Kineski gigant električnih vozila BYD najavio je pokretanje svog prvog pogona za sastavljenje automobila u Pakistanu do srpnja ili kolovoza 2026. godine, kako bi iskoristila očekivani skok potražnje za električnim baterijskim (BEV) i hibridnim plug-in vozilima (PHEV) u toj regiji, priopćili su u srijedu iz te kompanije.
BYD, najveći svjetski proizvođač električnih vozila, naglo se širi izvan svojeg domaćeg kineskog tržišta, gdje se nalazi usred intenzivnog cjenovnog rata s drugim kineskim proizvođačima. Pokretanje tvornice u Pakistanu trebala bi odgovoriti na sve veću potražnju za takvim vozilima na tržištima u razvoju, te omogućiti BYD-ju da iskoristi poticaje koje nudi pakistanska vlada.
Tvornica se počela graditi u travnju ove godine, u blizini Karachija, u partnerstvu između BYD-ja i domaće tvrtke Mega Motor Company, podružnice pakistanske energetske tvrtke Hub Power, potvrdio je za Reuters Danish Khaliq, potpredsjednik odjela za prodaju i strateške odluke u BYD Pakistan.
Tvornica bi u početku imala kapacitet za proizvodnju 25.000 vozila godišnje, u radu u dvije smjene. Khaliq nije rekao kada će tvornica doseći puni kapacitet, niti je rekao kada bi mogla početi s masovnom proizvodnjom.
Tvornica će na početku sastavljati uvezene dijelova, uz određenu količinu domaće proizvodnje ne-električnih dijelova, kazao je Khaliq, dodavši da će u početku proizvoditi vozila za domaće pakistansko tržište, da bi nakon tog potencijalno mogla izvoziti u zemlje u regiji u kojima se vozi po lijevoj strani, ovisno o troškovima prijevoza tereta i poslovnoj računici.
U južnoj Aziji bivši britanski teritoriji Pakistan, Indija i Bangladeš svi voze po lijevoj strani ceste, tj. koriste automobile u kojima je volan smještan na desnoj strani, a te tri zemlje zajedno predstavljaju tržište od 1,8 milijardi ljudi, što je više od SAD-a i Kine zajedno.
“Ne mislimo da ćemo imati višak kapaciteta u našem sustavu, jer će potražnja u Pakistanu sustići proizviodnju,” kazao je Khaliq. BYD je u ožujku počeo u Pakistanu prodavati uvezena vozila. Khaliq nije otkrio točne brojke prodaje, ali je kazao da je prodaja nakon prvih nekoliko stotina automobila premašila planirane ciljeve za oko 30 posto.
Khaliq je izrazio očekivanja će veličina tržišta za električna i hibridna vozila u Pakistanu narasti tri do četiri puta u 2025. godini, s oko 1.000 prodanih vozila u 2024. godini. BYD želi zauzeti 30-35 posto tržišna udjela u tom segmentu. Po javno dostupnim podacima BYD Pakistan ostvario je dobit od oko 1.56 milijuna dolara u prvom kvartalu ove godine.
BYD u petak u Pakistanu pokreće prodaju svog plug-in hibridnog pick-up kamioneta Shark 6. Kineski MG već tamo nudi svoj hibridni SUV model, dok će se još jedan kineski rival, Haval, uskoro priključiti tom segmentu.
Pročitajte još:
Plug-in hibridi (PHEV) nude praktičniju opciju za kupce koji žele električna vozila u Pakistanu, budući da u toj zemlji nema dovoljno punionica za baterijska električna vozila. Vlada je u siječnju snizila cijene struje iz punjača za 45 posto, kako bi potaknula širenje električnih vozila i pokretanje privatnih punionica.
2 Odgovora
O ovome nonstop razmišljam
Samo da ne bude jeftina radna snaga bez zaštite radnika.