Od početka godine do 20. kolovoza u Hrvatskoj je bilo 15,5 milijuna turista i 79,2 milijuna noćenja, što je po jedan posto više nego u istom razdoblju lani, a te rekordne fizičke brojke prati i porast turističke potrošnje, pa imamo “gotovo idealnu situaciju”, ocijenio je u četvrtak ministar turizma i sporta Tonči Glavina.
Da je turistička potrošnja rasla ove godine pokazuju podaci o fiskalizaciji, koje je Glavina predstavio novinarima, kazavši da je do 18. kolovoza ukupno fiskalizirana vrijednost računa za 10,4 posto veća nego lani u istom razdoblju, a izdano ih je i 3,8 posto više.
Objasnio je i da je rast turističke potrošnje vidljiv i po djelatnostima u turizmu – kod usluga smještaja vrijednost fiskaliziranih računa je 7,8 posto viša nego lani, a izdano ih je i 1,8 posto više; kod usluživanja hrane i pića rast vrijednosti izdanih računa je 12,4 posto, a računa je četiri posto više, dok je kod putničkih agencija i organizatora putovanja vrijednost fiskaliziranih računa 8,4 posto veća uz porast izdanih računa za šest posto.
Glavina je podsjetio i na zadnju službenu projekciju HNB-a iz lipnja ove godine prema kojoj se ove godine očekuje da će prihodi od stranih turista rasti za oko 3,6 posto u odnosu na lani, i dosegnuti oko 15,5 milijardi eura.
“Sa 20. kolovozom ove godine imamo dakle rekordni turistički promet dolazaka i noćenja turista. Istodobno imamo i rekordnu potrošnju i rast u u turističkim djelatnostima, a povećanje prihoda nam je sigurno jedan od najvažnijih indikatora uspješnosti”, kazao je ministar, dodajući da “ako se godina nastavi kao do sada i bez nekih većih meteoroloških ili drugih promjena, mogli bi i za cijelu godinu imati takve rezultate”.
Pročitajte još:
To bi, piše Hina, značilo i da imamo gotovo pa idealnu situaciju s povećanjem prometa u turizmu, ali ne samo u glavnoj sezoni, nego u pred i posezoni, što je sve na tragu svih strateških dokumenata da se Hrvatska razvija kao cjelogodišnja održiva destinacija.
Za početak rujna ministar je najavio konferenciju za medije na kojoj će uz ostalo dati analizu glavne sezone za srpanj i kolovoz te cijelu godinu, ali i oko popunjenosti smještajnih kapaciteta, nakon što su novinari pitali oko rasta u hotelskom i padu prometa u obiteljskom smještaju.