U otvorenom pismu čelnicima Europske unije (EU) Europska udruga proizvođača automobila (ACEA) istaknula je kako bi Europa trebala težiti održavanju dobrih trgovinskih odnosa sa SAD-om i Kinom.
Pismo dolazi u trenutku kada novi predsjednik SAD-a Donald Trump stupa na dužnost. Poznato je da je najavio uvođenje carina za proizvode iz najvećih trgovinskih partnera, što se odnosi i na EU.
Europski proizvođači, među kojima su i divovi kao Mercedes i BMW, smatraju da bi Europska komisija trebala postići “veliki sporazum” s Trumpom kako bi se zaštitila europska auto-industrija.
Pritom pozivaju Bruxelles da učini sve što je moguće da trgovina sa SAD-om i Kinom ostane što je moguće otvorenija.
ACEA smatra da su oba tržišta ključna za uspjeh europske automobilske industrije.
Među članicama ACEA-e su, uz ostale, također Renault, Opel, Volkswagen, Jaguar Land Rover te Ford of Europe.
ACEA ima novoizabranog predsjednika, a to je glavni izvršni direktor Mercedesa Ola Källenius.
Po njegovim riječima, postizanje ravnopravne tržišne utakmice u odnosu na Kinu ne bi trebalo ići na štetu davno uspostavljenih i funkcionirajućih tržišnih lanaca.
“Umjesto dizanja zidova, europsko unutarnje tržište treba ojačati, učiniti ga otpornijim. Obje regije, EU i Kina, žele zaštititi radna mjesta na svojim domaćim tržištima uživajući prednosti slobodne međunarodne trgovine. U tom smislu obje su strane zainteresirane za pronalaženje dogovora. Zato pozdravljamo nastojanja da se nađe uzajamno prihvatljivo rješenje za europski odgovor protiv subvencija. Ti pregovori moraju rezultirati pozitivnim ishodom što je prije moguće”, prenosi Euronews riječi Källeniusa.
Istaknuo je da trgovinski ratovi nemaju pobjednika te da protekcionističke mjere nisu uvijek najbolji lijek.
Europska automobilska industrija u problemima je zbog konkurencije iz Kine čiji su proizvodi jeftiniji i nude više uključenih značajki, a to je posljedica i dobivanja subvencija.
Nekoliko njemačkih proizvođača, kao što su BMW, Volkswagen, Audi i Mercedes, imaju pogone i u Kini i njemačka se auto-industrija opirala europskim carinama.
Pročitajte još:
Razlog je strah od odmazde jer su od kineske vlade dobili jeftinije zemljište i porezne olakšice.
Sada je i bojazan da bi Kina mogla uvesti carine na uvoz automobila.