Koliko će letova biti otkazano tijekom ljetne sezone?

Foto: Pixabay

Od početka ljetne sezone u Europi štrajkovi zaposlenika bilježe se u zračnim lukama u Italiji, Njemačkoj, Grčkoj, Francuskoj, a sada iz londonske zračne luke Heathrow stiže najava da više od 2000 zaštitara planira novi krug štrajkova, i mogu očekivati ​​da će se suočiti s nezadovoljnim osobljem Zračne luke Birmingham.

Švedski sindikat transportnih radnika najavio je štrajk od 3. srpnja u zračnim lukama Stockholm i Göteborg, kao i talijanski sindikati koji zastupaju zrakoplovne, željezničke operatere i osoblje javnog prijevoza.

Španjolski sindikat pilota pozvao je članove na štrajk protiv Air Europe, treće najveće španjolske zrakoplovne kompanije, koji je planiran do početka srpnja, navodi se u priopćenju.

Štrajkovi nezadovoljnog osoblja nisu jedini problem s kojim se zrakoplovna industrija trenutno suočava. Ljetna sezona u zračnom prometu započela je krajem ožujka, a zračni prijevoznici su već tada počeli najavljivati ​​otkazivanje pojedinih planiranih letova. Zbog kašnjenja isporuke 10 zrakoplova Boeing 737 Max, jedna od najvećih europskih tvrtki Ryanair najavila je smanjenje broja letova u srpnju.

Foto: Freepik.com

I Lufthansa je tada objavila da u tekućoj ljetnoj sezoni planira otkazati više od 30.000 letova zbog, kako su rekli, kontinuiranog nedostatka zaposlenika u zrakoplovnoj industriji.

Ništa drugačija situacija nije ni u niskotarifnoj kompaniji Transavia, koja je najavila otkazivanje 335 letova zbog nedostatka zrakoplova i problema s njihovim održavanjem.

American Airlines otkazao je gotovo 50.000 letova diljem svoje mreže, s najvećim redukcijama u međunarodnim zračnim lukama u Chicagu i Dallasu.

Koje je objašnjenje trenutne situacije u zrakoplovnoj industriji?

Kada je početkom 2020. godine svijet gotovo stao zbog pandemije, letovi su obustavljeni na neodređeno vrijeme, a mnogi zaposlenici u zrakoplovstvu otpušteni su s posla. Tvrtke koje proizvode zrakoplove, ali i rezervne dijelove, prošle su istu razinu promjena. Brojni radnici ostali su bez posla, a u tim okolnostima proizvodni pogoni nisu uspjeli isporučiti dovoljne količine rezervnih dijelova na tržište.

Stanje u putničkom zračnom prometu dodatno komplicira rat u Ukrajini. Zbog zabrane preleta preko teritorija Ukrajine i obustave zračnog prometa s Rusijom, uvedene su obilazne rute, što se posljedično odrazilo i na cijene avionskih karata. Nije pošteđen ni zračni prijevoz robe jer upravo iz ratom zahvaćenih zemalja.

Iako se zrakoplovna industrija trenutno suočava s brojnim izazovima, prognoze stručnjaka su ipak pozitivne. Mišljenje je struke kako je ova industrija još uvijek u uzlaznoj putanji i da će se uspješno nositi sa svim problemima.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari

Pozivamo vas da podijelite svoje mišljenje ispunjavanjem ankete i pomognete nam poboljšati naše usluge!