Francuski Hermès zabilježio velik rast prodaje krajem prošle godine i povećao prednost kao vodeća grupacija u luksuznom sektoru

Ilustracija: Kriss Chen / Pixabay

Francuska luksuzna grupacija Hermès izvijestila je u petak o rezultatima poslovanja u četvrtom tromjesečju. Brojke značajno nadmašuju očekivanja analitičara i ukazuju na snažnu potražnju imućnih potrošača za luksuznim proizvodima te kuće, napoznatije po kožnoj torbi Birkin, koja se prodaje po cijeni od 10.000 dolara.

Ukupna prodaja u posljednjem kvartalu 2024. porasla je za 18 posto na godišnjoj razini, daleko bolje od glavnih konkurenata kao što su koncern LVMH i Gucci, u vlasništvu grupacije Kering, u trenutku u kojem cijela industrija luksuzne robe bilježi najnižu prodaju u posljednjih nekoliko godina. U cijelom sektoru prodaja je prošle godine pala za 2 posto, što se pripisuje ponajprije krizi na kineskom tržištu nekretnina koja je suzbila tamošnju potrošnju, kao i rastućim stopama inflacije u Europi i SAD-u.

“Proslavljamo sjajnu godinu u teškoj atmosferi,” rekao je novinarima predsjednik uprave grupacije Axel Dumas. Dionice kompanije skočile su za 4,5 posto u jutarnjoj trgovini na pariškoj burzi, što je podiglo i vrijednost njihovih europskih rivala.

“Hermès se ovim priključuje elitnom klubu kompanija koje nadmašuju prognoze za četvrto tromjesečje,” komentirao je za Reuters ekonomist iz analitičarske kuće Bernstein, Luca Solca. U četvrtak je i talijanski proizvođač kaputa Moncler izvijestio o neočekivano većem povećanju prodaje u četvrtom kvartalu, zahvaljujući dvoznamenkastom rastu prodaje na kineskom tržištu.

Hermès je izvijestio da je ukupna prodaja u četvrtom tromjesečju dosegnula 3,96 milijardi eura, što predstavlja povećanje od 18 posto, mjereno konstantnim deviznim tečajem. Prodaja se značajno ubrzala u tradicionalno najvažnijem razdoblju, na kraju godine, a najbrži rast ostvaren je u Sjevernoj i Južnoj Americi, i u Japanu.

Te brojke su nadmašile očekivanja analitičara koji su očekivali skok od tek 10 posto, po anketi koju je provela investicijska kuća UBS. Analitičari Citi banke kažu da će odlična zarada vjerojatno dovesti i do većih tržišnih očekivanja kad se radi o rastu u 2025. godini, koji se trenutno projicira na nešto više od 10 posto.

Hermèsov odjel za kožnu galanteriju, na kojeg otpada gotovo polovica prihoda cijele grupacije, zabilježio je najveći porast prodaje, od 21,5 posto. Analitičari su ranije prognozirali rast od 13 posto.

Dvoznamenkasti rast Hermèsa u suprotnosti je s vrlo skromnim porastom konkurentske grupacije LVMH od tek 1 posto u posljednja tri mjeseca ove godine. Azijska regija – bez Japana – najveće je tržište za Hermèsove proizvode, i tamo je prodaja rasla 9 posto u četvrtom tromjesečju, unatoč zamjetnom padu prometa u Kini nakon isteka prvog tromjesečja 2024.

Dumas, međutim, poziva na oprez, i dodaje kako je “prerano za preokret” u prodaji luksuzne robe, unatoč nekim pozitivnim znakovima koji ukazuju na oporavak tržišta.

Hermès je poznat po svojem čvrstom limitiranju vlastite proizvodnje, i pridržava se granice od 6-7 posto povećanja godišnje. To znači da zaostale narudžbe ublažavaju posljedice pada potražnje, dok se istovremeno čuva imidž ekskluzivnosti tog brenda. Prodaja u regiji Sjeverne i Južne Amerike narasla je 22,3%, otpilike jednako kao u Japanu.

Upitan o potencijalnom utjecaju novih američkih carina na europsku robu, Dumas je rekao da Hermès ne misli mijenjati svoju proizvodnju. “Predani smo održavanju vlastite proizvodnje tamo gdje se već i nalazi,” kazao je Dumas, navodeći da se kožna galanterija radi u Francuskoj, ručni satovi u Švicarskoj, te cipele u Italiji.

“Prilagodit ćemo se novim carinama, i u skladu s tim povećati cijene,” dodaje Dumas. Hermès će ove godine podići cijene svojih proizvoda za 6-7 posto, kao odraz većih troškova proizvodnje i tečajnih razlika – nešto manje od prošlogodišnjeg porasta cijena.

16 Odgovora

  1. Hermès gazi sve pred sobom! 👜💎 Dok neki brendovi posustaju, oni samo dodaju gas—prodaja na kraju godine im je eksplodirala. Luksuz očito ne poznaje recesiju, a čini se da status top igrača samo učvršćuju!

  2. Rast prodaje kod Hermèsa nije slučajan, već rezultat dugogodišnje posvećenosti očuvanju tradicije, pažljivog odabira materijala te strateškog pozicioniranja na tržištu.

  3. Nije iznenađujuće da Hermès bilježi rast, pogotovo s obzirom na globalnu potražnju za luksuznim proizvodima, unatoč ekonomskoj neizvjesnosti..

  4. Hermès je statusni simbol i poznat po kvaliteti i listi čekanja za torbe, tako da će oni uvijek imati posla

  5. Dok je imućnih potrošača koji žude za luksuznim proizvodima, ne trebaju strahovati.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari