Kina zaustavlja ulaganja u zemlje EU koje podupiru carine na električna vozila

Hina/Epa
Električna vozila na sajmu u Pekingu, Kina, Foto: Hina/Epa/Wu Hao

Kina je rekla svojim proizvođačima automobila da zaustave velika ulaganja u europske zemlje koje podržavaju dodatne carine na električna vozila proizvedena u Kini, rekli su Reutersovi izvori, što će vjerojatno dodatno podijeliti Europu.

Nove carine Europske unije do 45,3 posto stupile su na snagu nakon jednogodišnje istrage koja je podijelila blok i potaknula odmazdu Pekinga.

Deset članica EU, uključujući Francusku, Poljsku i Italiju, podržalo je carine na glasovanju ovog mjeseca, u kojem se pet članica, uključujući Njemačku, protivilo, a 12 ih je bilo suzdržano.

Italija i Francuska su među zemljama EU koje su se udvarale kineskim proizvođačima automobila za ulaganja, ali su također upozorile na rizike koje poplava jeftinih kineskih električnih vozila predstavlja za europske proizvođače.

Dok Peking nastavlja pregovore o alternativi carinama, kineski proizvođači automobila uključujući BYD, SAIC i Geely trebali bi pauzirati svoje planove ulaganja u tvornice u državama koje su podržale prijedlog, rečeno je na sastanku koji je održalo Ministarstvo trgovine 10. listopada navodi Reuters, neimenujući izvore, jer ovaj sastanak, kako je navedeno, nije bio javan.

Nekoliko stranih proizvođača automobila također je prisustvovalo sastanku, a sudionici su “ohrabreni” da ulažu u one koje su glasovale protiv carina, navodi isti izvor. Proizvođačima automobila također je rečeno na ovom sastanku da bi trebali izbjegavati odvojene investicijske rasprave s europskim vladama i umjesto toga surađivati ​​na zajedničkim pregovorima.

Geely je odbio komentirati a tvrtke SAIC, BYD kao ni i ministarstvo trgovine nisu odmah odgovorili na zahtjeve za komentar.

SAIC, tvrtka koja je u državnom vlasništvu, i drugi je po veličini izvoznik automobila u Kini, bira mjesto za tvornicu električnih vozila u Europi i zasebno planira otvoriti svoj drugi europski centar za dijelove u Francuskoj ove godine kako bi zadovoljio sve veću potražnju za svojim automobilima marke MG.

Talijanska vlada pregovara s Cheryjem, najvećim kineskim proizvođačem automobila po izvozu, i drugim kineskim proizvođačima automobila, uključujući Dongfeng Motor, o potencijalnim investicijama, što bi sada moglo postati upitno, no niti jedna o d ovih vlada, koju je Reuters kontaktirao, nije dala odgovore.

BYD gradi tvornicu u Mađarskoj, koja je glasala protiv carina a ova kineska tvrtka također je razmatrao premještanje svog europskog sjedišta iz Nizozemske u Mađarsku zbog problema s troškovima, rekle su dvije različite osobe za Reuters.

Čak i prije nego što je Peking izdao smjernice, kineske tvrtke bile su oprezne u pogledu samostalnog postavljanja proizvodnih pogona u Europi, budući da to zahtijeva velika ulaganja i duboko razumijevanje lokalnih zakona i kulture.

Novi stav slijedi slično upozorenje u srpnju kada je ministarstvo trgovine savjetovalo kineskim proizvođačima automobila da ne ulažu u zemlje poput Indije i Turske i da budu oprezni s ulaganjima u Europi.

4 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari