Sezonski prilagođeni obujam trgovine na malo u eurozoni i Europskoj uniji (EU) bio je manji za 0,1 posto u ožujku 2025. u usporedbi s veljačom, objavio je Eurostat. Kalendarski prilagođeni obujam maloprodaje porastao je pak na godišnjoj razini za 1,5 posto u eurozoni i za 1,4 posto u EU. Hrvatska je uz Belgiju na drugom mjestu po rastu obujma maloprodaje među zemljama članicama EU-a.
U eurozoni je na mjesečnoj razini obujam maloprodaje pao za hranu, pića i duhan te neprehrambene proizvode, osim motornog goriva, za 0,1 posto. S druge strane, porastao je za motorna goriva u specijaliziranim trgovinama i to za 0,4 posto.
Istodobno, u EU je obujam trgovine na malo pao samo za hranu, pića i duhan, za 0,4 posto, dok je porastao za ostale kategorije. Tako je obujam prodaje neprehrambenih proizvoda porastao za 0,1 posto, a motornih goriva u specijaliziranim trgovinama za 0,4 posto.
Među državama članicama za koje su dostupni podaci, najveći mjesečni pad ukupnog obujma maloprodaje zabilježen je u Sloveniji i to za dva posto. Na drugom mjestu je Estonija s 1,3 posto, a na trećem i Slovačka s 0,9 posto.
Najveći porast obujma maloprodaje zabilježen je na Malti, za dva posto. Drugo mjesto dijele Belgija i Hrvatska, obje po 1,4 posto, a nakon njih je Bugarska s 1,1 posto.
Na godišnjoj razini je u eurozoni porastao obujam trgovine na malo u svim kategorijama, a najviše kod neprehrambenih proizvoda, za 2,3 posto. Slijede motorna goriva u specijaliziranim trgovinama s rastom od 0,9 posto, a nakon njih su hrana, pića i duhan s rastom od 0,6 posto.

I u EU je zabilježen rast pa je tako obujam prodaje neprehrambenih proizvoda bio veći za 2,7 posto, motornih goriva u specijaliziranim trgovinama za 1,7 posto, a hrane, pića i duhana za 0,1 posto.
Najveći godišnji porast ukupnog obujma maloprodaje zabilježen je u Luksemburgu, za 9,4 posto. Bugarska je na drugom mjestu s 5,4 posto, a Cipar na trećem s pet posto. U Hrvatskoj je zabilježen rast od 3,6 posto
Prema statističkim podacima, najveći padovi zabilježeni su u Slovačkoj, 2,9 posto, Poljskoj, za 1,8 posto, i Italiji, za 1,4 posto.
Podsjećamo, u veljači ove godine u odnosu na isti mjesec lani kalendarski prilagođena maloprodaja u eurozoni rasla je 2,3 posto dok je za cijelu EU porasla za dva posto. Na mjesečnoj razini sezonski prilagođena maloprodaja u eurozoni bila je veća 0,3 posto, a u EU 0,2 posto.
Pročitajte još:
U Hrvatskoj je na godišnjoj razini zabilježen rast od 2,6 posto dok je u odnosu na siječanj ove godine maloprodaja u veljači bila manja za 0,9 posto zbog bojkota trgovačkih lanaca.
“Trgovački lanci su se oteli s lanca i rade što hoće pa je normalno da dolazi do ovoga što se događa. Mi smo porobljeni od velikih trgovačkih društava”, izjavio je u veljači predsjednik Odbora za ratarstvo HPK-a Petar Pranjić.
2 Odgovora
Hrvati vole trošiti
Samo da se troši