IPO Žito Grupe mogao bi njihovu vrijednost podići na više od pola milijarde eura

Članovi uprave Žito Grupe Jozo Ljubičić, Marko Pipunić, Josip Bičvić, Mato Božić, na prezentaciji javne ponude u Hotelu Westin, Zagreb, 26. lipnja 2025. Foto: Agencija 404

Žito Grupa, vodeća hrvatska poljoprivredno-prehrambena grupacija iz Slavonije, u četvrtak je objavila javni poziv na sudjelovanje u javnoj ponudi dionica (IPO).  Na događaju u zagrebačkom hotel Westin predsjednik uprave Marko Pipunić i drugi članovi uprave predstavili su planove tvrtke za izlazak na burzu, što bi trebao biti najveći IPO neke privatne tvrtke u povijesti Zagrebačke burze (ZSE) i šire regije.

“Odluka o ovome je nastala još 2017.-2018. kad smo bili u Monte Carlu kao nagrađeni poduzetnici, i kad smo upoznali ljude koji znaju kako idu razvoj i tranzicije obiteljskih kompanija, i kad smo shvatili da je najbolje za tvrtku izlazak na burzu… Ponudom dionica pozivamo ulagače da na neki način postanu dio naše obitelji, tako da i drugi osjete blagodati Žita, za kojeg vjerujem da ima veliki potencijal,” rekao je Pipunić, koji je osnovao tu tvrtku, a sjedištem u Osijeku, prije više od 30 godina.

U međuvremenu je Žito Grupa narasla u jednu od najvećih poljoprivrednih grupacija u Hrvatskoj. Tvrtka danas zapošljava oko 1.200 radnika i surađuje s oko 3.000 kooperanata, a poslovanje cijelog vertikalno integriranog konglomerata podijeljeno je u četiri segmenta – ratarstvo, stočarstvo, industriju i trgovinu.

Iz tvrtke su se pohvalili svojom tržišnom pozicijom i dominantnom ulogom u domaćoj prehrambenoj industriji – Žito Grupa je najveći proizvođač jaja u Hrvatskoj, jedan od većih proizvođača ulja, kao i drugi najveći proizvođač svinja. Iz grupe su posebno ponosni i na modernu robotiziranu proizvodnju pršuta koji, iako je riječ o talijanskom proizvodu, Žito Grupa uspješno proizvodi u Slavoniji, od domaće slavonske svinjetine.

U 2024. godini Žito Grupa je imala prihode od 335 milijuna eura, uz dobit prije kamata, oporezivanja i amortizacije (EBITDA) od 66,3 milijuna eura – što znači da je EBITDA marža bila 19,8 posto. “Tvrtka se etablirala kroz akvizicije i inovacije,” rekao je član uprave za financije Jozo Ljubičić, nabrojivši niz akvizicija u proteklih nekoliko desetljeća, dodavši da je i razina zaduženosti Žito Grupe relativno niska, tek 77 milijuna eura. Podsjetio je i da se 66 posto poslovanja kompanije odvija u Hrvatskoj, dok preostala trećina završava u izvozu, uglavnom na europska tržišta.

Predsjednik uprave Žito Grupe Marko Pipunić Foto: Agencija 404

Po podacima servisa CompanyWall, u zadnjih pet godina, od 2020. do 2024., Žito Grupa je ostvarila rast prihoda od 15,5 posto, s 247 milijuna eura na 285 milijuna eura. Pritom se ostvarena dobit u istom razdoblju više nego udvostručila, sa 16,2 milijuna eura 2020. na 38,9 milijuna 2024.

Što se tiče same IPO ponude, javna ponuda odvijat će se od petka, 27. lipnja, do srijede, 9. srpnja, a ponuđene cijene bit će u rasponu od 18,5 do 22,0 eura za dionicu. Ukupno će u ponudi biti više vrsta dionica, njih ukupno nešto više od 6,6 milijuna, a ponudom se planira prikupiti negdje između 118 i 141 milijuna eura.

Riječ je o najvećem privatnom IPO izdanju u regiji, a Ljubičić je rekao da se nada da će ova transakcija “pomoći da se oživi tržište kapitala u Hrvatskoj.” Ponuđene dionice bi nakon IPO-a činile ukupno 25 posto (plus jednu dionicu) u vlasničkoj strukturi kompanije, a gotovo sva prikupljena sredstva namijenjena su za nove investicije i akvizicije. 

“U idućih tri godine Žito Grupa planira 125 milijuna eura za investicije i akvizicije, raspoređene na sva četiri proizvodna segmenta Žito Grupe: ratarstvo, stočarstvo, industriju, te trgovinu i silose. U proteklih devet godina kompanija je već realizirala više od 200 milijuna eura ulaganja, a nova sredstva će omogućiti daljnji rast i razvoj,” rekao je Ljubičić.

Iz kompanije također navode da je evaluacije kompanije prije IPO-a u rasponu 374-445 milijuna eura, dok bi nakon provedene javne ponude kompanija po procjenama trebala vrijediti 469-550 milijuna eura.

22 Odgovora

  1. Svaka čast IPO Žito Grupe.Trud,volja,želja,kreativnost,inovacije,
    cilj i fokus rezultirali su time da su bili prepoznati već 2017 g.te i nagrađeni gdje su upoznali prave ljude(jako bitno) koji znaju kako ide razvoj i tranzicije obiteljskih kompanija te shvatili da je za tvrtku najbolje izlazak na burzu.Bravo.Sa takvim temeljima i razmišljanju samo nebo vam je granica 💪.

  2. IPO Žito Grupe definitivno predstavlja značajnu priliku za podizanje njihove tržišne vrijednosti na više od pola milijarde eura…

  3. Izlazak Žito Grupe na burzu logičan je korak za tvrtku koja je postigla visoku razinu organizacijske i financijske zrelosti. IPO ne samo da im omogućava novi investicijski zamah, već simbolično otvara vrata i široj javnosti da participira u uspjehu jedne od rijetkih domaćih prehrambenih vertikala – što je značajno i za hrvatsko tržište kapitala i za ekonomsku suverenost.

  4. Svaka čast. Takvi su rijetki, koji su se oduprijeli tijekom godina stavljanja novaca u džep.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari