Hrvatsko tržište osiguranja treba strukturne promjene za ostvarenje potencijala

Predsjednik uprave Croatia osiguranja, Davor Tomašković, govoreći na skupu Hrvatski dani osiguranja u Opatiji, ocijenio je kako hrvatsko tržište, premda raste brže od prosjeka Europske unije, i dalje zaostaje u penetraciji i profitabilnosti te da su ključni problemi visoki troškovi distribucije, niska profitabilnost u korporativnom segmentu i rastući troškovi šteta.

Po njegovim riječima, provizije agencija i brokera su i do 40 posto veće nego u regiji srednje i istočne Europe, troškovi zamjenskih dijelova automobile stalno rastu iako su premije autoosiguranja na razini iz 2013. godine, a troškovi medicinskih usluga i do četiri puta premašuju rast premije dopunskog zdravstvenog osiguranja.

“Hrvatsko tržište osiguranja ima značajan potencijal za povećanje vrijednosti, ali potrebne su odlučne promjene. Distribucijski troškovi, premije neusklađene s troškovima šteta te slabija profitabilnost korporativnog segmenta nameću potrebu za prilagodbom poslovnih modela. Vrijeme je za strukturirani pristup kako bi se osigurala dugoročna održivost i konkurentnost sektora”, ustvrdio je Tomašković.

Predsjednik upravnog odbora Hrvatskog ureda za osiguranje Slaven Dobrić je ocijenio da još uvijek postoji veliki jaz između potencijalnih rizika i društvene stvarnosti u ključnim osiguravateljskim segmentima kao što su imovina, zdravstvo i mirovinski sustav.

Prošle godine je, inače, broj polica narastao tri posto u odnosu na 2023., a zaračunata bruto premija za 9,92 posto.

Predsjednik upravnog vijeća HANFA-e Ante Žigman je upozorio da su klimatski rizici ono što predstavlja ponajveći izazov za poslovne modele i stabilnost tržišta. Kako je rekao, fizički rizici prodiru kroz razne kanale u financijski sustav.

“Sve više društava uključuje se u osiguranje od prirodnih katastrofa, no i dalje su kućanstva i poduzetnici slabo osigurani, osobito u manje razvijenim županijama. Kada štete diktiraju cijenu osiguranja, pitanje otpornosti na rizike postaje ključno i za same osiguratelje i za širu zajednicu”, zaključio je Žigman.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari