Kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation (CRBC) pobijedila je na natječaju za novi južni ulaz u Zagreb s najpovoljnijom ponudom u vrijednosti 67 milijuna 300 tisuća eura.
Radi se o tvrtki koja je gradila Pelješki most, a sada će raditi vijadukt preko Ranžirnog kolodvora koji će spojiti zagrebačku obilaznicu sa Sarajevskom cestom u Novom Zagrebu i tako postati novi južni ulaz u Grad Zagreb.
Ukupna dužina zahvata je jedan kilometar, od čega se 700 metara odnosi na vijadukte. Radovi bi mogli početi ove jeseni, a rok za dovršetak posla je 30 mjeseci.
Sarajevska cesta, kako piše HRT, bit će proširena u punom profilu, koji uključuje tri kolnička traka za automobile u svakom smjeru, pa će biti šest kolničkih trakova za automobile.
Sa svake strane cesta će imati pješačku i biciklističku stazu te odvojen tramvajski koridor. Na tramvajskoj pruzi bit će osam stajališta do Ranžirnog kolodvora, gdje će se izgraditi okretište za tramvaje.
Prema pisanju Večernjeg lista, slijedi rok mirovanja od deset dana, odnosno odluka se dostavlja tvrtkama koje su se javile na natječaj koje zatim imaju deset dana da ulože žalbu. Ne bude li žalbi, slijedi uvođenje u posao pa bi Kinezi već ove jeseni mogli početi raditi na projektu kojem je rok dovršetka otprilike dvije i pol do tri godine, što znači da bi novi ulaz u Zagreb mogao biti pušten u promet najranije 2029. godine.
HAC je natječaj za vijadukt preko Ranžirnog kolodvora raspisao još u prosincu 2023. godine. Novoj odluci prethodilo je čak šest produžetaka roka za dostavu ponuda.
Pročitajte još:
Proljetos, na natječaju je izabrana hrvatska tvrtka GIP Pionir, no uslijedila je žalba te je u konačnici, početkom ljeta, nadležna Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odluku poništila te vratila HAC-u na ponovno odlučivanje.
Kineska tvrtka CRBC gradila je do sada u Hrvatskoj Pelješki most i tunel Kozjak.
Ministarstvo graditeljstva prije dvije godine je najavilo da će samostalno ići u realizaciju projekta jer, kako su tada objavili, Grad Zagreb nije na vrijeme otkupio zemljište. U međuvremenu je Grad dovršio najveći dio projekta i zbog kašnjenja državnog dijela posla morat će graditi privremeno okretište tramvaja.
Hrvatske autoceste d.o.o.
Ulica Stjepana Širole 4, 10000, Zagreb, Hrvatska
445.426.244,02 (2024.)
2.745 (2024.)
4 Odgovora
Super.. Sretno svima!
Pa to bi moglo biti super kad je Pelješki tako ispao
Dobar posao
Pa baš super!