Prijevoznicima nedostaje vozača, vozni park teretnih vozila vrlo je star, a gotovo svako treće ili četvrto vozilo ne prolazi na tehničkom pregledu, rečeno je u četvrtak tijekom Foruma prijevoznika Republike Hrvatske.
Teme foruma koji je održan u organizaciji Udruženja prijevoznika Zagreb, Hrvatske obrtničke komore i Obrtničke komore Zagreb bile su, uz ostalo, i tranzicija i starost voznog parka; nedostatak radne snage te problem odlaganja materijala iz iskopa.
Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske rekao je da u Hrvatskoj, osim za kategoriju malih autobusa, prosječna starost svih drugih vozila iz godine u godinu raste.
“Međutim, postoji svjetlo na kraju tunela. Kada pogledamo ukupnu starost voznog parka u 2024. godini u odnosu na godinu ranije prvi puta smo osjetili stagnaciju porasta starosti vozila, a takav se trend nastavlja i ove godine”, rekao je Škreblin.
Naglasio je da se kod teretnih vozila tijekom tehničkih pregleda najčešće uočavaju problemi na kočnicama, manjak opreme, manjak kočionih tekućina i slično, prenosi Hina. Predložio je da se takva vozila češće i bolje održavaju.
Predstavnica Europskog parlamenta, Nikolina Brnjac, ocijenila je da je cestovni prijevoz kralježnica hrvatskog gospodarstva, budući da čini oko 70 posto prometa robe i putnika u državi. Povrh toga, velik broj turista dolazi cestovnim vozilima.

“Istodobno, sektor je ključan za ostvarenje europskog zelenog plana i smanjenja emisija iz prometa za najmanje 90 posto do 2050. godine. Ta tranzicija za prijevoznike znači ulaganja u učinkovitija i ekološki isplativija vozila”, rekla je Brnjac dodavši da je svjesna da je to za domaće prijevoznike velik izazov.
Istaknula je da prosječna starost teretnih vozila u Hrvatskoj iznosi 14 godina, što je više od prosjeka EU.
Predsjednik zagrebačkog udruženja prijevoznika Zdravko Bubnić naveo je da problema u prijevozništvu ima mnogo. Rekao je da je krajnje vrijeme da se ti problemi počnu rješavati ili će u protivnom prijevoznici toliko oslabjeti da neće moći biti konkurentni stranim prijevoznicima. Starost ovdašnjeg voznog parka smatra poraznom.
“Nazamislivo je da vozilo koje je starije od 30 ili 40 godina morate staviti u kontekst zelene tranzicije”, rekao je Bubnić.
Pročitajte još:
Istaknut je i problem višesatnog punjenja baterija teretnih vozila, što si prijevoznici ne mogu priuštiti. Osim toga, broj punionica ne bi zadovoljio njihove potrebe, ako uopće ikada i dođe do zelene tranzicije u prijevozništvu.
Izazovi prijevoznika, kazao je, toliki su da prijevoznici ne znaju u kojem smjeru uopće krenuti. Goruće je i pitanje nedostatka vozača, no to je problem s kojim se muči cijela Europa. Apelira da se prije svega potiču domaći radnici da se zapošljavaju u prijevozništvu.