Čelnici iz europske industrije električnih vozila (EV) pozvali su u srijedu Europsku komisiju da ne popušta pritiscima i zadrži svoj proklamirani cilj da se od 2035. u prodaji u EU mogu nalaziti samo automobili s nultom stopom emisija, upozorivši da bi bilo kakvo ublažavanje već donesene odluke “ugrozilo investicije” i povećalo zaostajanje Europe za Kinom.
Komisija bi trebala 16. prosinca predstaviti svoj najnoviji paket mjera za automobilsku industriju u kojem bi se po najavama mogli naći i nešto ublaženi ciljevi za smanjenje emisija CO2 i ublažavanje planirane zabrane prodaje automobila s motorima na unutarnje izgaranje 2035.
Ublažavanje zabrane uvelike zagovaraju njemački proizvođači i europsko udruženje proizvođača automobila ACEA, koji traže od Komisije da se i nakon 2035. dopusti proizvodnja takvih vozila, pod uvjetom da umjesto fosilnih goriva koriste ekološki prihvatljivija biološka ili sintetska goriva.
Nedavno su ublažavanje tih pravila tražile i vlade šest zemalja članica EU u kojima je automobilski sektor važan dio industrije – Bugarske, Češke, Italije, Mađarske, Poljske i Slovačke.
No, ublažavanju takve zabrane protive se ekološke udruge i pojedini proizvođači koji su u međuvremenu uložili velika sredstva u proizvodni lanac električnih vozila.
U srijedu su otvoreno pismo predsjednici Komisije Ursuli von der Leyen poslale udruge za promicanje električnih vozila E-Mobility Europe i ChargeUp Europe, uz potporu gotovo 200 potpisnika, među kojima su švedski proizvođači automobila Polestar i Volvo – u pozivu na zadržavanje postojećih planova.
“Duboko smo zabrinuti zbog napora u posljednje vrijeme kojima se želi postići ublažavanje vaših ciljeva,” stoji u pismu, pri čemu se misli na intenzivno lobiranje šire autoindustrije.
U pismu se ističe da bi ponovno otvaranje vrata nekim “tranzicijskim” tehnologijama – kao što su plug-in hibridi ili tzv. emisijski “neutralna” goriva – stvorilo nesigurnost i usporilo veće širenje električnih vozila, bez obzira što kineski proizvođači EV-a sve više predvode u tom segmentu.
Pročitajte još:
“Bilo kakvo odgađanje [tranzicije] u Europi samo će povećati zaostajanje za Kinom,” dodaje se u pismu.
Iščekivani paket mjera za automobilski sektor u posljednje vrijeme je postao predmet žestokog lobiranja u Bruxellesu, a pisma i priopćenja iz tog sektora i raznih udruga za zelenu tranziciju zatrpavaju sjedište Komisije u Berlaymontu uoči ključne objave 16. prosinca.









