General Motors poboljšao prognoze prihoda za 2025. godinu, dionice skočile 10 posto

Ilustracija: Cole May / Pixabay

Američki General Motors (GM) u utorak je poboljšao svoje financijske prognoze za tekuću godinu i malo smanjio očekivani negativni efekt američkih carina, u trenutku dok autoindustrija u SAD-u iščekuje vladinu pomoć za ublažavanje štete od carina te slabljenje tržišta električnih vozila.

GM sada očekuje da će godišnja dobit kompanije iznositi između 12,0 i 13,0 milijardi dolara, u usporedbi s ranijom procjenom dobiti od 10,0-12,5 milijardi. Iz kompanije kažu da će carine nanijeti njihovom poslovanju manju štetu nego što se očekivalo, snizivši procjenu njihovog efekta na 3,5-4,5 milijarde dolara, u odnosu na raniju procjenu i raspon od 4-5 milijardi.

Nakon objave te vijesti dionice GM-a su prije otvaranja trgovana narasle za 10 posto, a njihova objava je čini se utjecala i na dionice drugih proizvođača, pa je tako Ford rastao za 3 posto, dok su dionice uvrštene na američku burzu Stellantisa rasle oko 1 posto. Tromjesečna prilagođena zarada po dionici GM-a pala je na 2.80 dolara, što je premašilo očekivanja analitičara koji su prognozirali 2.31 dolara.

GM je ranije ovog mjeseca pretrpio gubitak od 1,6 milijardi dolara zbog izmjene njihove strategije za električna vozila. Krajem rujna ukinuta je i državna porezna olakšica od 7.500 dolara na električne baterijske modele, a došlo je i do daljnjeg popuštanja propisa o emisijama vozila.

U pismu upućenom dioničarima, predsjednica uprave GM-a Mary Barra kazala je da se tvrtka bila fokusirala na ulaganja u električna vozila kakva bi zadovoljila stroga zakonska ograničenja, koje je američki predsjednik Donald Trump u međuvremenu uvelike ukinuo. 

 “Sada je jasno da će kratkoročno gledano širenje EV-a biti slabije nego što se planiralo. Brzim i odlučnim djelovanjem na rješavanju problema viška kapaciteta smatramo da će se gubici zbog slabije potražnje za električnim vozilima smanjiti u 2026. godini i u razdoblju nakog tog,” dodaje Barra.

Prihodi su u trećem tromjesečju bili 48,6 milijardi dolara – tek neznatno manje nego godinu ranije.

Prodaja automobila u SAD-u i dalje je snažna, unatoč svim neizvjesnostima oko carina, te su u trećem tromjesečju porasle za 6 posto. Dok su proizvođači automobila uglavnom izbjegavali povećanje prodajnih cijena i prebacivanje troška carina na kupce, američki potrošači i dalje biraju skuplje i novije modele.

GM je priopćio i da planira ublažiti za 35 posto predviđeni efekt carina. Mnogi proizvođači automobila iz SAD-a nadaju se da će im pomoći nedavno najavljena državna mjera po kojoj će im se davati olakšica od 3,75 posto maloprodajne cijene vozila, kako bi se nadioknadilo poskupljenje uvoznih dijelova zbog carina. Mjera vrijedi za vozila koja se sastavljaju u SAD-u, i trebala bi biti na snazi do 2030.

Globalne kompanije su predvidjele da će im američke carine nanijeti troškove od oko 35 milijardi dolara troškova. Ulagači još uvijek čekaju na detaljnije ugovaranje najavljenih trgovinskih sporazuma s Meksikom i Kanadom, kazali su analitičari, kao i s Južnom Korejom – velikim izvoznikom GM-ovih automobila.

Proizvođači povećavaju i ulaganja u SAD-u, kako bi nadoknadili trošak novih nameta. GM je u lipnju priopćio da će uložiti 4 milijarde dolara u tri američka pogona u državama Michigan, Kansas i Tennessee. GM uvozi oko polovice svih vozila koja prodaje na američkom tržištu, ponajviše iz Meksika i Južne Koreje.

Njihov rival Stellantis je ranije ovog mjeseca najavio ulaganje 13 milijardi dolara u SAD u naredne četiri godine. Barra je 2021. godine najavila da GM do 2023. namjerava proizvoditi isključivo električna vozila. U međuvremenu je prestala to javno spominjati, i umjesto tog govori da će kompanijski planovi biti vođeni potražnjom kupaca.

Prodaja električnih vozila je u trećem kvartalu bila odlična i za GM i za cijelu autoindustriju u trećem kvartalu godine, budući da su kupci požurili iskoristiti zadnje dane državnih olakšica – no čak i u tim okolnostima prodaja EV-a je činila manje od 10 posto ukupne prodaje GM-a.

Da bi se i dalje potaknula potražnja potrošača GM je planirao ponuditi program koji bi trgovcima omogućio da nastave nuditi olakšice za električna vozila kupljena na leasing, no od toga se odustalo nakon političkog otpora. Ford je također odustao od slične ideje, no neki drugi proizvođači, kao što su Hyundai i Stellantis, nude razne druge poticaje za snižavanje cijena električnih vozila.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari