Automobil koji je više puta mijenjao vlasnika rijetko se smatra najpoželjnijim izborom na tržištu rabljenih vozila. Česta promjena vlasništva može upućivati na to da automobil nije bio pravilno održavan ili da skriva određene tehničke probleme kojima se prethodni vlasnici nisu željeli baviti.
Opće je uvjerenje da je vozilo u boljem stanju kada je dugi niz godina u rukama iste osobe, jer to obično znači dosljednije održavanje i pažljivije korištenje. Uz to, vozačke navike imaju značajan utjecaj na stanje automobila jer vozilo koje je prešlo manje kilometara, pogotovo ako je korišteno umjereno i odgovorno, vjerojatnije će biti u dobrom stanju.
Tvrtka za automobilske podatke carVertical provela je istraživanje kako bi otkrili u kojim europskim zemljama vozači istim automobilom prijelaze najviše kilometara, a u kojim najmanje, koliko često vozači mijenjaju automobile i vozila iz kojih zemalja vrijedi izbjegavati.
Srbi prijelaze najmanje kilometara s jednim automobilom, Poljaci najviše
Podaci tvrtke carVertical pokazuju da u Hrvatskoj jedan vlasnik u prosjeku prije prodaje automobila prijeđe 67.861 km. To je ispod europskog prosjeka koji iznosi 75.928 km. Analiza uključuje samo automobile koji su provjereni na platformi carVertical, osiguravajući da svi podaci odražavaju stvarne zapise o povijesti vozila.
Poljska (112.977 km), Slovačka (109.044 km) i Portugal (108.256 km) su među zemljama u kojima vlasnici prijelaze najviše kilometara svojim automobilom. Najmanje brojke dolaze iz Srbije (18.807 km), Ukrajine (22.580 km) i Mađarske (47.845 km).
Naravno, ove brojke ne pokazuju koliko kilometara vozači prijeđu godišnje. U nekim zemljama ljudi češće mijenjaju svoje automobile, a u drugima sporije, što utječe na ukupnu prijeđenu udaljenost tijekom vremena kada vozilo pripada jednom vlasniku.
„Prosječna godišnja kilometraža otkriva koliko je intenzivno automobil korišten. Intenzivno korištenje utječe na vijek trajanja vozila, što kasnije obično dovodi do češćih kvarova i drugih problema. Zato u našim izvješćima o povijesti ističemo razdoblja intenzivne vožnje – to je nešto na što kupci uvijek trebaju obratiti pozornost pri odabiru rabljenog automobila“, kaže Matas Buzelis, automobilski stručnjak tvrtke carVertical.
U Hrvatskoj prosječna godišnja kilometraža iznosi 16.813 kilometara, što je i dalje nešto niže od europskog prosjeka. Iako prosječan hrvatski vozač ne prelazi velike udaljenosti, godišnja kilometraža ostaje umjerena. Hrvati ujedno zadržavaju svoje automobile dulje nego mnogi Europljani. Vozilo ostaje u vlasništvu prosječno oko četiri godine prije nego što ga vozači odluče prodati.
Za usporedbu, portugalski vozači zadržavaju svoje automobile 7,2 godine, Poljaci 6,1 godinu, a Litvanci 5,5 godina. Najčešće promjene automobila događaju se u Srbiji i Ukrajini, gdje vozači u prosjeku mijenjaju svoja vozila svakih 1,1 godinu.

Stručnjaci se općenito slažu da što je automobil imao manje vlasnika, to je vjerojatnije da će biti pouzdaniji. Vozač koji planira prodati vozilo u roku od godinu dana, vjerojatno neće ulagati u skupe popravke ili otklanjati ozbiljnije nedostatke.
„Na vijek trajanja automobila snažno utječu i vozačke navike. Kratka putovanja, agresivna vožnja i preskočeno održavanje uvijek će negativno utjecati na stanje vozila tijekom vremena“, objašnjava Buzelis.
Najmanji rizik od pogreške – kupnja automobila iz Njemačke, Litve, Portugala i Ujedinjenog Kraljevstva
Istraživanje carVerticala otkrilo je da su najrizičnije zemlje za kupnju rabljenog automobila na temelju učestalosti promjena vlasništva Češka, Finska, Španjolska i Ukrajina. Vozači u tim zemljama ne samo da češće mijenjaju automobile, već i obično prijeđu više kilometara godišnje od prosječnog Europljanina.
Na primjer, vozači u Španjolskoj u prosjeku zadržavaju automobil četiri godine i godišnje prijeđu 23.186 km. U Ukrajini se automobili zamjenjuju svake 1,1 godine, s godišnjom kilometražom od 19.816 km. Finci mijenjaju svoja vozila svake 3,1 godine i godišnje prijeđu 21.213 km. Vozači u Češkoj godišnje prijeđu 20.201 km i u prosjeku zadržavaju automobil 3,6 godina.
Na suprotnom kraju su vozači u Njemačkoj, Litvi, Portugalu i Ujedinjenom Kraljevstvu. U tim zemljama vozači obično prijeđu manje kilometara i dulje zadržavaju svoja vozila.
U Ujedinjenom Kraljevstvu vozači u prosjeku zadržavaju automobil 4,5 godine i godišnje prijeđu samo 12.710 km. Nijemci također ne žure s promjenom automobila, čineći to svakih 4,8 godina i prijelaze 17.688 km godišnje. Portugalski vozači zadržavaju svoja vozila 7,2 godine i prijelaze 15.133 km godišnje, dok Litvanci mijenjaju automobile svakih 5,5 godina, prelazeći 16.367 km godišnje.
Pročitajte još:
U istraživanju tvrtke carVertical analizirani su podaci iz izvješća o povijesti automobila koje su korisnici tvrtke prikupili u 18 europskih zemalja između siječnja i listopada 2025. kako bi se utvrdilo u kojim zemljama vozači prijelaze manje kilometara i dulje zadržavaju svoja vozila.
Promjena vlasništva u istraživanju je definirana kao označavanje vozila kao prodanog, dobivanje nove registracijske evidencije, nove evidencije vlasnika ili evidencije uvoza ili izvoza. Automobili koji su imali samo jednog vlasnika ili nisu imali evidenciju o korištenju bili su isključeni. Sva izvješća o povijesti vozila analizirana u istraživanju provjerena su od prvog do posljednjeg zapisa o vlasništvu.









