Grad Zagreb planira raspisati natječaj procijenjene vrijednosti milijun eura plus PDV, s ciljem poticanja većeg korištenja javnog gradskog prijevoza, ponajprije autobusnih linija.
Krajnji je cilj projekta dobiti sveobuhvatnu studiju koja će predložiti novi raspored autobusnih linija i voznih redova, kako bi se što više građana potaknulo na korištenje javnog prijevoza.
U dokumentaciji natječaja navodi se kako na području grada Zagreba prednjači prijevoz osobnim automobilima (45,06 posto), dok je na drugom mjestu javni prijevoz (38,9 posto). Na tramvaj se odnosi 22,52 posto, na autobuse 14,64 posto, a na vlak 1,74 posto.
U 2024. godini eksploatacijska brzina putovanja autobusnih vozila iznosila je 17,96 kilometara na sat. Tu su još i “putovanja” pješice (10,65 posto) te biciklom (3,3 posto).
Studija bi trebala napraviti analizu autobusnog prometa u metropoli i preispitati trase postojećih linija, te predložiti koje je još nužno uvesti, piše u projektnom zadatku. Predviđeno je da izrada traje oko deset mjeseci, te da bude podijeljena u faze. U prva četiri mjeseca potrebno je analizirati cjelokupni javni prijevoz u metropoli, prenosi Večernji list.
Kao osnovne nedostatke javnog gradskog prijevoza na području Grada Zagreba navode se neredovitost polazaka radi nedostatka vozila i vozača, miješanje s motornim prometom te nedostatak integracije autobusnih, tramvajskih i željezničkih linija. Autobusne linije uglavnom započinju na tramvajskim okretištima, odnosno terminalima i predstavljaju ekstenziju tramvajskog prometnog sustava. Imaju ulogu povezivanja rubnih dijelova grada s tramvajskim prometnim sustavom.
Prilikom izrade novog autobusnog voznog reda, studija će u obzir uzeti predvidivost i točnost polazaka, optimizirani vozni red s obzirom na potražnju, brzinu prometovanja, sigurnost, udobnost, operativne pokazatelje, troškove i demografsku i prostornu pokrivenost.
Pročitajte još:
Kriterij za izbor tvrtke koja će raditi studiju je cijena s utjecajem od 60 posto te iskustvo stručnjaka s 40 posto utjecaja. Konkretno, boduju se projekti stručnjaka za prometno planiranje, prometnu infrastrukturu, prometno modeliranje, te pravnu i socioekonomsku analizu.
Da trenutačne autobusne linije nisu optimizirane, može se vidjeti i iz komentara građana na društvenim mrežama nakon ukidanja slabo korištenih autobusnih gradskih linija 145 i 147. Ljudi su se primjerice žalili kako nije čudno da linija 145 nije imala putnike kad nije imala stanice na ruti na mjestima na kojima je izgrađeno puno novih zgrada i na kojima bi ljudima bilo praktično izaći. Žalili su se i na neusklađenost tih linija s rasporedom vožnje vlakova.









