Kineski Chery i BYD nepravilno su se prijavljivali za državne subvencije i tražili ukupno više od 45,36 milijuna eura za ekološki prihvatljiva vozila koja su prodavali u pet godina do 2020., što je gotovo 60 posto takvih zahtjeva, otkrila je revizija kineskog Ministarstva industrije i informacijske tehnologije.
U revizijskim dokumentima nisu navedene nikakve kazne niti naknade troškova, ali kineska vlada je prethodno objavila da će proizvođači automobila morati vratiti subvencije za vozila za koja se utvrdi da nisu ispunila uvjete za subvencije.
Revizijom je utvrđeno da 21.725 vozila nije trebalo primiti subvencije koje su ukupno iznosile 103,57 milijuna eura. Chery je imao 7.663 diskvalificirana vozila, dok je BYD imao 4.973.
Vraćanje subvencija moglo bi pogoršati probleme kineskih proizvođača automobila jer se bore s posljedicama dugotrajnog rata cijenama koji je utjecao na profitabilnost i doveo do sukoba trgovaca i dobavljača s proizvođačima.
Kineski čelnici navodno su obećali povećati regulaciju cijena i podržati postupno ukidanje zastarjelih proizvodnih kapaciteta, prenosi Reuters.
Kina je između 2009. i 2022. godine davala velike subvencije za vozila na nove energijske pogone kako bi potaknula usvajanje električnih vozila, plug-in hibridnih i vozila na gorivne ćelije.
Pročitajte još:
Njihovi pokušaji bili su uspješni i od ožujka ove godine je mjesečna prodaja takvih vozila počela biti veća od prodaje automobila na benzinski pogon.
Ministarstvo je prikupilo revizije lokalnih vlasti u svom izvješću, a sada se provode dodatne revizije za 2021. i 2022. godinu.