMG-a je pokazala da, unatoč sve većim ulaganjima u analitiku i digitalne alate, 68 posto ispitanih tvrtki priznaje da im nedostaje jasna strategija korištenja podataka. Fragmentacija podataka i nepovezani sustavi jedan su od ključnih izazova koji sputavaju transformaciju u maloprodajnom sektoru.

Studija je uključila 2.450 ispitanika iz 26 država i temeljena je na odgovorima menadžera najviše razine u hijerarhiji tvrtki.

Obuhvatila je 44 posto sudionika s prostora Europe, Bliskog istoka i Afrike, 29 posto iz dvije Amerike i 27 posto iz azijsko-pacifičkog područja.

Izazov je očito i prekomjerna količina podataka.

“Maloprodajni sektor prolazi kroz značajnu transformaciju, potaknut brzim tehnološkim napretkom I promjenama u očekivanjima potrošača. Današnji kupci zahtijevaju personalizirana i besprijekorna iskustva prilikom kupovine na svim kanalima, stvarajući pritisak na maloprodajne tvrtke da ne samo razumiju, već i predvide njihove potrebe. Istovremeno, fragmentacija podatkovnih ekosustava, kao i sve veća količina i brzina generiranja podataka, predstavljaju značajan izazov. Analizirajući navedeno istraživanje, stručnjaci KPMG-a istaknuli su kako maloprodajne tvrtke danas prikupljaju značajne količine podataka, od transakcijskih informacija, obrazaca kupovine I angažmana na društvenim mrežama pa sve do podataka iz programa lojalnosti. Međutim, samo 52 posto ispitanih maloprodajnih tvrtki smatra da su u mogućnosti iskoristiti te podatke za donošenje strateških odluka. Dodatno, 40 posto ispitanika navodi da im nedostaju alati za analizu podataka u stvarnom vremenu, što dovodi do neefikasnih procesa i propuštenih prodajnih prilika”, navodi KPMG.

Analize pokazuju da tvrtke koje koriste podatke za personalizaciju ponuda ostvaruju do 20 posto veću stopu ponovne kupnje.

Nadalje, prediktivna analitika može smanjiti nepotrebne zalihe za 30 posto i poboljšati točnost predviđanja potražnje.

Dinamički modeli određivanja cijena pak omogućuju povećanje prihoda za pet do deset posto.

“Vrijeme u kojem su se tvrtke mogle oslanjati na linearni rast i povremene korekcije cijena je iza nas. Danas maloprodajne tvrtke koje ne integriraju podatke u svoje poslovne procese zaostaju za konkurencijom koja koristi analitiku za agilno upravljanje opskrbnim lancem, personalizaciju korisničkog iskustva i optimizaciju cijena. Naša analiza pokazuje da vodeće tvrtke u sektoru već ostvaruju konkretne financijske rezultate zahvaljujući modernim podatkovnim strategijama. Ključno je ulagati u alate koji omogućuju unificirano praćenje podataka iz svih prodajnih kanala – online, offline, društvenih mreža, programa lojalnosti, ali i vanjskih izvora kao što su analize tržišta i podaci konkurencije. Bez takve integracije tvrtke gube dragocjene prilike I donose odluke temeljem nepotpunih informacija, što može imati značajne posljedice na dugoročnu profitabilnost”, ocjenjuje partner u Odjelu poslovnog savjetovanja u KPMG Hrvatska Daniel Lenardić.

Po njegovim riječima, maloprodajni sektor ulazi u novu eru u kojoj će napredna analiza podataka, poslovna te umjetna inteligencija biti presudne za opstanak i rast.

Jedan odgovor

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari