Hrvatska tvrtka Lognet kreirala uređaj kojim olakšavaju rad u logistici

Direktor Logneta Milan Ora, Foto: Vedran Harča

Hrvatska tvrtka Lognet u četvrtak je novinarima predstavila inovativno i jedinstveno rješenje kojim, kako su istaknuli, započinje nova era u logistici.

Lognet već petnaest godina razvija softvere za logistiku i surađuje s više od 1.500 kompanija.

“Koliko god smo radili na tome da se ubrzaju procesi u logistici, primijetili smo da oni uvijek stanu na jednoj točki, a to je portir, odnosno portirnica. Skladišta su kao kutije, nemaju prozora i ljudi koji rade u skladištu ne znaju što se događa vani. Jedina točka dodira s vanjskim svijetom je portir. Trenutno taj portir, kada dođete u neki logistički centar ili tvornicu, mora zapisati sve što vidi, dok je putem slušalica na vezi sa skladištem. Jako puno informacija usmeno dolazi u skladište pa možete zamisliti kako to izgleda oko 14 sati kada smjenu preuzima drugi portir, a vani je parkirano 30 šlepera. To predstavlja ozbiljan problem jer zagušuje informacije, a kada nemamo dovoljno informacija smanjuje se protok robe u skladištima. Da bi doskočili tom problemu i da bi vidjeli kako nam tehnologija može pomoći, u Lognetu smo kreirali uređaj koji zovemo terminal za prijavu vozača”, uveo nas je u priču osnivač i direktor tvrtke Milan Ora.

Funkcionira na vrlo jednostavan način, uz korištenje dva uređaja. Prvi je terminal koji je instaliran na portirnici u takozvanom kiosk formatu, a drugi mobitel vozača.

Vozač kada dolazi na lokaciju utovara, Lognet mu dodijeli QR kod koji dobiva putem SMS poruke. U tom QR kodu sadržane su sve potrebne informacije poput tko je prijevoznik, vozač i dobavljač, odnosno sve ono što je portir dosad usmeno uzimao od vozača. Također dobiva i termin kada je njegov red za istovar ili utovar.

U skladištu, pak, odmah vide njegovu prijavu i šalju ga na istovarno mjesto. Na taj način ostaje pisani trag o svim utovarima i istovarima, čime se, naglasio je Ora, znatno podiže razina sigurnosti.

Terminal za prijavu vozača, Foto: Vedran Harča

Među glavnim benefitima su povećanje obrtaja imovine, brzi protok robe te smanjenje troškova koji nastaju kada, primjerice, dođe do zagušenja u nekom skladištu. To, pak, za posljedicu ima ogromnu fluktuaciju radne snage jer je neminovan veliki broj prekovremenih sati, zbog čega ljudi u logističkim centrima ostaju vrlo kratko, dok ne nađu drugi posao.

Također, terminal za prijavu vozača smanjuje i emisiju CO2 jer svaki kamion koji čeka troši gorivo, a često prevozi i robu koja mora biti na hladnom zbog čega agregat mora stalno raditi.

“U Lognetu vjerujemo da budućnost logistike leži u pametnim skladištima, što znači automatiziranje svih procesa koje čovjek ne mora raditi. Terminal za prijavu vozača je samo jedan korak u tom smjeru”, kazao je Milan Ora.

Hardver uređaja kreirala je partnerska tvrtka Pulsar Laboratorij iz Zagreba i cijeli je dizajniran u Hrvatskoj, dok je sama proizvodnja bila u Kini. Softver je u cijelosti napravljen u Lognetu.

Terminal za prijavu vozača je razvijen i testiran u suradnji s jednom velikom kompanijom iz retail industrije, a direktor Logneta je dodao i da neki sličan uređaj nisu uspjeli pronaći pa je sasvim moguće da tako nešto dosad nije ni postojalo.

Cijena se određuje preko dvije komponente, hardvera za koji se plaća fiksni iznos i softvera koji će se naplaćivati kroz mjesečnu naknadu.

Milan Ora je za kraj pojasnio da se Lognetovo rješenje može koristiti i u, primjerice, velikim poslovnim centrima. QR kod dokumentira ulazak ljudi na određenu lokaciju, a posjetiteljima koji dolaze na neki sastanak javlja u koju sobu treba otići i da li je ta osoba trenutno slobodna.

Sadrži i opciju upravljanja parkingom, točnije otkriva koliko je parkirnih mjesta slobodno.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari