Koje su prednosti, a koje mane nabave automobila preko leasinga?

Pixabay.com
Automobili, ilustracija, Foto: Pixabay.com

Leasing automobila sve je popularniji u svijetu jer nudi fleksibilnost i pristupačnost u odnosu na kupnju. Prema procjenama Statiste, prihod od najma i leasinga automobila i lakih motornih vozila u Hrvatskoj bi do ove godine trebao iznositi približno 237,49 milijuna eura.

Pri odabiru vrste leasinga bitno je znati koje sve opcije postoje i što možete dobiti kada izaberete jednu od tih opcija.

“U Hrvatskoj se koriste dvije glavne vrste leasinga, a to su financijski i operativni. Financijski je najbliži kreditu i preko njega korisnici mogu ostvariti vlasništvo nad vozilom nakon isplate zadnje rate. Operativni leasing je fleksibilniji i građani plaćaju korištenje bez obveze trajnog vlasništva. U ovom slučaju vozilo ostaje u vlasništvu leasing kuće, a korisnik ga po isteku ugovora može zamijeniti za novo vozilo ili otkupiti po tržišnoj vrijednosti”, objasnili su za Financije.hr iz tvrtke Axis Automobili.

Ova tvrtka specijalizirana je za prodaju vozila s lagera, kao i uvoz vozila po narudžbi, uz mogućnost kupnje putem leasinga.

Naveli su da su prednosti leasinga velike, a jedna od njih je i manje početno opterećenje, odnosno niža akontacija u odnosu na neke druge opcije. Osim toga, mnoge tvrtke nabavljaju automobile preko leasinga, a to im može osigurati porezne olakšice, posebno kod operativnog leasinga. Kod klasičnih kredita potrebno je dugo čekati na odobrenje, ali kod leasinga nema takvih problema, što je također jedna od prednosti.

Većina leasing kuća od korisnika traži učešće u iznosu od 10 do 30 posto ukupne vrijednosti vozila, a iz Axisa su nam otkrili da oni najčešće naplaćuju 20 posto.

Pixabay.com
Automobili, Foto: Pixabay.com

“Bitno je da korisnici računaju na ukupan trošak kroz cijelo razdoblje trajanja ugovora, a ne samo na ratu. Moraju znati i tko snosi trošak održavanja, osiguranja i registracije te odabrati vozilo koje neće drastično izgubiti na vrijednosti unutar trajanja leasinga”, objasnio je Damir Koroman, jedan od vlasnika Axis Automobila.

Kada fizičke osobe odluče uzeti vozilo na leasing, moraju pripremiti osobnu iskaznicu, potvrdu o primanjima i potpisane suglasnosti. Pravne osobe moraju pripremiti BON 2, odnosno obrazac o bonitetu, izvadak iz sudskog registra i financijska izvješća.

“Od trenutka kad korisnik dostavi dokumentaciju čeka se najčešće dva do pet radnih dana za vozila s lagera ili 10 do 15 dana za vozila koja se uvoze za klijenta po narudžbi”, kazali su nam iz Axis Automobila.

Dodali su da su trenutačno neka od najpopularnijih vozila u Hrvatskoj, kod kupnje na leasing, SUV vozila s nižom potrošnjom, kao npr. Volvo XC60, Mercedes GLC, Hyundai Tucson, Peugeot 3008 i VW Tiguan. Popularne su i limuzine više klase – BMW 5, Audi A6 i Mercedes E-klasa.

Pixabay.com/Elisa Riva
Leasing, ilustracija, Foto: Pixabay.com/Elisa Riva

Najčešći problemi tijekom leasinga su nejasnoće oko jamstva, servisa i registracije pa se zato korisnici moraju dobro informirati prije cijelog procesa. Problem je i ako korisnici zanemaruju obveze održavanja vozila, što je kod operativnog leasinga posebno važno.

Iz Axisa navode da ako dođe do kvara na vozilu unutar jamstva, onda oni rješavaju sve o svom trošku, a nakon jamstva pomažu korisniku s odabirom provjerenih servisa i povoljnim cijenama unutar partnerske mreže.

Na internetskoj stranici Auto Zubaka, tvrtke koja se bavi leasingom vozila, navedena su dodatna objašnjenja za spomenute vrste leasinga.

“Vozilo na financijski leasing mogu kupiti i fizičke i pravne osobe. Učešće je jednokratna uplata kojom se umanjuje mjesečni leasing obrok. Kao učešće može poslužiti i vaše rabljeno vozilo – staro za novo. Vozilo je moguće kupiti i bez učešća ako su ispunjeni uvjeti, kreditna sposobnost kupca ili bonitet u slučaju pravne osobe”, naveli su.

Za operativni leasingu su istaknuli da se najčešće ugovara na razdoblje od 36 do 60 mjeseci, a rok financiranja utječe na ostatak vrijednosti auta. Kod ovog leasinga postoje ograničenja godišnje kilometraže pa korisnik po isteku ugovora mora platiti dodatnu naknadu ako je prešao više kilometara nego što mu je ugovorom dozvoljeno.

“Po isteku operativnog leasinga, kupac ne može otkupiti vozilo u visini ostatka vrijednosti, koji označava koliko vozilo vrijedi nakon leasinga, nego po tržišnoj vrijednosti od posrednika. Leasing obrok plaća se na iznos cijene vozila umanjenoj za ostatak vrijednosti te iznos akontacije, ako je ugovorena. Na mjesečni leasing obrok obračunava se ugovorena kamata. Nakon isteka ugovora, vozilo može otkupiti neka treća pravna ili fizička osoba ili korisnik operativnog leasinga može vratiti korišteno vozilo i uzeti novo, opet na leasing. Još jedna opcija je da korisnik leasinga vrati korišteno vozilo i ne nastavi daljnje financiranje”, piše u objavi Auto Zubaka.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari