Končar na sajmu InnoTrans u Berlinu predstavio dva vlaka

Končar
Končar na sajmu InnoTrans 2024. u Berlinu, Foto: Končar

Končar ovog mjeseca tradicionalno nastupa na najvećem svjetskom sajmu transportne industrije, InnoTrans u Berlinu, gdje je po prvi put u povijesti predstavio čak dva svoja vlaka, priopćili su iz Končara.

Sajam se ove godine održava na 200.000 četvornih metara izložbenog prostora u 42 izlagačke hale i na 3.500 metara tračnica, a okupljeno je više od 2.900 izlagača iz 59 zemalja. Broj posjetitelja je još veći, više od 160.000 iz 150 zemalja. Vodeći svjetski sajam usmjeren je na željezničku tehnologiju i infrastrukturu, javni prijevoz, interijere te izgradnju tunela, a svi ti projekti najvećim dijelom imaju za cilj odgovoriti na suvremene izazove zelene energetske tranzicije.

Končar je na sajmu predstavio svoj najnoviji baterijski motorni vlak (BMV), a istaknuo je i mjerni vlak, kao odgovor na rastuću potrebu za elektrifikacijom javnog prijevoza i stvaranjem održivije urbane mobilnosti.

“Veliko nam je zadovoljstvo svjetskoj javnosti predstaviti svoje najnovije tehnološke iskorake koji će zasigurno uvelike oblikovati budućnost transportne industrije u Hrvatskoj, a nadamo se i šire. Navedeni iskoraci prije svega su rezultat samostalnog razvoja i predanog rada naših stručnjaka. Posebno smo ponosni na naš Baterijski motorni vlak (BMV), koji u ovoj konkretnoj industriji zasigurno pripada vrlo uskom krugu suvremenih tračničkih rješenja i koji odražava bogato iskustvo Grupe Končar u razvoju vlastitih visokotehnoloških proizvoda, posebice u segmentu urbane mobilnosti”, kazao je Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila.

“Ovakvi vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga, a u pokretu će ih držati pogonske baterije koje se pune isključivo pomoću stabilnih energetskih priključaka za punjenje, pri čemu je važno istaknuti da smo itekako vodili računa i o pratećoj infrastrukturi koja se također proizvodi upravo u Končaru”, dodao je.

Oko 60 posto pruga u Hrvatskoj nije elektrificirano, a ovaj vlak je zato pravo rješenje za regionalni željeznički prijevoz. Marko Šimić, voditelj projekta nabave novih vlakova HŽ Putničkog prijevoza, rekao je da trenutačno grade šest punionica i da krajem godine počinje ispitivanje, a nakon toga vlak ide u promet te da se može voziti na području Istre, ali i na splitskom području, piše Hrt.hr.

Končar
Končar na sajmu InnoTrans 2024. u Berlinu, Foto: Končar

“Šest punionica i dva vlaka u vrijednosti 17 milijuna eura. Jedan baterijski vlak košta šest milijuna eura, što je konkurentna cijena”, otkrio je Ninić.

“Končarevi baterijski vlakovi, poput primjerka izloženog na sajmu InnoTrans, namijenjeni su širini kolosijeka od 1.435 mm i najvećoj dopuštenoj brzini od 120 kilometara na sat, a odlikuje ih dvodijelna kompozicija koja sadrži 102 sjedeća mjesta te ukupni kapacitet za 216 putnika. Pogonske baterije smještene su na krovu vozila, rađene su na bazi litijske NMC tehnologije i kapaciteta su energije od 736 kWh”, navode iz Končara.

Istaknuli su da im sigurnost vozila predstavlja najviši prioritet i da je zato velika pozornost posvećena odabiru baterijskih paketa, koji ispunjavaju najstrože europske zahtjeve na litijske baterije. Za izloženi mjerni vlak rekli su da je samohodno vozilo dizajnirano za praćenje, mjerenje i bilježenje stanja pruga s visokom preciznošću te da je njegov pogon na dizelski motorom i da može dosegnuti brzinu do 140 kilometara na sat na elektrificiranim i neelektrificiranim prugama.

“Oba izložena vlaka odražavaju zavidnu razinu znanja, inovativnosti, tehnološke naprednosti i kompetencija domaćih stručnjaka i hrvatske industrije, čime našu zemlju stavljamo uz bok s puno većim i prepoznatijim europskim proizvođačima u industriji. Osim jačanja nacionalne prepoznatljivosti i konkurentnosti, od velike nam je važnosti i dugoročni učinak koji ostvarujemo postavljanjem ovakvih tehnoloških trendova. Neprekidnim razvojem proizvoda i rješenja u tračničkom segmentu, poput električnih tramvaja te hibridnih i baterijskih vlakova, kao i pripadajućih punionica te infrastrukture, gradimo budućnost javnog prijevoza koja će biti održivija, zelenija, sigurnija, udobnija i sveobuhvatno kvalitetnija”, rekao je Gordan Kolak, predsjednik Uprave Končara.

Cilj Europe je da do 2050. godine utrostruči željezničku infrastrukturu pa je jako dobro što je i Hrvatska uključena u to, a Končar nije jedina naša tvrtka koja napreduje u razvoju željezničke infrastrukture.

“Novi željeznički razvoj je senzor za kotače željezničkih vozila, lokomotiva i vlakova. To je najnoviji top proizvod na svjetskom tržištu i plasiramo smo ga u 54 zemlju. Za iduće tri godine knjiga narudžbi je popunjena”, kazao je Zvonimir Viduka, predsjednik Uprave Altproa.

Poslovni prihodi (EUR):
32.230.496,00 (2023)
Broj zaposlenih:
71 (2023)

7 Odgovora

  1. Vozio sam ovaj jači, motor je 1,6 tdi. Dobro vuče, ali na uzbrdici katastrofa.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari