Kineski BYD snižava prognoze globalne prodaje u 2025. razdoblje rapidnog rasta bliži se kraju

Wikimedia Commons
BYD, ilustracija, Foto: Wikimedia Commons

Kineski proizvođač električnih vozila BYD snizio je svoju prognozu prodaje za ovu godinu, za čak 16 posto, na 4,6 milijuna vozila. Kompanija trenutno bilježi najsporiji godišnji rast u posljednjih pet godina, a javljaju se i drugi znakovi koji ukazuju da se njena rekordna era ekspanzije približava kraju.

Iz BYD-ja su rekli analitičarima u ožujku da ove kalendarske godine planiraju prodaju 5,5 milijuna vozila. Međutim, interno se taj broj u posljednjih nekoliko mjeseci više puta smanjivao, izvijestila je u četvrtak agencija Reuters, pozivajući se na izvore bliske kompaniji

Posljednja brojka projicirane prodaje, od najmanje 4,6 milijuna vozila, priopćena je prošlog mjeseca odjelima unutar kompanije i pojedinim dobavljačima, kako bi se bolje planiralo raspolaganje resursima u ostatku godine. Taj cilj je i dalje podložan promjenama, ovisno o tržišnim okolnostima.

Snižene prognoze dolaze u trenutku kad se prednost koju je donedavno imao BYD sve više smanjuje pod pritiskom sve veće kineske konkurencije kompanija kao što su Geely Auto ili Leapmotor. BYD je prošlog tjedna objavio i pad kvartalne dobiti od 30 posto, što je bio zabilježeni pad u više od tri godine. Iz kompanije nisu odgovarali na medijske upite.

Posljednja interna projekcija prodaje još je niža od smanjenih prognoza brojnih analitičara. Ovog tjedna su analitičari iz Deutsche Bank priopćili da očekuju da će BYD ove godine prodati 4,7 milijuna vozila, dok su iz Morningstara procijenili da očekuju 4,8 milijuna. Novi cilj prodaje, sada na 4,6 milijuna, bio bi i dalje rast od 7 posto u odnosu na prošlu godinu, no to bi bio najsporiji godišnji rast od 2020. godine, kada je zabilježen pad prodaje  od 7 posto.

Snižavanje ambicija upućuje i na deflacijski pritisak koji već neko vrijeme opterećuje to drugo najveće svjetsko gospodarstvo, u kojem je domaća potražnja teško pogođena dugotrajnim padom na tržištu stambenih nekretnina. U prvih osam mjeseci ove godine BYD je samo ostvario samo 52 posto svojeg prvotnog cilja za prodaju 5,5 milijuna vozila u cijeloj godini.

U proteklih nekoliko godina BYD je prošao transformaciju od malog proizvođača električnih vozila u jednog od najvećih svjetskih igrača u autoindustriji automobila. Većinu svoje proizvodnje BYD obavlja interno, u vlastitim pogonima i odjelima, što mu omogućava da kontrolira troškove čak i dok uvodi nove napredne mogućnosti u svoje modele.

Njihova prodaja baterijskih električnih vozila (BEV) i plug-in hibrida (PHEV) udeseterostručila se između 2020. i 2024. godine, na 4,3 milijuna vozila, čime su u samo nekoliko godina, po globalnom volumenu prodaje, došli u isti rang kao i američki General Motors ili Ford.

Ipak, sad se pojavljuju neosporni znakovi usporavanja, posebice na njihovom glavnom tržištu u Kini, na koje otpada gotovo 80 posto njihove prodaje, i gdje se BYD našao usred brutalnog višegodišnjeg cjenovnog rata u kojem deseci kineskih proizvođača privlače kupce sve nižim i nižim cijenama. U lipnju je BYD usporio proizvodnju i odgodio proširenje kapaciteta u svojim kineskim tvornicama.

BYD-jeva prodaja automobila najjeftinije kategorije – manjih gradskih automobila koji koštaju manje od 150.000 yuana (18.000 eura) koji čine većinu domaće prodaje – pala je za 9,6 posto u srpnju u odnosu na isti mjesec prošle godine, vidi se iz podataka o prodaji kineske platforme DATADIC.

Za usporedbu, Geelyjeva prodaja u tom segmentu je u srpnju skočila za 90 posto godišnje. Geely je povisio svoju godišnju projekciju prodaje za 2025. godinu, na 3 milijuna vozila, s ranije očekivanih 2,71 milijuna, kazali su čelnici Geelya u kolovozu.

BYD je također smanjio i volumen proizvodnje, koja se u kolovozu smanjila već drugi mjesec zaredom, što je prvo uzastopno mjesečno smanjenje još od 2020.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari