Hrvatska bilježila najveći rast ukupnog prometa u maloprodaji u EU

Freepik.com
Maloprodaja, Foto: Freepik.com/Ilustracija

U eurozoni i Europskoj uniji je sezonski prilagođen obujam maloprodaje porastao za 0,3 posto u lipnju 2025. na mjesečnoj razini, prema prvim procjenama Eurostata. U prethodnom mjesecu je obujam maloprodaje pao za 0,3 posto u eurozoni i za 0,5 posto u EU. Hrvatska je imala najveći mjesečni porast ukupnog obujma maloprodaje među državama članicama.

Na godišnjoj razini je kalendarski prilagođen indeks maloprodaje porastao za 3,1 posto i u eurozoni i u EU.

U lipnju ove godine je u odnosu na svibanj najviše porastao obujam maloprodaje za neprehrambene proizvode (osim motornog goriva), za 0,6 posto, u eurozoni. Slijede motorna goriva u specijaliziranim trgovinama kod kojih je zabilježen rast od 0,4 posto te hrana, pića i duhan s rastom od 0,2 posto

Istodobno, u EU je obujam maloprodaje kod neprehrambenih proizvoda (osim motornog goriva) i kod motornih goriva u specijaliziranim trgovinama porastao za 0,6 posto u obje kategorije. Kod hrane, pića i duhana zabilježen je pak rast za 0,2 posto.

Najveći mjesečni porast ukupnog obujma maloprodaje među državama članicama zabilježen je u Hrvatskoj, za 3,6 posto. Slijede Švedska i Malta s 2,6 odnosno 2,2 posto.

S druge strane, najveći pad zabilježen je u Francuskoj, za 0,9 posto. Na drugom mjestu su Poljska i Slovenija, obje po 0,8 posto, a na trećem je Danska s 0,7 posto.

Freepik.com
Maloprodaja, ilustracija, Foto: Freepik.com

U odnosu na lipanj lani, obujam maloprodaje u eurozoni bilježio je rast od 4,3 posto za neprehrambene proizvode (osim motornog goriva), dok je kod motornih goriva u specijaliziranim trgovinama zabilježen rast od četiri posto, a kod hrane, pića i duhana za 1,7 posto.

U EU je godišnji obujam maloprodaje najviše porastao kod motornih goriva u specijaliziranim trgovinama, za 4,6 posto. Slijede neprehrambeni proizvodi (osim motornog goriva), za 4,4 posto, te hrana, piće i duhan, za 1,5 posto.

Među državama članicama za koje su dostupni podaci, najveći godišnji porast ukupnog obujma maloprodaje zabilježen je na Cipru, 8,7 posto, a odmah nakon njega je Hrvatska sa 7,4 posto. Treće mjesto dijele Malta i Portugal, obje po 6,9 posto.

Pad obujma maloprodaje je pak zabilježen u Finskoj, 1,1 posto, i Slovačkoj, 0,4 posto.

Prema podacima u objavi Trading Economicsa koji su, kako navode, preuzeti s Državnog zavoda za statistiku (DZS), maloprodaja u Hrvatskoj porasla je za 7,5 posto u lipnju ove godine u odnosu na prethodnu godinu, što je najveći porast u gotovo godinu dana, nakon rasta od 2,6 posto u prethodnom mjesecu.

Prodaja je značajno porasla za motorna goriva i maziva, za 13,4 posto u odnosu na 7,5 posto – koliko je porasla u svibnju, i neprehrambene proizvode, 11,5 posto u odnosu na 7,7 posto. Istodobno se oporavila za hranu, pića i duhan te porasla za 3,6 posto, dok je u mjesecu prije pala za 1,4 posto.

Na mjesečnoj razini, maloprodajna aktivnost porasla je za 3,5 posto u lipnju, preokrenuvši pad od 1,4 posto u prethodnom mjesecu.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari