Kineski CATL planira obučiti do 4.000 lokalnih radnika za rad u pogonu koji će biti najveća tvornica automobilskih baterija u Španjolskoj, rekli su u srijedu popodne čelnici te tvrtke na ceremoniji polaganja kamena temeljca za taj joint venture projekt CATL-a i Stellantisa u pokrajini Aragon.
Projekt ukupne vrijednosti 4,1 milijarde eura najveća je kineska investicija u Španjolskoj, koju podržava i 300 milijuna eura iz fondova Europske unije, i ističe ovisnost Europe o kineskoj tehnologiji, čak i u situaciji u kojoj Bruxelles želi zaoštriti trgovinska pravila s Kinom.
Kineski dužnosnici i kineski veleposlanik u Španjolskoj su na ceremoniji poručili publici okupljenoj na lokaciji elektrane u sjeveroistočnoj Španjolskoj – u kojoj su bili španjolski ministri, menadžeri i novinari – da je Kina predana dijeljenju svoje tehnologije koja može podržati energetsku tranziciju Europe.
“Proizvodnja baterija uključuje naprednu tehnologiju i operativnu stručnost koja se akumulirala niz godina. Naš cilj je da ovu najsuvremeniju tehnologiju učinimo dostupnom svima,” rekao je CATL-ov glasnogovornik.
Španjolska je drugi po veličini proizvođač automobila u Europi, a u posljednje vrijeme se sve više pozicionira kao glavno mjesto za proizvodnju baterija za električna vozila, zbog relativno nižih troškovima radne snage i niskih cijena električne energije za industrijske korisnike, koje su oko 20 posto ispod prosjeka EU.
U planu je izgradnja još tri tvornice baterija, što uključuje projekte kompanija kao što su kineski Envision AESC u Extremaduri, Volkswagenove tvrtke PowerCo kod Valencije, i slovačke kompanije InoBat, koja je osim u Španjolskoj prisutna i u Srbiji i Slovačkoj.
Sektorska udruženja europske automobilske industrije traže stroža pravila za lokalni udio komponenti u europskim vozilima, od minimalno 80 posto, po uzoru na pravila koja se primjenjuju u SAD-u.

Time žele zaštiti domaću proizvodnju od navale kineske konkurencije iz uvoza, upravo dok Europska komisija priprema svoj novi paket mjera za jačanje tog industrijskog sektora. Međutim, Španjolska nema tehnička znanja potrebna za proizvodnju baterija, rekli su Reutersu u srijedu predstavnici sindikata i auto industrije u Aragonu.
“Ne poznajemo tu tehnologiju, takve komponente – to nismo nikad prije proizvodili. Oni su godinama ispeed nas, i sve što sad možemo jest gledati i učiti od njih,” rekao je David Romeral, direktor organizacije CAAR Aragon, koja okuplja dobavljače autoindustrije u toj španjolskoj regiji.
Španjolska uporno njeguje dobre trgovinske odnose s Kinom, unatoč nešto manje prijateljskom raspoloženju Europe prema kini. Prije dva tjedna španjolski kralj Felipe VI je sa grupom ministara bio u Pekingu, u službenom posjetu koji se najviše bavio jačanjem gospodarske suradnje.
Na ceremoniji održanoj u srijedu u mjestu Figueruelas, španjolski ministar industrije i turizma Jordi Hereu rekao je da je transfer tehnologije “ključan” za cijeli projekt. “Moramo učiti od onih koji znaju… Španjolska je otvorena i spremna surađivati i graditi sa svim zemljama svijeta, a posebice s Kinom.”
Očekuje se da će tvornica u Figueruelasu, gradu od samo 1.300 stanovnika na sjeveroistoku Španjolske, početi s proizvodnjom krajem 2026. godine, i da će joj prvi klijenti za isporuku baterija biti Stellantisove tvornice, uključujući i pogon koji se nalazi u obližnjoj Zaragozi, gdje se proizvode modeli Opel Corsa i Citroen C3 Cross.
Andy Wu, predsjednik uprave nove tvornice baterija u izgradnji, odbio je potvrditi napise iz lokalnih medija da će CATL dovesti oko 2.000 građevinskih radnika iz Kine, rekavši da se još uvijek odvija proces za odabir podizvođača, i da su u kompaniji “otvoreni za zapošljavanje lokalne radne snage.”
U planu je i suradnja sa španjolskim sveučilištima na obuci španjolskih radnika, što će uključivati i slanje jednog dijela osoblja u CATL-ovo proizvodno sjedište u Kini na dodatnu obuku. Udio kineskih radnika trebao bi s vremenom pasti na manje od 10 posto, dodao je glasnogovornik kompanije.
Pročitajte još:
“Prije smo uglavnom imali njemačku tehnologiju, a sada je kineska. Kakve to ima veze? Ovdje u Španjolskoj, ono što smo uvijek imali za ponuditi, je bila radna snaga,” rekao je Roque Ordovás Mangion, menadžer Stellantisa.
“Kako tvornica bude rasla, bit će i više radnih mjesta za španjolske radnike. Ovaj projekt mora uspjeti, i svatko mora obaviti svoj dio posla,” rekao je Jose Juan Arceiz, glavni tajnik lokalnog sindikata UGT.
Kako navodi news portal TechNode, nova tvornica će nakon otvaranja krajem 2026. godine proizvoditi litij-željezne fosfatne (LFP) baterije, godišnjeg kapaciteta 50 GWh. Tvornica će biti pogonjena isključivo energijom iz obnovljivih izvora, a godišnji proizvodni kapacitet je dovoljan za ugradnju u oko milijun električnih vozila, koja u prosjeku imaju baterije veličine 40-60 kWh.










2 Odgovora
Bravo za sve
Dobro.