Hibridi sve popularnija opcija kupcima novih automobila u RH

Pixabay.com
Automobili, ilustracija, Foto: Pixabay.com

U prvih devet mjeseci ove godine registracija novih vozila u Europskoj uniji povećana je za 0,9 posto u odnosu na isto razdoblje u prošloj godini, a samo u rujnu rast je bio 10 posto i u određenoj mjeri potaknut lansiranjem novih modela automobila, objavilo je Europsko udruženje proizvođača automobila ACEA.

Hibridna električna vozila su najpopularniji izbor među kupcima, a tržišni udio baterijskih električnih vozila se zadržao na 16,1 posto. U odnosu na prvih devet mjeseci prošle godine to je rast od tri postotna boda.

U istom razdoblju prošle godine hibridna elekrična vozila su imala udio na tržištu od 30,1 posto, a sada je brojka skočila na 34,7 posto.

U međuvremenu je zajednički tržišni udio novih benzinskih i dizel automobila pao na 37 posto s prošlogodišnjih 46,8 posto.

U Hrvatskoj, očekivano, u prvih devet ovogodišnjih mjeseci i dalje dominira prodaja benzinskih automobila, i to s brojkom od 47,7 posto. Hibridna su vozila na drugom mjestu s 31,8 posto, a čista baterijska električna vozila i dalje imaju praktično zanemariv udio od 1,3 posto.

Naspram prvih devet mjeseci prošle godine blago je pala prodaja benzinskih vozila s tadašnjih 48,3 posto, a hibridni su automobili zabilježili ipak uočljiv pomak jer im je prije godinu dana udio bio 25,5 posto.

ACEA
Prodaja automobila prema pogonu u prvih devet mjeseci 2025. u EU, Izvor. ACEA

Samo u rujnu u ukupnom broju registriranih novih automobila u Hrvatskoj 41,9 posto ih je bilo na benzinski pogon, a 32,5 posto su bila hibridna vozila.

Baterijska električna vozila su imala udio od 3,8 posto i to je pad u odnosu na rujan prošle godine kada im je brojka bila 5,2 posto.

Od siječnja do kraja rujna na tri od četiri najveća europska tržišta ostvaren je rast prodaje baterijskih električnih vozila. To su Njemačka, Belgija i Nizozemska, dok se jedino u Francuskoj dogodio blagi pad od 0,2 posto unatoč rastu samo u rujnu od 11,2 posto na godišnjoj razini.

Prodaja hibridnih automobila u ovogodišnjih devet mjeseci je rasla na svim glavnim tržištima EU-a, a najviše u Francuskoj stopom od 28,8 posto te u Španjolskoj 28,1 posto.

Kupnja novih benzinskih automobila je pala ove godine u EU za 18,7 posto, a najveći pad je viđen u Francuskoj gdje je godišnje smanjenje za čak 32,8 posto.

Samo u rujnu u Hrvatskoj je registrirano 4.723 novih automobila što je rast od 12,5 posto u odnosu na isti mjesec lani.

Pritom je najveći rast vidljiv kod hibridnih automobila, i to od 17,5 posto na 1.535 vozila. Kod benzinskih automobila porast je 8,3 posto na brojku od 1.980 primjeraka. Prodaja baterijskih električnih automobila je pala za 18,7 posto na 178 vozila.

Pogleda li se stanje za prvih devet mjeseci ove godine u Hrvatskoj je prodaja novih automobila rasla 7,5 posto i dosegla brojku od 56.691.

ACEA
U prvih devet mjeseci 2025. u Hrvatskoj se najbolje prodaju benzinski i hibridni automobili, Izvor. ACEA

Kod hibridnih automobila prodano je 33,7 posto više vozila na godišnjoj razini i došlo se do brojke od 18.001 primjerka, a kod benzinskih je rast bio 6,1 posto te je prodano 27.065 automobila.

Broj prodanih baterijskh električnih vozila je prepolovljen na 713 primjeraka, odnosno pad je 51,9 posto.

U ovoj godini do kraja rujna je Volkswagen grupa zadržala prvo mjesto u EU po tržišnom udjelu povećavši ga za jedan postotni bod na 27,5 posto.

Stellantis je drugi po udjelu na tržištu, no on nastavlja padati i na kraju rujna je bio 15,8 posto naspram 17,2 posto godinu ranije.

Renault, koji je na trećem mjestu, ostvario je rast s 10,7 na 11,4 posto, a četvrta Toyota i peti Hyundai su izgubili dio tržišnog kolača.

Toyota je pala na 7,4 sa 7,9 posto te Hyundai na 7,6 s osam posto.

Šesta BMW grupa je povećala brojku sa 6,6 na sedam posto.

Tesla je prodao 111.328 automobila što je 38,7 posto manje no u prvih devet mjeseci prošle godine, pa mu je tržišni udio pao s 2,3 na 1,4 posto. Zato je kineski BYD prodao 80.807 automobila i to je 248,1 posto više no lani. Time mu je tržišni udio povećan s 0,3 na jedan posto.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari