Europska unija dala ultimatum Sheinu zbog varanja potrošača

Shein, Foto: Wikimedia Commons

Europska unija Sheinu je dala rok od mjesec dana da odgovori na njezine nalaze ili će se suočiti s novčanim kaznama temeljenima na prodaji u državama članicama u kojima se navodno kršio zakon.

“Sada je na Sheinu da preuzme odgovornost, poštuje pravila i u potpunosti uskladi svoje prakse sa standardima zaštite potrošača u EU”, rekao je povjerenik za pravosuđe Unije Michael McGrath.

EU je, naime, u ponedjeljak objavila da je njezina istraga, koju vodi tijelo za zaštitu prava potrošača, otkrila “širok raspon praksi s kojima se potrošači suočavaju prilikom kupovine na Sheinu, a koje su u suprotnosti s pravnom praksom Unije.

To, prenosi BBC, uključuje obmanjujuće informacije, varljive oznake proizvoda, netočne tvrdnje o održivosti i skrivene kontaktne podatke.

Također su zabilježeni slučajevi lažnog prikazivanja povoljnijih ponuda prikazivanjem sniženja cijena koje nisu temeljene na stvarnim prethodnim cijenama, kao i lažni vremenski rokovi kojima se potrošače pokušava prisiliti na kupnju.

EU je zatražila i od Sheina da osigura da recenzije i ocjene proizvoda “ne budu prikazane potrošačima na obmanjujući način”.

“Sve tvrtke koje se obraćaju potrošačima u EU moraju poštovati naša pravila. Današnja akcija šalje jasnu poruku: nećemo oklijevati pozvati platforme za e-trgovinu na odgovornost, bez obzira na to gdje im je sjedište”, rekao je McGrath.

Glasnogovornik Sheina rekao je kako tvrtka “konstruktivno surađuje s nacionalnim tijelima za zaštitu potrošača i Europskom komisijom kako bi pokazala svoju predanost usklađivanju s zakonima i propisima EU-a, te da i dalje aktivno sudjeluju u tom procesu radi rješavanja svih zabrinutosti”.

Shein se već ranije našao na udaru kritika zbog svojih poslovnih praksi — u siječnju je BBC objavio izvješće koje je pokazalo da neki zaposlenici rade i do 75 sati tjedno, što je u suprotnosti s kineskim zakonima o radu.

Istog mjeseca, britanski zastupnici optužili su tu tvrtku i za “namjerno ignoriranje” nakon što je pravni zastupnik tvrtke više puta odbio odgovoriti na pitanja o porijeklu pamuka koji koristi ovaj trgovac.

Nakon nekog vremena ipak su dali komentar na tvrdnje o neljudskim radnim uvjetima, istaknuvši kako su posvećeni osiguravanju poštenog i dostojanstvenog postupanja prema svim radnicima u svom opskrbnom lancu te da ulaže desetke milijuna dolara u jačanje nadzora i usklađenosti s propisima.

“Nastojimo postaviti najviše standarde za plaće i zahtijevamo da svi naši partneri u opskrbnom lancu poštuju naš kodeks ponašanja”, naveli su tom prilikom iz Sheina.

Iako Shein ne objavljuje svoje poslovne rezultate, procjenjuje se da im je globalna prodaja prošle godine dosegla 34 milijardi eura.

Prema podacima BBC-ja, u Europskoj uniji prošle su godine imali više od 130 milijuna korisnika, dok se primjerice Temu može pohvaliti s oko 92 milijuna.

Spilewarenmesse je pak izračunao kako u Njemačkoj, jednom od svojih najjačih tržišta, drže udjel od 6,6 posto u ukupnoj prodaji, što im je donijelo oko dvije milijarde eura prihoda.

Lani su povećali i ulaganja u digitalno oglašavanje u Europi. Shein je u Francuskoj povećao oglašavanje za 45, a u Velikoj Britaniji za čak 100 posto.

EU, međutim, planira uzvratiti udarac uvođenjem naknade od dva eura za male pakete, što će prema Business Insideru imati velikog utjecaja na poslovanje tvrtki kao što su Shein i Temu.

2 Odgovora

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Popularno

Novi broj magazina „Financije.hr” donosi brojne ekskluzivne poslovne priče, intervjue i događaje iz regije i svijeta…

Komentari