Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga (Hanfa) je u 2024. zaprimila 214 predstavki korisnika, što je najveći broj od 2016. godine i za gotovo 40 više od godišnjeg prosjeka u tom razdoblju.
„Najviše predstavki i dalje se odnosilo na područje osiguranja, čak 56 posto svih slučajeva, pri čemu su najčešće teme bile obvezno autoosiguranje i kasko-osiguranje, osnovanost i visina štete te postupanje osiguratelja prilikom obrade šteta. Slijede predstavke na subjekte izvan nadležnosti Hanfe (24 posto), poput banaka ili društava za otkup potraživanja, te predstavke iz područja tržišta kapitala (11 posto) i leasinga (tri posto)“, navedeno je u priopćenju Hanfe.
Hanfa je istaknula i porast broja obraćanja građana povezanih s internetskim prijevarama i sumnjivim investicijskim ponudama, često od strane nereguliranih subjekata koji zloupotrebljavaju identitet Hanfe. Tijekom godine objavljena su brojna upozorenja i edukativni tekstovi kako bi se javnost dodatno zaštitila.
Na temelju zaprimljenih predstavki Hanfa je u 41 slučaju zabilježila određene nedostatke u postupanju subjekata, najčešće u segmentu osiguranja, što je uzeto u obzir kod nadzornih aktivnosti i izdavanja preporuka za unapređenje prakse.
Peto godišnje izdanje publikacije Predstavke korisnika financijskih usluga, koje donosi detaljan pregled zaprimljenih predstavki i s njima povezanih aktivnosti Hanfe tijekom 2024. godine, obuhvaća i podatke o ukupnom broju zaprimljenih predstavki po sektorima financijskih usluga, temama koje su bile najčešći povod za pritužbe, poduzetim nadzornim i edukativnim aktivnostima Hanfe, izdanim preporukama i normativnim promjenama u korist potrošača.
Pročitajte još:
Predstavke korisnika važan su izvor informacija o iskustvima građana s financijskim uslugama te alat za praćenje razine zaštite potrošača, a Hanfa ih, kako navodi, koristi i za pokretanje nadzornih aktivnosti, izdavanje preporuka i informiranje javnosti.
3 Odgovora
Ovo je zanimljivo
To je dobra vijest
Super!!